Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 hun avtalte at hun skulle passe ungen min på 1år fra idag til søndag(fordi at hun ville dette) jeg ringte henne nå, fordi broren min ringer og sier hun er sørpe full! Hun er alkoholiker! ble rusfri i noen år, men begynnte på'n igjen på fulltid etter hun traff på nye kjæresten!! hun er tilregnelig (trudde jeg) når hun har ungen! hun har ikke ville passe h*n på ett år fordi hun føler seg så ''brukt''! selvom hun bare har passet ungen tilsammen 5 ganger, når h*n var spedbarn.. og det var det henne som ville!! er vel fordi at hun ikke kan drikke, når hun passer h*n... så jeg ringer henne og spør hvorfor hun drikker når hun har ungen min! og får det helvettes til kjeftskuret tilbake! jeg kunne bare komme å hente ungen nå ja!! fikk beskjed da jeg gikk høygravid med andremann, om og ta med meg unegn, og dra til helvette!! hva hadde dere gjort?? Beklager skrivemåten, men jeg ser rødt, mildt sagt!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Du får hente ungen med en gang, og sørge for at det aldri skjer igjen!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 det er så sårende, for h*n forguder mormoren sin, som knapt vil ha noe med h*n og gjøre! HI
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 Vet ikke hva jeg skal si jeg, det er utrolig dorlig gjort av din mor! Jeg hadde aldri turt å drikke noe alkohol når jeg passet/passer ungen av frykt for at noe skulle skje og jeg måtte kjøre og at jeg eventuellt skulle tumle o.l. Jeg hadde nok til å starte med å tatt en prat med henne under fire øyne, sagt som så at hvis hun ville ha noe mer med baret ( deg) og barnebarna sine å gjøre så fikk hun ta seg sammen! Og hvertfall ikke ha noe form for alkohol i bildet når dere var i nærheten!! Jeg hadde ikke akseptert en full barnevakt på barna mine, jeg hadde ikke en gang akseptert at de tok seg noen øl med mindre det var flere voksene personer til stedet!!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #5 Skrevet 16. oktober 2009 Det er vel ikke så vanskelig å vite hva man SKAL gjøre her! Hent ungen så fort som bare det, ikke la hun være alene med ungen(e) igjen!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 vet du hva hun hadde valgt da? alkoholen.. har sagt det til henne før, men hun sier at hun skal drikke ihjel seg. joda, samboeren hennes er jo der, men han drikker jo som en svamp han også æsj HI
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #7 Skrevet 16. oktober 2009 Men altså, det er jo forskjell på at hun har ham alene og at dere to drar på besøk til henne!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #8 Skrevet 16. oktober 2009 Huff.... Tør du la ungen være der nå da, så lenge moren din er full? Min far er alkoholiker, og vet at det ikke er snakk om å smake dråpen hvis han skal passe ungene. Derfor skjer det sjelden og aldri, men det hender an har dem noen timer på ettermiddagen- mest for at han skal få et forhold til dem. Men jeg kunne ikke latt de være på overnatting. Dersom moren din er alkoholiker er hun syk. Det beste du kan gjøre da, er å skru forventningene ovenfor henne helt til bånns. Hvis ikke vil hun skuffe deg gang på gang...
