Gå til innhold

Noen fra Kongsberg??


Lonemor

Anbefalte innlegg

Hei Marie.

 

Kjempe hyggelig at du skriver her også. Jeg vil meget gjerne bli kjent med Kongsberg mammaer... og selve kongsberg da! Så Gøy at sønnen din heter Fredrik. Det er bare såå søtt, samtidig som det også er et voksen navn. Magnus er også veldig fint navn. Gleder meg skikkelig til å se bebis... da er det sikkert også lettere å bestemme navn.

 

Tror også jeg heller til å ta vaksinen, men veldig skeptisk. Mammaen hos en av de ansatt hos meg, jobber i helsesektoren. De er 40 på arbeidsplassen, og alle har fått tilbud om å ta vaksinen... 2 av de VURDERER om de skal ta den. Resten takker nei!!! Det gjør meg ikke akkurat trygg!! Ikke får å skremme... men det er veldig fint å utveksle tanker. Jeg ville ikke kunne tåle å miste barnet mitt, og er så klart usikker på hva jeg skal gjøre.

 

God helg til deg/dere også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Silje Susanne.

 

Så bra at du er frisk igjen, men blir vel litt ekstra redd når man er i dårlig form i disse influensa dager... Jeg skal til legen til uken, så får høre med han ang denne vaksinen. Jeg ikke heller liker sprøyter, men det er mer for at det blir så stramt eller sånn under huden når dem sprøyter "stæsj" inn. Men med tanke på fødsel, er en enkel liten sprøyte en bagatell. ;o)

 

Vi og har bestillt 3D ultralyd. 5. november.... Gleeeeder meg så sinnsykt!!!! I dag kjøpte jeg en bamse, som spiller når man drar den i halen. Tenkte å spille den et par ganger om dagen, så han kan venne seg til lyden. Da er det meningen da at han skal huske den lyden når han blir født, og at det minner han om de trygge omgivelsene i magen. Ehh... håper det virker. Tror du dem hører ennå??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, blir jo litt nervøs når man blir dårlig nå for tida, men gikk fint :) Var på kontroll i går hos fastlegen, å han nevnte ikke vaksina i det hele tatt. Jeg glemte naturligvis å spørre, men hvis det hadde vært kjempe viktig at jeg tok den hadde han vel nevnt det... :) Hørte hjertelyden for første gang, var så koselig! Blei helt på griner'n.. Hehe!

Musikkleke virker vel, dem hører vel noe nå? Jeg var akkurat såvidt innom en fest, der dem spilte no sinnsykt høy musikk, å da begynte baby å sparke no veldig. Så det var ikke lenge jeg blei der.. Så noe reagerte hun på jaffal. Blei rolig igjen når jeg hadde dratt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Babissene kan høre nå, så det er bare å synge/spille musikk osv:)

 

Husker ikke om jeg har skrevet dette tidligere, men jeg er sykepleier og jobber på nyfødt intensiv i drammen. Appropo vaksinen, virker det som at de aller fleste av mine kolleger kommer til å ta den. Spurte overlegen vår om hva han mente om vaksinen, og han sa; "hadde min kone eller datter vært gravid nå, hadde jeg ønsket/anbefalt de å ta den". Fastlegen min sa det samme, også at hun kom til å ta den selv. Er vanskelig det her altså, men er ganske sikker på at jeg komer til å ta den nå! Har dere bestemt dere?

 

Er dere i fin form? Var så mye kvalm forrige svangerskap, men har heldigvis vært veldig kjekk denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har lyst til å ta vaksinen, godt å se at det er flere som heller mot det :) Får ta det opp med jordmor neste uke og lege ved neste kontroll. Syntes at jeg burde gjøre sånn som legen anbefaler og stole på at det er riktig :)

Sjøl syntes jeg at formen er veldig bra, litt innimellom er det jo, men trener litt og prøver å holde meg i form. Var mye kvalm og slapp i begynnelsen, men det gikk over me en gang skolestart begynte og jeg slapp tunge løft og malingslukt på jobben :) Fikk vondt i ryggen me en gang, nesten før jeg visste jeg var gravid, p det har jo ikke akkurat blitt bedre, men ikke sånn at jeg ikke klarer no ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei hei...

 

Jeg tok vaksinen på siste kontroll hos legen. Var veldig vanskelig, og jeg gråt når jeg ventet på at han hentet sprøyten. Med en gang den var satt, slapp stress-taket i skuldrene, og jeg er så glad for jeg gjorde det. Legen anbefalte det, og så slipper jeg å gå å tenke på det hele tiden også.

 

Har kjøpt en liten spille bamse, som vi spiller for baby hver dag. Tror han hører det, for som regel spreller han litt ekstra da... Kanskje han danser ;o)

 

Jeg er ved å være lei sure oppstøt og halsbrann nå, men har egentlig ikke noe håp om at det blir borte heller. Det blir bare mer og mer trangt i magen...

 

Nå flytter vi snart, gleder meg masse. Og jeg er med på neste BIM-treff i Kongsberg. Er der satt op dato ennå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hå!

Jeg tok vaksina på skolen i dag, gikk kjempe fint. Jaffal foreløpig :)

 

Babyen hører nok at du spilller for han, kanskje jeg skulle ha prøvd det også :)

Halsbrannen blir nok ikke no bedre, funker litt med nyco på kvelden før jeg legger meg, men funker ikke ein hel natt gitt. Love hearts funker også innimellom :)

Veit ikke om det er satt opp no treff enda, bare å følge med på BIM sidene :) Men da har du jo masse å drive av med for tida :) Masse lykke til med flytting og sånn!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...