Gå til innhold

Hva synes dere om jentenavnet Noa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det helt feil eller er det fint?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noa er jo guttenavn, så det blir jo feil å gi det navnet til ei jente.

Skrevet

Mulig en del vil tro det er et guttenavn:)

Skrevet

Trodde det var et guttenavn, jeg.

Velger du det som navn til jenta di, tror jeg du må regne med å måtte forklare folk at det er en jente fordi Noa er kjent som et guttenavn.

Skrevet

Noa er vel et guttenavn:)

Du mente kanskje Moa?

Det er i så fall et veldig fint navn:)

Skrevet

syns det blir feil jeg..... tenker på jenta som må forklare seg når hun blir større.... Moa derimot er fint :D

Skrevet

Noah er guttenavn!

Noa er jentenavn..

Jeg synes det er skikkelig fint, men igjen, usikker på hvor stuerent det er!

Skrevet

Noa er også et guttenavn. Uansett, det uttales likt og de fleste vil nok tenke på en gutt.

Om du velger navnet må nok du og ungen din forberede dere på en del forklaring i fremtiden:)

Skrevet

Min mening så passer ikke Noa til en jente...

Noa er ett guttenavn...

Seriøst, stakkars unge om hun blir kalt for Noa som fleste forbinder med gutter,,,

Skrevet

Hvordan kan du si at Noa er et jentenavn mens Noah er et guttenavn? de uttales jo helt likt!!! Jeg har aldri hørt om noen jenter som heter det jaffal...

Skrevet

I følge SSB er det:

131 menn som heter NOA

og

8 kvinner som heter NOA

så jeg tenker at det er et guttenavn¨..

Skrevet

Jeg uttaler det ikke likt!

Ikke noen dramatisk forskjell, men det er en forskjell.

Noa uttales slik som Moa (mer trykk på O).

Skrevet

Høres i grunn ut som om du har bestemt deg, for du argumenterer jo i mot alle innleggene her. Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønner hvordan du kan høre forskjell på Noa eller Noah:)

Skrevet

Da er det jo bedre å kalle jenta på for MOA som faktisk er et jentenavn.. ingen gutter som heter det ;)

så lenge du skriver NOA så forbinder folk det med gutt. og andre uttaler det slik det skrives, uansett hvor du legger trykket...

Skrevet

Hmmm.. Jeg har på ingen måte bestemt meg, men jeg synes det er fint! :)

Moa er dessverre uaktuelt, da halve sverige heter det.

Skrevet

Å kalle en jente for Noa er som en vil ungen skal bli "mobbet"

Nei, Noa er guttenavn...

Skrevet

Da synes jeg Gunnar er et penere jentenavn ;)

Skrevet

Jeg vet om 3 gutter som heter NOA så for meg er det et guttenavn om det skrives med eller uten h.

Skrevet

Å si at man ved å gi barnet et slikt eller slikt navn er som å be om at barnet blir mobbet er rett og slett det latteligste jeg hører!!!

Om jeg ville kalt min datter Noa, så ville Noa vært et helt normalt navn i hennes omgangskrets! For de rundt henne ville Noa vært like vanlig på en jente som på en gutt.. På samme måte som med navnet Kim!

Det er foreldrene sine holdinger som ville blitt et problem, ikke barnas!

Foreldrene til Herolind fikk sikkert samme beskjed. Stakkars gutt.. Men vet du? For meg og de andre 400 elevene på skolen vår så var Herolind et helt vanlig guttenavn!

Skrevet

Ganske fascinerende når noen spør om andres meninger og klikker i vinkel over svarene. Kall ungen hva du vil, men du må regne med at folk legger merke til det.

Skrevet

Enig med deg Miley... Når en spør om slikt så må en regne med argumenter både for og imot...

Skrevet

Føler ikke jeg har klikket i vinkel her. Jeg har argumentert for mitt standpunkt bare..

Og dårlige argumenter blir dårlig mottat uansett diskusjonen.

Eneste jeg har sagt er at Moa er uaktuelt, JEG uttaler Noa og Noah forskjellig og at jeg har hørt om Noa som jentenavn.

Skrevet

Tenker gutt jeg også.

Det er jo in for gutter nå.

Skulle til å si at jeg vet av ei jente på omkring 15år som heter det, men ved nærmere ettertanke lurer jeg på om hun kanskje heter Naomi eller noe slikt i stede.

Skrevet

Har hørt Noa i en sammenheng og det var sangen " gubben noa"

Noah som er mest vanlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...