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #9 Skrevet 16. oktober 2009 jeg hadde vel håpet oppe da:( trudde virkelig hun ville være beregnelig når hun passet det lille nurket mitt:( er redd hun skal ta livet sitt, etter jeg har hentet ungen.for det gjør jeg, omså jeg skal gå dit! HI
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #10 Skrevet 16. oktober 2009 Det er det som er så utrolig trist når man har alkoholiker-foreldre. Man håper og håper...og tror i det minste at de vil prioritere barnebarn foran alkoholen. Men dessverre er trangen til alkohol ofte sterkere enn all fornuft. Har du drukket selv i kveld, siden du har barnevakt? Er det fare for at det blir høylydt krangel og ubehagelig for barnet om du kommer og rykker h*n opp fra søvnen? Kanskje du bare skulle dra bort til din mor uten å konfrontere henne med noe som helst, og bare legge deg der i natt? Så er ihvertfall barnet sammen med deg? Tenker at det må være mest mulig skånsomt for barnet dette her:-) Det er så utrolig urettferdig å måtte havne i slike situasjoner når det gjelder sine egne foreldre. Føler virkelig med deg!!!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #11 Skrevet 16. oktober 2009 01:10 nei- drikker ikke jeg. hatt nokk med alkohol i barndommen, så jeg vil ikke ungene mine noe så vondt.. jeg har en på bare noen måneder her hjemme hos meg. var mamma som vill passe ungen på 1år. ja, hun kommer nokk til å klikke vannrett, kjenner jeg henne rett. ja, har ikke mye lyst til å vekke h*n nå, da h*n sover. hun sier hun ikke drakk da ungen var våken, men tok seg ''noen'' glass, etter h*n hadde lagt seg. tusen takk, for støtta:) HI
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #12 Skrevet 17. oktober 2009 Hvordan gikk det, hentet du barnet ditt?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #13 Skrevet 17. oktober 2009 Hva du skal gjøre? Du lar ALDRI moren din være alene med barnet! Hva tenker du med som lar en forfyllet dame være barnevakt?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #14 Skrevet 17. oktober 2009 Hent barnet, kutt kontakt og "redd" dere selv fra det alkoholhelvete! Det forundrer meg når du har opplevd dette selv i barndommen at du i det hele tatt vil risikere at barnet ditt opplever det samme. Jeg vet hva jeg snakker om, har vært der selv, Kuttet all kontakt med min far og deler av hans familie etter at jeg fikk barn p.g.a. det der! Har aldri angret. Ikke faan om mine barn skal få se snurten av det alkoholiker-helvete der, selvom det er fryktelig sårt og "miste" deler av min familie. Der og har de valgt alkoholen fremfor kontakt med deres barn og barnebarn. Det er som det er. Det er en sjuke fra helvete!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #15 Skrevet 17. oktober 2009 Alkoholisme er en sykdom, og jeg synes ikke om rådene folk gir om å kutte ut mora, hun blir ikke friskere av at man lukker øynene og brenner alle broer. Klart hun ikke kan ha ungen alene på overnatting, men man må være der for henne, for kanskje en dag oppdager hun at hun har tatt feil valg, og trenger hjelp til å komme tilbake.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #16 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg har selv en far som er alkoholiker og jeg hadde aldri i livet latt ham ha barna mine alene.. Du darar å henter barnet ditt. Seriøst. DU lar ikke barnet være der med en sørpefull bestemor.. Og så må du ta en valg... Prat med henne og fortell ehenne dette når hun er edru.. Enten så søker hun hjelp eller så får hun aldri aldri ha barnet deres mer.. Om hun er skikkelig alkoholiker så velger hun nok alkoholen.. Men da er det opp til deg å sette grenser.. det er det eneste som nytter om en ikek skal klikk ei vinkel når en lever sammen med en alkoholiker.. DU bestemmer hva, hvordan, og hvorfor.. HUn har ingenting hun skulle sagt så lenge hun drikker..