Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 liker william også.. men det er topp 3... jenta mi har et navn som begynner på V, og det er kun 6 i norge som heter... så syns det blir litt rart med topp 3 navn på neste.. så hva syns dere om navnet Viljam?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Da ville jeg valgt Viljar i stedet. Det er en vanlig navn, men likevel uvanlig:) Viljam ser bare ut som en feilskriving, og uttalen er nesten helt lik William.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Viljam ser ut som en skrivefeil. Hadde gått for Viljar da. Er det et hjemmesnekra navn Viljam? Eller er det et skikkelig navn?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Viljar heter tante sin gutt så da blir det uaktuelt... hmm.....
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 Hva med William, da? Det gjør vel ingenting at det er på topp. Her er link til liste over guttenavn på V: http://www.barnimagen.com/felles/navneguiden/guttenavn?l=V
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 mulig det er litt hjemmesnekret men syns liksom det er så trasig og gi topp 3 navn til neste. å så har vi et veldig spesielt navn til jenta vår på 3. da hun fikk det navnet var det under 3 som hadde det... liker disse navnene også: Mateo Vemon jaran Herman har litt sterke motforestillinger mot topp 10 navn...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 For å si det sånn, heller et topp ti navn enn et tåpelig navn. Det høres jo helt teit ut, si det høyt til deg seg, herregud Viljam. Ser for meg en unge på 2 år som ikke klarer å si William rett, så hun sier Viljam, søtt når et lite barn sier det, men tenk å gi et barn en slikt navn. Jeg blir rett og slett sjokkert. Finnen MANGE andre navn som ikke er på topp ti som begynner på V, hvis det er det du vil ha. Og det går ann å gi barnet sitt et spessielt navn uten å gi han et teit navn. Er mange litt eldre navn som ikke så mange heter i dag.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #8 Skrevet 19. oktober 2009 Beklager, men det navnet høres ut som det er laget av noen som både er mindre begavet og dyslektisk... *Grøss*
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #9 Skrevet 19. oktober 2009 Navn på V som ikke så mange heter: Vebjørn, Vetle, Viljar, Vegard, Varg, Vemund, Viktor, Vidar, Viggo, Vilhelm (kanskje noe for deg), Vinjar.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #10 Skrevet 19. oktober 2009 Spiller det egentlig noen rolle hvordan du skriver navnet? Uttalen blir jo den samme uansett.. Har aldri skjønt det der, jeg. Og er enig med en anonym over her; det ser ut som en stavefeil. Ville gått for den tradisjonelle skrivemåten og dermed sluppet unna masse forklaringer om hvordan man staver navnet hans.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #11 Skrevet 19. oktober 2009 Viljam er helt latterlig! Tenk på at han vil måtte stave navnet sitt HVER gang resten av livet. Ellers kommer han til å få masse post og annet til William, pluss at folk sikkert tror han er litt tilbakestående som ikke klarer å uttale navnet sitt ordentlig. Helt greit at navnet ikke skal være supervanlig, men det er jo lov å bruke vett og gi ungen et navn han kan leve med.
Kongeørna Skrevet 19. oktober 2009 #12 Skrevet 19. oktober 2009 Dette navnet er jo bare spesielt når det skrives. Når det sies, er det jo like fullt ti på topp. Synes det virker som om barnet har en mor og far med dysleksi. Unnskyld, men du ba om innspill! William synes jeg er et flott navn. Synd at så mange andre synes det også!
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. oktober 2009 #13 Skrevet 19. oktober 2009 Men er det i det hele tatt et navn? Er det noen som heter det?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #14 Skrevet 19. oktober 2009 Som flere andre har kommentert: foreldrene har dysleksi og rett og slett mindre smarte, evt. lissom skal være 'orginale' med det som framstår som en barnslig måte å skrive William på. Stakkars barn om han får det navnet!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #15 Skrevet 19. oktober 2009 Viljam var rart, spesielt dersom dere har en Viljar i aller nærmeste familie. Villum, Vemund, Ville
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #17 Skrevet 19. oktober 2009 Vil ha et litt spesielt navn.. men noen er jo veldig A4... får se litt hva det ender opp med... liker Mateo veldig godt også... helt i orden at man har forskjellige meninger ikke problemer med det.. men ufin trenger man ikke være.. men det er nå min mening..
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #18 Skrevet 19. oktober 2009 Haha, syns de som har svart har all rett til å skrive det de mener. Dette er jo en latterlig idé, som du innerst inne ikke mener seriøst, HI (håper jeg). Du kan ikke bare finne på nye stavemåter og føle deg original. Og tenk på barnet.
Gjest Gul stjerne Skrevet 19. oktober 2009 #19 Skrevet 19. oktober 2009 Mange friske innspill her, men denne gangen er jeg enig. Det låter ikke bra. Kanskje Willhelm kunne være noe. For det er vel ikke helt ti på topp..?
Romeren Skrevet 19. oktober 2009 #20 Skrevet 19. oktober 2009 Du har et søskenbarn som heter viljar, med andre ord? Synes ikke det er rart å kalle opp da...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #21 Skrevet 19. oktober 2009 Veldig spesielt navn men tror nok ikke jeg hadde valgt det. Ble derimot nysgjerrig på hva datteren din heter?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #23 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg synes rett og slett det blir for dumt å finne på en egen måte å stave et vanlig navn på bare for at man ikke vil gi barnet et topp 10-navn... Barnet ditt må 100% sikkert gå gjennom livet med å stave navnet sitt. Jeg har selv tre navn jeg må stave, og jeg kan love deg at jeg er ganske lei av det - og ingen av dem er engang i nærheten av Viljam!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #24 Skrevet 19. oktober 2009 Og forresten, Mateo er veldig in for tiden. Altså ikke spesielt i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå