Gå til innhold

Positiv test, men ingen hcg(!)


Astra71 - tvillingmor

Anbefalte innlegg

Skjønner veldig godt at du har mange tanker i hodet og at du bekymrer deg for om alt er i orden nå, ville vel heller vært litt merkelig om du ikke hadde hatt det...! MEN nå har du jo tatt 4 tester som alle har vist at du er gravid, og disse testene er jo absolutt til å stole på. 4 tester kan ikke vise feil!!! Og dette med symptomer og når dette evt kommer er jo veldig ulikt fra person til person og tom fra svangerskap til svangerskap. Søsteren min har født 4 barn og sier at alle svangerskapene har vært forskjellige. Min svigerinne er snart 4 mnd på vei nå og merker ikke annet enn at hun er litt mer trøtt på ettermiddagen/kvelden, og har ikke vært kvalm et sekund så langt.

Sikkert lurt å prøve å finne på noe ja, så går tiden litt fortere:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å høre! Alle bekreftelser på at man kan være gravid uten å være kjempedårlig har en beroligende effekt på meg nå, så tusen takk skal dere ha Millamolly og Lie79 :-) Jeg krysser fingrene for oss alle, jeg, slik at vi kan komme oss inn på 1. trimester!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...
På 16.10.2009 den 16.11, Astra71 - tvillingmor skrev:

I går var jeg i himmelen. Jeg fikk en veldig klar positiv test på morgenen, og tenkte at det fantes rettferdighet her i verden likevel. Men jeg var naturlig nok ganske nervøs, og av den grunn gikk jeg til legen for å måle hcg-nivået.

 

I dag fikk jeg det sjokkerende resultatet: Jeg hadde et hcg-nivå på mindre enn 3!!!!! Hvordan er dette mulig? Jeg ble helt målløs, og ringte sporenstreks til Haugesund sykehus. Sykepleieren der kunne ikke si noe annet enn at hun syntes dette var merkelig, og hun hadde aldri vært borti en slik situasjon før. Jeg har jo ikke hatt noen blødninger, og er ei uke på 'overtid'. Hjemmetesten min, som jeg tok bare noen timer før jeg tok blodprøven hos legen - var dessuten veldig entydig. Svært klar rød strek! Sykepleieren sa at det ikke var noe annet å gjøre enn å vente og se. Hun sa at dersom jeg tok en ny hjemmetest og denne også viste positivt, så måtte jeg bare be om en ny blodprøve. Hvis det ikke kommer en blødning, da.

 

Jeg orket ikke være på jobb lenger etter denne beskjeden, var så fortumlet at jeg bare måtte dra hjem. Men på veien kjøpte jeg en ny test, Clearblue denne gangen. Så snart jeg var hjemme tok jeg dermed ny test - som er knallende positiv!! Den loddrette streken i plusstegnet mitt er mye mer markant enn det som vises inne i bruksanvisningen som et eksempel på positivt resultat!

 

Jeg skjønner ingenting. Går det an å få to positive tester uten å være gravid? Jeg går kun på Progestan og Klexane, og disse har jo ingen innvirkning på en graviditetstest...

 

Noen som har vært borti lignende? Jeg er ganske forvirret nå, og lei meg, for jeg må jo nesten stole på at analysen av blodprøven min som er utført av Haukeland sykehus er riktig.....blir takknemlig for svar!

Hvordan gikk det med deg?? Har hatt samme situasjon selv, masse positive graviditetstester, men mindre enn 5 hcg hos legen.. Hadde blødninger men rart altså... 

Anonymkode: 47a1b...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...