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #17 Skrevet 17. oktober 2009 Uff, jeg føler med deg HI.. Har selv en mamma som er litt for glad i alkohol. Pappaen min døde da jeg var 18, og jeg har bare mamma'n min. Her er det også sånn at barnebarna elsker henne, for hun er verdens beste menneske når hun holder seg unna alkohol, og hun forguder barnebarna sine, men desverre overtar alkoholen kontrollen på henne i perioder. Løsningen her har vært at hun alltid kommer hjem til meg og passer ungene, hvis jeg trenger barnepass. I perioder overnatter hun flere dager i strekk, uten at jeg er avgårde noe sted, da er vi sammen alle sammen. Og de gangene jeg skal reise avgårde, så føler jeg at jeg har mer kontroll, fordi jeg alltid kommer hjem, og hun drikker ikke hjemme hos oss. På denne måten har jeg mulighet til å kunne bruke henne som barnevakt + at barnebarna får tid med bestemoren sin som de elsker. Kanskje du også kan løse det på lignende måte hos dere?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #18 Skrevet 17. oktober 2009 sitter du her og chatter istedet for å dra å hente barnet ditt? Hva slags mor er du??? hent ungen din med en gang, og ikke la henne bli utsatt for drukne mennesker igjen.. alkoholikere skal man ALDRI overlate ungen sin til, uansett hvor edru de er i avleveringsøyeblikket!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #19 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg har en mor som er alkoholiker og jeg måtte til slutt kutte henne ut for å redde meg selv. Etter uttallige år med drikking, selvmordforsøk, telefoner midt på natta fra politi og lege så klarte jeg ikke mer. Jeg ble syk av henne og av redselen for henne. Det var grusomt å kutte henne ut, men det var det eneste jeg kunne gjøre for å ikke ende opp som psykisk syk. Noen ganger må man, desverre, tenke mer på seg selv og egen helse enn på andre. Det er trist og jeg følte meg som verdens verste datter, men hadde jeg ikke kuttet henne ut så vet jeg ikke hvor jeg hadde vært i dag.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #20 Skrevet 17. oktober 2009 Håper det gikk bra med dere i natt. Jeg "snakket" litt med deg i natt, har også en far som er alkoholiker. For all del ikke bry deg med de som velger å kjefte og smelle her inne. De vet ikke hva de snakker om. Klem til deg
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #21 Skrevet 17. oktober 2009 Jo, det er det mange av oss som vet. Og her er et faktum: hvis man lar en beruset person (og da mener jeg ikke lett brisen) passe barnet sitt er det omsorgssvikt. Man lar aldri folk med aktive rusproblemer være alene med barna. Det er jo innlysende.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #22 Skrevet 17. oktober 2009 Vet ikke helt hva du spør om her...om du skal hente ungen eller? Uansett, her er det jeg ville ha gjort: Hentet ungen øyeblikkelig!!! Aldri latt ungen være i nærheten av en full mormor!!!! Gitt beskjed til mormor at dersom hun skal ha kontakt med deg og din familie i framtiden får hun bli tørrlagt!!!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #23 Skrevet 17. oktober 2009 mamma har sine perioderda hun er edru og veldig flink. Når hun drikker er det som om hun har splittet personlighet. i fylla mangler hun bare hornene. jeg har ingen annen familie enn mamma. jeg hentet ungen min. fikk skaffet skyss. er ikke interessert i dømmende kommentarer- og den var rettet til deg som lurte på hvorfor jegsatt her og ''chattet''.. jeg hadde ikke bil til og komme meg noen steder- så jeg måtte vente på skyss! HI
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #24 Skrevet 17. oktober 2009 vil takke alle for svar- det glemte jeg å skrive. jeg skrev i sinne, så fikk ikke skrevet ned alt jeg skulle ha med. hva ville dere gjort i ettertid, skulle det stå. HI
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #25 Skrevet 17. oktober 2009 Tror det er en del damer her inne som ikke har peiling på hva de snakker om. Jeg syns ikke du skal kutte ut kontakten med moren din selv om hun har et rusproblem. Men dere må finne ut sammen hvordan dere kan unngå slike hendelser. Moren din er ikke ond selv om hun drikker. Hun har et problem og hun er syk. Og så har kanskje moren din kjempe lyst til å være mormor samtidig som hun vet at hun egentlig ikke klarer det. Og så må du huske på at med mindre moren din reagerer på en måte slik at hun blir agressiv eller voldelig når hun er full, er det ikke farlig for barnet ditt å være der. Bare ubehagelig. Ønsker deg og familien alt godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå