Gå til innhold

liketillingen har gått for langt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Likestilling handler om valgfrihet og det at kjønnene skal ha lik verdi, og kan derfor ikke gå for langt.

Personlig er vi veldig tradisjonelle her i huset, der vi VELGER at jeg er den som skal ta hele svangerskapspermisjonen med unntak av fedrekvoten feks. Jeg kunne gladelig ha vært en ekte femtitalls husmor for noen år også, dersom økonomien hadde tillatt det. Mannen hadde nok aldri villet vært en "husfar"!

Dette nevner jeg, fordi enkelte mener at man "må" dele permisjonen feks. Det må være opp til hver enkelt familie å avgjøre hvordan de vil fordele oppgavene, også de som tradisjonelt sett var forbeholdt det ene eller det andre kjønn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tvungen deling er foreslått. Hvis far ikke tar sine ti uker, så faller de bort, men det er en helt annen sak

Skrevet

Hvis mannen min liker å være gravid og amme, så får vi begynne å lete etter lege som kan hjelpe han med det... Hva er det for et teit forslag?

Poenget mitt er at vi har en stat som i noen (ikke alle) tilfeller vil ta valgene for oss, valg som vi er fullt ut kompetente til å ta selv

Skrevet

Ærlig talt, smak på ordet: L I K E S T I L L I N G

Det betyr vel at mannen og kvinne skal stille likt i situasjoner som jobb, lønn, politikk, stemmerett osv.

De som vil avskaffe dette må jo seriøst være kørka.

Det ER ikke snakk om at mannen skal bli kvinne og kvinnen skal bli mann.

Personlig mener jeg at om begge jobber 100 prosent, så tar man 50/50 av husarbeidet/hage ol. Og det er helt ok at man da tar det man liker best og faller mest naturlig.

Ingen menn har dævva av å gå en runde med støvsuger`n ennå. Og må jo ikke glemme at de er jo sterkere enn oss sånn fysisk sett, så å støvsuge er perfekt jobb for en kar ;)

Skrevet

Men de som velger å være hjemmeværende husmødre, all respekt til dem også, det er også en 100 prosent jobb (ofte da, hvis man legger litt i det:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...