Gå til innhold

Noen fra Kongsberg??


Lonemor

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er gravid i uke 25 og flytter til Kongsberg i desember. Er veldig interessert i å bli kjent med andre gravide i Kongsberg og omegn.

 

Håper å høre fra dere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Så hyggelig å flytte tilbake til der man kommer fra. jeg er selv ikke fra Kongsberg, men Pappaen til barnet er det. Vi har kjøpt hus på Raumyr, og jeg gleder meg masse til å flytte. Er så lei Oslo nå, så det bliver deiligt med litt luftforandring. Og så må jeg jo til å bive mer kjent i Kongsberg også. Faktisk bliver jo alt helt nytt, siden vi sal ha barn også. Spennende.

 

 

Er det ditt første barn du venter, og når har du termin??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende :) Jeg venter 1. barn, har termin 16. februar :) Går 1. året barneverns studie nå, men vil få babyen hjemme i Kongsberg der jeg har familien og venner :) Også bor barnefar der også, så det blir jo det beste for alle :) Er litt usikker på hvordan permisjon funker og hvor lenge og sånn, men det ordner seg nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg er heller ikke fra Kongsberg, men har bodd her i 2 år nå. Jeg har termin 5 feb og venter nr 2. Har en sønn på 19 mnd.

 

Vi er en liten gjeng blitt som treffes på BIM-treff i kongsberg hvor de fleste har termin januar/februar. Dere er hjertelig velkomne der:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Jeg vet heller ikke noe som helst om permisjon jeg. Tar det som det kommer. Har lyst å jobbe så lenge jeg kan. Kjenner magen vokser mye om dagen. Litt rart å bli vant til, men samtidig utrolig deilig å kjenne liv inni der. Fikk fødeplass på Blefjell sykehus også, så nå er jeg kjempe happy!! :o)))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trur nok jeg må ta det litt sånn etterhvert jeg også. Er kjempe rart å vokse så masse på så kort id, men veldig koselig med sparking og liv :) Grattis me fødeplass :) Fastlegen min skulle søke om fødeplass på Blefjell for meg men det har jeg ikke hørt no om trur jeg? Men blei sendt på ultralyd dit, så da er det vel i orden kanskje? Får spørre neste gang, blir så forvirra. Er så masse info man får på en gang å holde styr på :S Hehe!

Veit dere om dere skal ha gutt eller jente? Eller vil ikke vite? :) Jeg skulle ha sannsynligvis ei jente, men hu var ikke helt sikker, så blir spennende å se :)

 

Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siljesusanne.

 

Jeg fikk først fødeplass på Ullevål, siden vi bor i Oslo. Fikk en lapp når jeg var på ultralyd, som var bekreftelse på fødeplass der. Når jeg var hos legen sist sa jeg at vi skulle flytte, og han sendte brev til Blefjell samme dag. Bare noen få dager senere fikk jeg brev fra de i Kongsberg. At vi var velkomne, og de har masse tilbud til oss fødende. Og hvis de har plass, kan også Pappaen være hos oss noen netter etter fødslen. Blev kjempe glad jeg. Har hørt fra andre som har født der at de får veldig god hjelp, og at der altid er flinke folk tilstede.

 

Hvis du ble sendt på ultralyd i Kongsberg, og bor i Lillehammer, skulle man jo tro at du har fått fødeplass der da. Vi får en liten gutt vi. Hun så det klart og tydelig på ultralyden. Jeg gleder meg så utrolig mye til å se ham. Rart å elske noen som man ikke har mødt ennå så mye... Vil dere ta en ultralyd til for å se kjønnet, eller venter dere? Det spiller jo uansett ingen rolle om det er gutt eller jente, men det er jo veldig greit å kunne handle litt på forhånd. Er nesten ikke neutrale barneklær å få tak i jo!! Vi har handlet litt allerede, og bestilt vogn. Jeg jobber i butikk med masse barneklær, så klart at jeg har handlet "litt" der også. :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg bare spørre på neste kontroll, for sikkerhets skyld, men høres jo ut som om jeg skal på Blefjell. Dem er veldig flinke der, og folk er så fornøyde med oppholdet.

Gratulerer me gutt!! Trudde jeg skulle få gutt jeg også, skikkelig guttefølelse, av en eller annen grunn. Men virka ikke helt sånn på jordmor gitt. Men sikker var ho ikke, bare at gutter pleide ofte å ikke se sånn ut...

Hadde ikke tenkt å ta noen flere ultralyder, men er jo så spennende å se babyen inni der. Får se om jeg klarer å holde meg unna ;)

Har kjøpt litt klær, men ikke mye, også skal jeg se på ei brukt barnevogn. Syns liksom fremdeles at det er tidlig, forde om det ikke er det. Blir nok mye babyshopping når jeg kommer hjem til Kongsberg, ved juletider eller litt etter :) Hadde jeg jobba i butikk med klær hadde jeg garantert kjøpt mye mere babyklær! :) Kjenner jeg meg sjøl rett blir det nok masse stress på slutten for å rekke alt :) Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde skikkelig jente følelse til å begynne med vi, og så var vi plutselig kjempe usikre. Og da viser det seg at det er en liten gutt. Vi så ikke selve tissen, men jordmor så den før vi spurte om kjønn. Vi så pungen da, og da er det vel ganske så sikkert gutt ;o)

 

Jeg har litt lyst å ta en ultralyd til, for at det var så gøy å se han. Mange gjør det. En anbefalte meg sånn 3D ultralyd, da kan man se trekkene og alt. Får se... er jo ikke så lenge til han kommer uansett. I dag satt jeg og så på magen min, og så sprellet han... magen dirret!! Det hadde jeg ikke trodd!!!

 

Var på Barn og Babymesse i dag. Hadde gledet meg skikklig, og så var det sååå dårlig. Ikke mange utstillere i det hele tatt. Var der en halv time jeg, også reiste jeg hjem igjen etter å ha gått to runder. I går kjøpte jeg stellebord da. På impuls... akkurat sånn vi hadde bestemt oss for, men siden vi skal flytte venter vi med å kjøpe det. Men da kom jeg tilfeldigvis forbi, og så at det var kampanje salg på det!! Så nå må samboer ned å hente det i morgen.... OOOPS!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :)Har dere tenkt på noen navn? Barnefar ville helst ha gutt, så trur han blei litt skuffa med en gang når det viste seg å være jente. Men nå bryr han seg ikke lenger, bare baby er frisk :) Egentlig så skjønte ikke vi hva vi så på, men jordmor forklarte og viste. Men hu kunne ikke garantere no ;) Har faktisk finni no nøytrale babyklær, men mamma syns det var gutteklær. Men går jo å ha litt gutteklær på jente, men er verre andre veien ;)

Har tenkt på 3D ultralyd, men trur det blir for dyrt rett og slett. Mulig jeg bare må smøre meg med tålmodighet. Er jo moro å ha til seinere også, er jo bilder og dvd og greier såvidt jeg har skjønt :)

Denne uka her er første gangen jeg har kjent på utsida at baby har sparka, men ser ikke no til det enda. Er vel ikke så lenge til kanskje? :)

Har hørt at Barn&Babymesse skulle være så bra, men det der hørtes stusselig ut.. Har litt lyst til å dra på den Babybutikken som er ved siden av Ikea på slependen, den er visst kjempestor og fin. Også er det jo ved siden av Ikea ;)

Høres ut som om du fikk kjøpt det stellebordet du ville ha da, til en billigere penge, er jo sååå fort gjort å kjøpe da :) Hadde jeg garantert gjort også :D Når har du termin forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 1. februar, så det er jo ca 2 uker før deg. Er nylig også at pappaen kjente sparkene uten på magen. Nå går alt så fort føler jeg. Magen vokser, og baby vokser. Rart å tenke på at det er et miniatyr menneske inni meg. Er så fasinert av det!!

 

Jeg er altså da ekspert på baby butikker i oslo området. Selv jobber jeg på Sandvika Storsenter, men bor i Oslo. Vi har bestilt vogn på Babyshop, som ligger ved siden av IKEA på Slependen. Vi selger bare klær i butikken min, men før hadde vi en kjempe stor butikk hvor vi også solgte møbler, leker, vogner, utstyr... alt man trenger. Så jeg er godt inni markedet, og kun det bedste er godt nokk ;o)) Så når du skal til at stresse rundt i januar og kjøpe alt, er det bare å spørre... haha!! De har også utstyrslister i butikkene, over de basic tingene man må ha. Da er det bare å krysse av.

 

Jeg vet faktisk ikke hva det koster å ta sånn 3D ultralyd. Skal til jordmor på tirsdag, så da kan jeg jo spørre hu. Første gang jeg skal til jordmor (utover ultralyd da), men legen anbefalte det siden jeg er førstegangsfødende. Har ikke peiling på hva man gjør der jeg, så det blir jo spennende. Går du til jordmor?

 

Ang klær så er det faktisk det jeg har kjøpt minst av, man vet jo aldri helt hvor stor babyen blir. Så jeg har ikke kjøpt de aller minste størrelsene. Hvis det blir en liten tass, får jo hellere Pappaen hans ta å kjøpe litt til. Er ikke så farlig om en jente har litt tøffe gutteklær, men ikke rosa og sløyfer på smågutter. Jeg er faktisk ganske fornøyd med å få gutt jeg, har såå mange kunder i butikken som klager på hvor lite fint der er til gutter. Klart det hvis man liker skjørt og kjoler, men det er så mye fint og tøft til gutter og.

 

Hvor gammel er du? Jeg er 29, og blir snart 30. Faktisk dagen etter termin, så det kan jo bli litt spennende. Håper på å ikke føde på 30 års dagen min. Den skal feires, med baby i magen eller ikke!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 23, blir 24 i januar. Hehe! Ja, 30 års dagen må feires vettu!! :) Da får du og babyen bursdag i nærheten av hverandre! Har dere tenkt på navn forresten?

Jeg kalte min Daniel helt fram til ultralyd, men så blir det vel Sigrid eller Frida... Syns det går litt sakte nå, men plutselig var det jo en mnd siden ultralyd, så har jo gått unna! Er litt sånn "alien" aktig følelse noen ganger, noe litt ukjent som har flytta inn i kroppen. Hehe! Men er meget fasinert! :)

 

Ei sånn krysseliste til utstyr og sånt må jeg nok ha, blir så forvirra av alle dissa greiene som man skal ha, så basic er greit, til jeg finner ut av noe bedre. Kommer nok til å spørre når tiden nærmer seg! Er det noe du anbefaler forresten, som er sånn "må ha" greie? :) Har fått meg leilighet som jeg skal flytte inn til også før baby kommer, så skal jo handle til meg selv også. Blir my å huske på :S Men må si at jeg syns det er mye lettere å kjøpe gutteklær enn jenteklæe. Har ei venninne med en sønn på halv annet år, som jeg har kjøpt litt til jul og bursdag, men når vi kikka etter jentetøy til meg fant vi ikke no ;)

 

Skal på første jordmor time på onsdag, da jeg tenkte det kunne være greit å ha ei i lillehammer, er så langt å reise til Kbg hver gang. Pleid å gå til fastlegen, han er så flink og har mange barn sjøl. Har hørt det er mye snakk om kosthold første gangen på jordmortimene, men aner ikke. Fant ut at det var sånn 3D her i Lillehammer, det kosta 1000,- med film og bilder. Fikk man dårlige bilder kunne man komme tilbake å ta nye uten ekstra kostnad. Det var en full klokketime. Så fikk jo kjempe lyst til det da!!

Men når jeg var på ultralyd på Blefjell, spurte jeg åssen det var med jordmortimer og sånn, å da sa ho bare at jeg ikke kom til å høre fra dem før det var omvisning på sykehuset :S Kanskje hu ikke skjønte hva jeg mente?

Så veit ikke helt hvem jeg skal kontakte for jordmortime i kongsberg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:) Har ikke vært innom her på et par dager, da vi har vært på en liten ferie i helgen!

 

Som sagt, bare å bli med på treff:) Neste er 26 okt. Det er litt tilfeldig hvor ofte vi treffes.... en 3-4 uker i mellom ca.

 

Ser dere lurer på dette med kontroll hos jordmor. Er i grunn det samme som skjer der som hos legen; blodtrykk, urinprøve, høre hjertelyd, veies osv. Min erfaring er at jordmor har litt bedre tid til deg! God tid til spm og slikt.

 

Jordmor på kongsberg får du tak i på helsestasjonen. Tlf.nr er: 32866513 for timebestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Greit å vite:) Jeg er foreløpig i Kbg i helger, å har sett treffa er i ukedagene, så tenkte jeg kanskje kunne bli med en gang jeg skal væra litt lengre hjemme. Hadde jo vært greit å treffe noen flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siljesusanne (heter du det?? - jeg heter Lone SURPRICE!!)

 

1000 kr for 3D ultralyd var jo ikke så ille da. Nå fikk jeg ennå mer lyst!! Vet du hva som er litt gøy... Først trodde vi det var jente, og kalte babyen for Emilie. Så etterhvert lurte vi jo litt på om det kanskje var en gutt likevel, og kalte han for Daniel!!! Hahaha!!! Men nå er det Fredrik da. Kan jo endre seg igjen det. Tenk om jeg har født, og så ser han ikke ut som noen Fredrik i det hele tatt. Har lyst å finne et "vanlig" navn, og ikke sånn navn som går i bølger, hvis du skjønner. Sigrid og Frida er jo så skjønne navn da. Jeg fikk en niese for et par år siden, som ble døbt Frida... syns det var litt rart da, men nå elsker jeg det navnet.

 

Vogn, stellebord og seng er jo absolut MÅ ha ting!! Og så er det sånn som bleiebøtte, som man kanskje ikke tenker på. Sånn som ikke slipper ut lukten fra bæsjebleier... Men bare vent litt, og så får du sånn liste på butikken. Forresten er det sånn på Babyshop at hvis man melder seg inn i en sånn klubb, så får man 10% på første kjøpet. Siden vi kjøper vogn der, så handler vi resten der også, så samler vi sammen og får 10% på nesten alt da. Det er jo også litt å spare :o)

 

Jeg lurte litt på om jeg skulle ta å så bli med på neste Kongsberg-treff, har lyst å bli kjent med folk der. Men så har jeg veldig lenge hatt en avtale om å gå på konsert den dagen... Hmm... hva velger man??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marie.

 

Jeg har kjempe lyst å bli med på neste treff. Har egentlig en annen avtale, men sier ifra i løpet av uken om jeg blir med eller ikke.

 

og takk for tlf.nr til jordmor :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!! Så artig:) Tenkte å kalle baby Daniel, fordi de aller fleste Danielene jeg har møtt er så kjekke og veldig snille, å det blir jo seff ungen min ;) Hehe!! Fredrik heter stebroren min, syns begge dem navna er sånne vanlige, ikke no tull liksom ;) Har blitt enig me BF at vi skal se an litt hva vi kaller baby, spørs jo hva hu ligner på ;) Men syns det er greit å prøve de ut, om det klinger bra :) Egentlig vil jeg kalle henne for Pia, men for noen år siden fikk jeg meg bikkje, også kalte jeg henne det fordi det var så fint... Var jo tross alt mange mange år til jeg skulle få barn.Så nå er ikke det navnet så aktuelt. Hehe!!

