Bebis i April:) Skrevet 16. oktober 2009 #27 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg syns det er ett guttenavn og ville aldri gitt det navnet til en evnt datter
VåreSøteSmå Skrevet 16. oktober 2009 #28 Skrevet 16. oktober 2009 Noa e ett guttenavn..Ville aldri latt min datter hete det....
Små Einsteins Skrevet 16. oktober 2009 #29 Skrevet 16. oktober 2009 Noa eller Noah er et guttenavn!Stakars jente om hun blit kalt det.
Miramai Skrevet 16. oktober 2009 #30 Skrevet 16. oktober 2009 Apropos Gunnar som jentenavn så har jeg en kvinnlig slektning som heter Gunnår + et tydelig femenint mellomnavn. Selv om hun ikke er blitt mobbet, tror vi tyr til det argumentet litt for ofte, det skal mer til enn et uvanlig navn for å bli mobbet, så har hun fortalt en del historier som tyder på at hun ikke synes det å ha et såpass kjønnstvetydig navn er så veldig gøy.
Eurecaღmed spireღ Skrevet 16. oktober 2009 #32 Skrevet 16. oktober 2009 Noa kommer kun opp som guttenavn på navneguiden...
froeken Skrevet 16. oktober 2009 #33 Skrevet 16. oktober 2009 Synes det var fint jeg. Ihvertfall hvis trykkstavelsen blir som i Milla og ikke som i boa. Liker litt utradisjonelle navn. Da vi valgte Imre til vår sønn for snart 4 år siden (det var ikke like vanlig som i dag den gang) fikk vi mye motbør. Det ga vi en lang ball i og i dag er det det mest naturlige ord for vår omgangskrets å uttale. Stå på ditt du!
Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #34 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg kjenner ei nydelig jente som heter Noa. Jeg liker det godt, men akkurat i Norge kan du nok komme til å få noen kommentarer om at det er guttenavn, selv om det er like pent til jente:-)
Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #35 Skrevet 16. oktober 2009 he he...og når jeg leser svarene du har fått så ser jeg at jeg har rett:-)
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 16. oktober 2009 #37 Skrevet 16. oktober 2009 det er jo guttenavn. Da kan man jo like godt kalle ungen Dani
Jelly Belly Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #38 Skrevet 16. oktober 2009 Ironisk at navnet Dani blir nevnt! Venninnen min heter Dani!!
Jelly Belly Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #40 Skrevet 19. oktober 2009 I dag stod det i "Velkommen til verden" i lokalavisen: "Vår etterlengtede Noa Helene kom som et skudd...bla bla..."
MammanTilEmma❤ Skrevet 19. oktober 2009 #41 Skrevet 19. oktober 2009 forbinder Noa med gutt, men vær sin smak.
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 19. oktober 2009 #42 Skrevet 19. oktober 2009 look@me: det heter broren min også=) hihi...
Jelly Belly Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #43 Skrevet 19. oktober 2009 Er broren din døpt Dani eller Daniel.....? Venninnen min er døpt Dani! Hehe..
uhhuhher Skrevet 19. oktober 2009 #44 Skrevet 19. oktober 2009 Synes det klinger veldig fint som jentenavn, egentlig finere som jentenavn enn som guttenavn, men sannheten er jo at det hovedsakelig ses på som guttenavn i Norge. Det kan du ikke argumentere deg bort fra uansett hvor mye du prøver. ;-) Men selvfølgelig vil det funke som jentenavn hvis jenta di heter det, og hvis du er villig til å tåle kommentarer og misforståelse, for de kommer jo til å komme, så hadde jeg gjort det.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 19. oktober 2009 #45 Skrevet 19. oktober 2009 Redd jeg tenker gutt når jeg hører Noa. Har sikkert noe med at de aller fleste lærer litt bibelhistorie bla i grunnskolen, og en av de mest brukte historiene er om Arken og Noah. Men kan ikke skjønne at ungen behøver å bli mobbet for det navnet. Vi har da en relativt lang liste med navn i Norge som er brukt på begge kjønn (finnes det noen egen betegnelse for slike unisex navn)? Så til syvende og sist får dere bli enige med dere selv.
Prish Skrevet 19. oktober 2009 #46 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg synes det høres ut som du egentlig ønsket deg en gutt og brukte navnet likevel...
vi har verdens fineste gull Skrevet 20. oktober 2009 #48 Skrevet 20. oktober 2009 Kompisen min heter også Dani;) Skjønner ikke de som på død og liv skal ha ett über spesielt navn på barnet sitt. Hvorfor ikke gi barnet ditt ett jentenavn, og ikke et navn som i ALL hovedskak er ett guttenavn, uansett hvor mange motargumenter du kommer med. Selv om du argumenterer med ulik uttalelse, er og blir Noa et guttenavn, så lenge du bor i Norge hvertfall. Syns det er egoistisk å gi barnet et guttenavn, som med annen uttalelse blir ett jentenavn. Du risikerer at jenta di kommer i klasse med 2 gutter som heter nøyaktig det samme...en gutt i bhg til jenta vår heter Noa:) Tull & tøys;)
miss_knl*babynr3påvei* Skrevet 20. oktober 2009 #49 Skrevet 20. oktober 2009 hva med shanoa ??? niese min heter sånn
sommerfe har født! Skrevet 21. oktober 2009 #50 Skrevet 21. oktober 2009 Hva med Nova? Lettere å ikke ta feil i hvert fall?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå