Gå til innhold

Skal 2-åringen deres ha adventskalender??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er litt tidlig jeg da, tror ikke han kommer til å skjønne så mye av det.. Hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minsta hadde i fjor ettersom storebror hadde det, og da var hun 2 år. Hun så fram til kalenderen hver dag, så var ikke noe problem med at hun ikke skjønte noe av det her :)

Skrevet

Da h*n var 22 mnd hadde vi julekalender med bokstaver og det hadde vi året etter også. H*n syntes det var kjempespennende å finne plassen til bokstaven. Som et puslespill. I år skal vi ha bokstaver som h*n må sette sammen til et lite ord (med bilde av hva det er) i hver pakke.

Dette passer kanskje ikke til alle men h*n elsker å øve på å lese og skrive så det passer bra.

Skrevet

Ja men skjønte hun hvorfor dere hadde kalender liksom? At det var for å telle ned dagene til jul? Det er det jeg er litt usikker på..

Han aner jo ikke hva jul er..:)

Skrevet

Jent mi ar 22 mnd. i fjor og elsket kalenderen sin. Hun hadde det året før også og da forstod hun ikke fullt så mye. Gutten på 1 år skal også ha kalender.

Skrevet

Blir vel en sjokoladekalender på dem hver tenker jeg;)

Skrevet

Da tror jeg du undervurderer 2-åringen din HI, her hadde snuppa på 2,5 år det i fjor da hun var 1,5år og hun skjønte det da også.

Skrevet

vesla hadde pakkekalende i fjor, da var hun 15mnd, riktig nok forsto hun ikke hele poenget med adventskalenderen men hun gikk bort hver morning for å få en liten pakke, hun skal få det i år også, å tror hun vil skjønne mer i år.. syntes det er koselig, trenger ikke være dyre pakker, men småfigurer, praktiske ting som eks sokker..

Skrevet

Ja, men bare fordi storebrødrene hans har, ellers hadde vi ventet ett år til. Han hadde i fjor også.

Skrevet

Ja, det skal hun. Mest fordi vi også har eldre barn.. Selv om hun ikke helt skjønner poenget med kalenderen skjønner hun veldig godt at de eldre brødrene får en pakke hver dag og ikke hun, så det går ikke ann ;)

Skrevet

Ja, det skal han få. :o)

Hadde det i fjor også.

Skrevet

Har ikke 2-åring lenger, men jeg ville IKKE ha startet så tidlig.

Skrevet

Gutten min hadde det i fjor da han var 18 måneder og skal ha det i år også. Skjønte vel egentlig ikke så mye av det i fjor, var en ivrig bestemor som laget. Men regner med han skjønner litt mer i år.

Skrevet

Minsten på 21 mndr skal få kalender.. Når storesøster fikk sjokoladekalender i fjor fikk han en bokstavkjeks hvis han var i rommet og fikk se at hun fikk noe.. Det var greit for ham da (11 mndr)

I år må han nok få det samme som storesøster tenker jeg.

Enkelt med de sjokoladekalenderne.

Skrevet

Hadde pakke kalender og sjokolade i fjor,men han var ikke så veldig intr i pakkekalenderen og da var han 16mnd.

I år skal han få pakkekalender og jul i svingen kalender.

Han er glad i gaver så er nok mer intr i år =)

Skrevet

Ja, han hadde det i fjor også

Skrevet

jepp, det skal hun, men her i huset er det ikke fordi at eldre søsken skal ha kalender, derimot er det JEG som absolutt skal ha en... haha...! blir visst aldri voksen.. :P

Skrevet

Jada, både han på 2 år og han på 11 mnd (i desember) (og mammaen) skal ha julekalender. Ingen av dem skjønner noe av det, så det er 90% for mor sin del og 10% for at de skal få oppleve førjulskosen selv om de ikke nødvendigvis forstår alt.

Skrevet

Ja han får selvsagt kalender. er 2år i janura

Skrevet

Fikk bildekalender i gave i fjor da hun nærmet seg 2. Ville gjerne åpne alle lukene med en gang. Skjønte ikke helt en om dagen-prinsippet, nei. Men det var såpass stas at jeg satser på det i år også. Ikke noe poeng å prakke på henne sjokolade når fine bilder av julete ting bak hver luke gjør susen!

Skrevet

snuppa blir 2 i begynnelsen på desember og skal få pakke kalender i år. men det er bare fordi i fjor virka det som hun noen ganger var litt sjalu på storebror som fikk små pakker hver morgen.

blir nok ikke noe sjokolada kalender tror jeg.. vis ikke en tante eller noe kommer me en da..

Skrevet

eldste har hatt pakke kalender siden hun var 1.5 år. nå er hun 3.... stor stas.... i år får lille bror på 1.5 pakke kalender også...;)

Skrevet

Ja. Ho har ein storebror på 4, så ho kan ikkje sitte og sjå på at han får pakke kvar dag utan å få noko sjølv..

Må snart i gang med pakkane... Kvir meg litt, veit ikkje heilt kva eg skal finne på som er både kjekt og billeg.

Sjokoladekalender går ut pga melkeallergi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...