 

Syns ikke 1000,- var så mye for 3D jeg heller! Får høre litt rundt. Har tenkt på sånn bleiebøtte, er så delte meninger om det, men bor i 3. etg, å er ikke bare å fly ut rett som det er me dissa bleiene. Hvem klubb er det man melder seg inn i da? Kan jo væra greit å spare litt ;)

 

Skulle ha vært med på treffet sjæl, men drar tilbake til Lillehammer dagen før. Dessuten har jeg fått skikkelig forkjølelse eller no, å har ikke lyst til å smitte alle jeg møter borti :( Skal egentlig i navnefest til nevøen til BF på lørdag. Møte familien og sånn, men må se an nå... Jeg og BF er ikke sammen, så er liksom da jeg skal møte alle sammen. Typisk! :S

 

Heter forresten Silje (Susanne) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!! Så artig:) Tenkte å kalle baby Daniel, fordi de aller fleste Danielene jeg har møtt er så kjekke og veldig snille, å det blir jo seff ungen min ;) Hehe!! Fredrik heter stebroren min, syns begge dem navna er sånne vanlige, ikke no tull liksom ;) Har blitt enig me BF at vi skal se an litt hva vi kaller baby, spørs jo hva hu ligner på ;) Men syns det er greit å prøve de ut, om det klinger bra :) Egentlig vil jeg kalle henne for Pia, men for noen år siden fikk jeg meg bikkje, også kalte jeg henne det fordi det var så fint... Var jo tross alt mange mange år til jeg skulle få barn.Så nå er ikke det navnet så aktuelt. Hehe!!

 

Syns ikke 1000,- var så mye for 3D jeg heller! Får høre litt rundt. Har tenkt på sånn bleiebøtte, er så delte meninger om det, men bor i 3. etg, å er ikke bare å fly ut rett som det er me dissa bleiene. Hvem klubb er det man melder seg inn i da? Kan jo væra greit å spare litt ;)

 

Skulle ha vært med på treffet sjæl, men drar tilbake til Lillehammer dagen før. Dessuten har jeg fått skikkelig forkjølelse eller no, å har ikke lyst til å smitte alle jeg møter borti :( Skal egentlig i navnefest til nevøen til BF på lørdag. Møte familien og sånn, men må se an nå... Jeg og BF er ikke sammen, så er liksom da jeg skal møte alle sammen. Typisk! :S

 

Heter forresten Silje (Susanne) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!! Så artig:) Tenkte å kalle baby Daniel, fordi de aller fleste Danielene jeg har møtt er så kjekke og veldig snille, å det blir jo seff ungen min ;) Hehe!! Fredrik heter stebroren min, syns begge dem navna er sånne vanlige, ikke no tull liksom ;) Har blitt enig me BF at vi skal se an litt hva vi kaller baby, spørs jo hva hu ligner på ;) Men syns det er greit å prøve de ut, om det klinger bra :) Egentlig vil jeg kalle henne for Pia, men for noen år siden fikk jeg meg bikkje, også kalte jeg henne det fordi det var så fint... Var jo tross alt mange mange år til jeg skulle få barn.Så nå er ikke det navnet så aktuelt. Hehe!!

 

Syns ikke 1000,- var så mye for 3D jeg heller! Får høre litt rundt. Har tenkt på sånn bleiebøtte, er så delte meninger om det, men bor i 3. etg, å er ikke bare å fly ut rett som det er me dissa bleiene. Hvem klubb er det man melder seg inn i da? Kan jo væra greit å spare litt ;)

 

Skulle ha vært med på treffet sjæl, men drar tilbake til Lillehammer dagen før. Dessuten har jeg fått skikkelig forkjølelse eller no, å har ikke lyst til å smitte alle jeg møter borti :( Skal egentlig i navnefest til nevøen til BF på lørdag. Møte familien og sånn, men må se an nå... Jeg og BF er ikke sammen, så er liksom da jeg skal møte alle sammen. Typisk! :S

 

Heter forresten Silje (Susanne) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen... nå var jeg litt langsom til å svare...

 

Spør på Baby Shop ang den klubben. Det er bare sånn VIP- klubb, hvor man en gang i blandt får sms hvis der er noe spesielle tilbud osv...

Vi melder oss helt sikkert inn der. Vi kommer til å dra ut der ganske snart, og bestille alt vi trenger, sånn at vi har det klart i desember. Da flytter vi jo til Kongsberg, og greit å ha ting på plass før jul. Det går så fort nå...

 

Jeg var hos jordmor i denne uken, og likte ikke det sånn sinnsykt godt egentlig, Gjorde akkurat det samme som legen, men bare pratet masse i tillegg. Og så tok hun skikkelig på magen min, og kjente hodet til babyen ... det likte jeg ikke. Syns synd på lille gutten min, Det var vel unødvendig!! Var der en hel time!!! Det gidder ikke jeg. Fikk ny time, så vi får se om jeg drar på den eller ikke.

 

Men så i går da, var jeg på yoga for gravide. De var skikkelig bra. Også bare for å slappe av, og bruke litt tid på seg selv. Jeg er normalt ikke så flink til det. Og nå hvor jeg blir mer og mer gravid, så kjenner jeg på kroppen, at det ikke er lett å holde helt samme tempo som før. Mange skryter sånn av dem yoga kursene, og har glede av det under fødslen også.

 

Håper du har blitt frisk igen forresten. Mange som er syke nå. Og så prater de så veldig om denne svine influensaen... Har du tatt vaksine/tenkt å gjøre det? Jeg liker ikke helt tanken på den vaksinen... helt ny, og utviklet i all hast. Tenk om ikke det er bra for barnet da???

 

Hvordan gjør du og BF det når babyen kommer da? Siden dere ikke er sammen tenkte jeg. Ikke for å snoke. Har du forresten fått deg leilighet i Kongsberg?

 

Hilsen Lone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, jenter!

 

Skriver noen ord her innimellom jeg også :) Stor sansynlighet for at vi kommer i barselgruppe og slikt sammen også vettu, og da er det jo koselig å kjenne hverandre litt!

 

Artig å lese om navnforslaga deres, for sønnen min heter nemlig Fredrik:) Han er bare verdens skjønneste!!!!!

 

Denne gangen tenker jeg endel på Magnus, men det er ikke bestemt.

 

Vanskelig det med vaksinen altså....Var veldig negativ, men etter alt "blusset" om den i det siste, heller jeg nok mere mot å ta den nå!

 

Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

Ja, det er ikke så lenge igjen til desember nå, flytter jo til Kbg sjøl da. Har heldigvis ikke så mye å flytte. Men tida fram til det går jo fort! Fytti..

 

Høres brutalt ut hos denna jordmora, heldigvis tåler dissa små en trøkk! Holde han i hodet da... Det hadde ikke jeg likt heller veit jeg! Jordmora jeg skulle til satte av en halvtime, men har ikke testa enda, avlyste sist, blei neste uke i stedet. Kontroll hos lege i morra, det blir spennende :) Er jo så sjeldent kontroll, greit å vite at alt er som det skal :)

 

Jeg har så lyst å prøve yoga for gravide!! Mange som sier det er så bra! Men har ikke finni noe i Kongsberg, og i Lillehammer har jeg bare sett på elixia, å det har jeg ikke råd til, siden dem har bindingstid og sånn?? :S

 

Formen er blitt bedre, var en fin-fin forkjølelse, med litt feber. Dro hjem til mamma litt tidligere så jeg slapp å væra helt aleine . Er så stusselig. Er veldig mye svineinfulensa greier nå, blir mest forvirra av alt greiene. Er så mye fram ig tilbake. Kommer til å gjøre som legen min anbefaler, forde om jeg er litt skeptisk. Positivt er jo at baby blir svineimmun, men for min egen del har jeg sprøyteskrekk å får lyst til å grine av tanken... hehe!! Får vel vite mere i morra :)

 

Jeg og BF kommer vel etterhvert til å ha 50/50 foreldrerett. Men det blir jo etter at jeg har blitt ferdig med studier. Men han stiller opp alt han kan. Syns han har vært veldig flink, å takla det meget bra. Kom litt brått på vårs begge to, men vi prøver vel å støtte hverandre. Finner vel ordentlig ut hva vi gjør etterhvert. I mellomtida så prøver vi å bli litt kjent, da dette var et engangstilfelle... ;) Men han ville betale for 3D ultralyd, forde om han ikke får vært med selv. Så da blir det 3D, han får film og bilder :)

 

Hilsen Silje

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...