Gå til innhold

Stakkars, stakkars liiiiten....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff hvor i landet bor du? Håper ikke dette var mitt barn, regner med barnehagen hadde ringt meg da? Gjør ikke barnehagen det om barnet er trist og lei og vil hjem???

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig dilemma det der, men ser for meg at det er lite gunstig at de begynner i barnehage samtidig som de får småsøsken, det kan vel muligens trigge sjalusien unødig, samt skape usikkerhet. Og jeg er tilhenger av barnehage for unger flest slik samfunnetg er bygget opp nå, der det er nærmest et krav at begge foreldrene jobber både for å holde familieøkonomien igang, men også samfunnsøkonomien.

Har selv holdt barn under skolepliktig hjemme under permisjonen, både av økonomisk interesse, men også fordi jeg hadde et ønske om å få den ekstra tiden med barna mine, selv om det var litt slitsomt innimellom.

 

 

Skrevet

Barnehagen ringer ikke hjem fordi et barn gråter og vil hjem? Uansett hvor i landet man bor??

 

Når foreldrene velger å levere et barnehagebarn i barnehagen så kan man ikke bare kreve at de blir hentet fordi de gråter?

 

da har man kanskje ikke tatt hintet tidlig nok?

Skrevet

jo jeg forventer at barnehagen ringer om barnet mitt ikke har det bra. spesiellt siden jeg er hjemme...de vil nok ikke kreve at det skal hentes, men jeg vil vite det slik at jeg kan hente barnet

Skrevet

Jeg fikk minste da største var 14 mndr gammel. Jeg hadde begge to hjemme fram til minste var 12 mndr gammel. Da begynte begge to samtidig i barnehagen, på samme avdeling. Ville aldri ha sendt størstemann i barnehagen når jeg likevel skulle være hjemme med minstemann...

Men det er meg da:)

Skrevet

Sønen min var 23 mnd når lillesøster kom. Fordi det var midt på sommeren var vi sammen en mnd alle sammen før han begynte i ny barnehage. I begynnelsen krevde ikke lillesøster noe særlig så han fikk full oppmerksomhet fra begge.

 

Da han begynte i bhg igjen var han der full dag selv om jeg gikk hjemme. Jeg vet ikke om han handde hatt det noe særlig hjemme med meg som gikk rundt og bar elelr ammet en baby hele tiden. Det var faktisk hjemme han var mest utilfreds på denne tiden. I barnehagen stortrivdes han.

 

Å få søsken er ganske tøft for smårollingene, men det betyr ikke at å være hjemme er løsningen. Det kan jo faktisk hende at den nye babyen krevde mye og at mamma hadde lite tid til eldstemann. Da er det bedre at mamma tar seg tid til han/henne når pappa kommer hjem og kan overta babyen.

Skrevet

Har du aldri tenkt på at det ikke nødvendigvis er så festlig for en liten aktiv krabat å være hjemme med trøtt ammende mor og skrikende baby som tar all oppmerksomheten ?

 

Tror du ikke det er gøy med leker, venner, sanger, klatrestativer, nære oppmerksomme voksne og variasjon.

 

Ikke sjokkert over at det er slitsomt - men sjokkert over hvor festlig du tror du er å være sammen med 24/7.

Skrevet

Nå har ikke jeg to tette, men hvis jeg hadde hatt det så hadde jeg nok hatt den eldste i banrhegane 50-60% slik at h*n hadde fått lekt sammen med masse unger der, mens den nyfødte hadde fåt litt alene-tid med mamman sin. Men selvfølgelig skulle den eldste ikke hatt verdens lengste dager i bhg, og fått mye kos og oppmerksomhet den og.

 

Hadde aldri klart å ha 2 stk hjemme samtidig i hvertfall. Men nå er planen å vente noen år slik at den eldste er 3-4 før det kommer en baby, og er godt etablert i bhg før noe slikt skjer.. Er jo en stor overgang for de hvis de er vant til å ha mamman heeeelt for seg selv hele veien, og plutselig kommer det en til som skal ha mors kjærlighet i tillegg. Men kjenner veninner som har begge hjemme, og det går helt ok, men også der oppleves det sjalusi/at den eldste er lei seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...