Gå til innhold

Statusoppdateringer som går meg på nervene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg ikke fb, men om ting der går deg på nervene, så kom deg ut i det virkelig livet, hvor ingen roper ut statusene sine.

Eller er det kanskje for vanskelig, og skummelt å tenke på at du går glipp av noe?

Nettavhengighet er farlig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

herregud da heldig eier av barn..snakk om å overreagere. Ser nå deg her inne lagt oftere enn jeg får irriterende statusoppdateringer på FB så jeg vet ikke om du er så lite avhengig av nettet selv...

Skrevet

Hvorfor leser dere statusoppdateringer? Eller er på FB i det heletatt?

Synes det er koselig jeg =) Kan være enig at enkelte er ekstreme, men da er det bare å skjule den biten.

Skrevet

Hvor overreagerer jeg? Følte du deg truffet siden du kanskje er en av dem som lever på og gjennom facebook?

Skrevet

Nei da, på ingen måte. Er på FB hver dag jeg, men har et liv ved siden av. Skjønner bare ikke hvorfor du gidder å svare så surt, når du ikke er på FB engang. Hadde det vært en tråd her inne som handlet om Twitter f.eks hadde jeg aldri i livet giddet og åpnet den ettersom jeg ikke selv har twitter. Jeg har aldri påstått at jeg er lite på nettet, men du gjør narr av de som er det, og da bør du kanskje feie for egen dør først?

Skrevet

Nå gjelder det vel ikke det. Jeg sitter på en forelsesning nå, og skal være her til 16.30. Jeg kjeder ræva av meg, og da er internett en fantastisk ting. Det jeg derimot ikke gjør, er å gjøre som hi tydeligvis gjør. Sitte på nett og lese ting som går henne på¨nervene helt frivillig, når til og meg jeg som ikke har fb vet at man kan ta vekk slike stusoppdateringer. Det er en stor forskjell:)

Så om du må lese de tingene 10 ganger om dagen selv om det går deg på nervene, så er du/hun kanskje litt for avhengig:)

Skrevet

Det går an å gjøre slik at en ikke får oppdatering fra de som driver å legger ut så mye tull. Bare å klikke på ikonet oppe i hø hjørne på statusmeldingen på forsiden der det er merket som "skjul", så velger en "skjul (navn)", så får du ikke fler oppdateringer fra den personen. Veldig greit å slippe å se alt det som de som lever på FB skriver! :-)

Skrevet

Svært så hissig da.

Og en trenger ikke å være inne på fb 10 ganger daglig for å se 10 oppdateringer av samme person;-)

Skrevet

Det med at folk ikke bør skrive at de er bortreist: Hvor mange venner har en på listen som driver med innbrudd igrunn...?

Jeg tror tyvene er bedre tjent med å følge med på hvor det er mørkt noen kvelder på rad jeg da...

Skrevet

Jeg har vell ca 3 fb venner som er kriminelle, men de har mange kriminelle venner!!

Uansett så er det naivt å legge ut statusoppdatering om at huset står tomt! Hvis en venn kommenterer denne statusen din så vil det kunne stå på hans vegg: "NN kommenterte NN's status", så kan du trykke på ordet status, så kommer du inn på profilen til den personen, selv om du ikke er venn med han/ henne.

Skrevet

mannen min har ei Amerikansk jente på FB som er helt sykt aktiv. Hun oppdaterer statusen sin, uten å overdrive, MINST 50 ganger daglig. Ofte er det bare minutter mellom hver gang. Det er sykt kjedelige oppdateringer. "Har lyst på boller, nå står bollene i ovnen, venter på at bollene skal kjøle seg ned, spiser boller, er mett" etc I tillegg er hun superrelgiøs så hun skriver om Gud og jesus og bønner etc

Det var kjedelig for han på gamle facebook, for hun "forsøplet" hele siden hans slik at hennes oppdateringer var det eneste han kunne se. Denne jenta har 5 eller 6 sønner så skulle tro hun hadde mer å ta seg til. Han har enten gjemt eller fjernet henne nå.

Skrevet

Tror fremdeles de har bedre måter enn å gå enn via en venn sin facebook-side.

Jeg har dess uten helt privat side, så en kan ikke gå inn via venner slik som du beskriver.

Skrevet

Jeg har også slik privat side, men det er veldig få som har det.

Det er mange som tror at de har det siden ingen kan gå inn på dem om en bare trykker på navnet deres. Da kommer det jo bare opp felles venner etc.

Selvsagt har de også andre fremgangsmåter, men det er naivt å tro at det ikke blir brukt fb.

Skrevet

Har ei venninne som veldig ofte skriver "Jeg har ingenting å skrive på statusen min nå" og variasjoner over dette...

Skrevet

Ja slike har jeg også, eks "Lenge siden jeg har oppdatert statusen min nå: OPPDATERT."

Skrevet

Denne var min største suksess til nå:

xxxx har nådd toppen av Stortinden på bare tannkjøttet, bakt 24 fletteloffer som skal på forsida av Familien, skrevet en roman og skrubbet huset utvendig med neglebørsten. Åh, ja så glemte jeg, "Det er en lykke i livet som ikke kan vendes til lede, det at du gleder en annen, det er den eneste glede." Sånn. Bra oppsummert fejsbukkstatus eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...