Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #26 Skrevet 17. oktober 2009 Herregud, hadde jeg vært deg HI, så hadde jeg ikke nølt med å ringe. Tenk om det brenner eller noe mens far er ute og drikker? Du burde ikke tatt deg tid med å skrive innlegg om det her inne, og venter på svar. Du vet selv at dette er omsorgsvik, og at du burde ha gjort noe med engang du fikk vite dette.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #27 Skrevet 17. oktober 2009 RING BV!!!!!.............ANMELD FAREN!!!...... snakk om hysteriske kvinnfolk. Hvorfor i all verden ikke sier noe DIREKTE til faren da?? Og hvorfor har ikke gjort det før? Folk kan være såpass voksne, ærlige og modige at de snakker først med foreldrene til de ungene de MISTENKER blir utsatt for omsorgsvikt. Og vurderer etterpå om skal anmelde eller ikke. Forbanna hysteriske feiginger. Og forresten, hvorfor har DU selv vært i kontakt med BV?? Ikke så bra mor selv kanskje??
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #28 Skrevet 17. oktober 2009 Gå nå ikke så hardt ut mot HI. Her ber hun om seriøst råd, for det er et dilemma å stå i slik hun gjør. Selvfølgelig er det ingen tvil om at det er omsorgsvikt. Og selvfølgelig bør hun kontakte bv. Men seriøst, er bv der hun bor noe i nærheten av hva de er her hvor jeg bor, så skjønner jeg at hun nøler. Dessuten er dette en kompis av mannen hennes. Jeg forsvarer ikke omsorgssvikt, ei heller de som ikke melder slike bekymringer. Men man er da bare et menneske, og de aller fleste mennesker velger utveier som betyr minst mulig ubehag for dem. Siden tanten har hentet gutten så har du litt bedre tid på deg. Kjenner du denne tanten? vet du at omsorgen er bedre der enn hos faren? Du bør ta en prat med mannen din, få bragt på det rene hvor gode venner de er. Få bragt på det rene om mannen din ville akseptert at hans barn var alene en hel natt i den alder. (det er lettere å melde en bekymringsmelding dersom man har støtte hos partneren sin) Har dere snakket med guttens far om slike ting før? Det hørtes ut som om det ikke var første gang det skjedde? Kjenner dere guttens mor? ville hun ha gitt gutten bedre omsorg? Men kontakt bv, gjerne anonymt. De er forpliktet til å ta anonyme meldinger like seriøst som de som ikke er anonyme. Hvis du/dere kjenner tanten, ta gjerne kontakt med henne også og fortell henne hva som har skjedd...... men det er ikke lett dette her. Jeg vet, for jeg har levert bekymringsmelding selv. Jeg nølte ikke, men jeg ble vitne til at bv ikke gjorde noen ting i saken. Til tross for at det tydelig var mye rus med i bildet. jeg har også venner som har vært gjennom samlivsbrudd, der den ene parten har brukt bv mot den andre, ubegrunnet....
Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #29 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg leste dette for min mann og han sa; ja, da ringer man barnevernet da! Og jeg er HELT enig! Det er ikke slik man skal behandle det kjæreste man har!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #30 Skrevet 17. oktober 2009 HI virker evneveik og ressurssvak..
Manhattan skyline Skrevet 17. oktober 2009 #31 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg er bare så jævlig lei alle dere som vrir og vender på innlegg som legges inn her! HI spør om råd, jeg skjønner at dette er en big deal, og det er alltid greit å få litt sparring og bekreftelse på at det man tenker er riktig. Særlig når det er en så alvorlig sak som vil få store ringvirkninger for personers liv! Hvorfor i all verden betyr det at HI er evneveik og ressurssvak?? HI: Du bør definitivt kontakte barnevernet. Det du har fortalt går langt utenfor grensene for det som er grei oppførsel av foreldre til et barn på seks. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå