Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Kategori A. Surmaget og bedrevitende damer (les kjerringer) mellom 25-35 år. Utmerker seg ved å være uempatiske, frekke og bortskjemte, bedrevitende og slemme. Har middels utdanning i et overfladisk yrke, men har mann som tjener godt. Hater og hetser sykepleiere, lærere og førskolelærere. Er imot kontantstøtte og stemmer Høyre. Kommer med nedlatende svar til de fleste. Kunne ikke falle noen av disse inn å svare noen bare for å være hyggelig. Bruker masse penger på shopping og har overfladiske interesser. Kategori B. Sutremamma med mange barn, eller barn i ung alder. Velger lettvinte løsninger, saft på tåteflaske og knips på fingerene. Har mye barnevakt og er ikke helt ferdig med ungdommen ennå. Får stønad fra NAV og spiser mye first price produkter. Kategori C. Perfeksjonistmammaen. Hun som har barn som sover hele natten fra de blir unnfanget og elsker å fortelle om det. I denne familien er raffinert sukker bannlyst. Ingen av barna kjenner til verken MC Donalds eller barne-tv før de er over 18 år. Perfekt mamma elsker å svare i andres innlegg, slik at andre mammaer skjelver i buksene over hvor sent ute deres barn er til sammenligning. Kategori D. Hysterimamma som skriver "hjelp, barnet mitt har fått 3 røde prikker på venstre side av ryggen, kan det være svineinfluensa". Denne mammaen legger ut innlegg på bim først og ringer 113 etterpå hvis det virkelig er krise. Hun bruker mye av dagen på såpeopera og serier som Dr. Phil og lignende. Noen flere?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Haha, meget bra! Veldig enig =) Bra skrevet!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Takker Lurer på hvilken kategori jeg selv er i. Hehe. HI
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #5 Skrevet 14. oktober 2009 Kategori E. Trygdemammaen. Hun som snyter staten for alt hun kan av trygd og skryter her inne om hvor mye penger hun får i mnd. På dagene sitter hun stort sett på kafe, eller er inne på anonymforum for å svare på trygdetråder.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #6 Skrevet 14. oktober 2009 Kategori F. Den desperate fruen. Hun er helt ute av stand til å ta noen avgjørelser selv. ALT må spørres om. Det flertallet her inne sier er bra/best følges til prikke. Når barnet er sykt spør hun heller her inne enn å ringe legevakta.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #7 Skrevet 14. oktober 2009 Kategori G: Fornekteren Mannen min er psykisk syk/slår oss/slem osv., men jeg elsker ham så høyt, og skal selvsagt ikke gå ifra ham. Det er verre for barna med skilte foreldre enn å bli mentalt trakassert etpar ganger om dagen. Ofte de samme som mener at den beste alderen å få barn i er når mor er 17-18 år, og som begrunner standpunktet sitt med at "jeg sparte alle konfirmasjonspengene mine til babytøy, så det er klart jeg er en fantastisk mor". Jobb er unødvendig eksotisk; ingenting er bedre enn å gå hjemme og leve på mannens inntekt.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #8 Skrevet 14. oktober 2009 haha, jævlig bra:) tror jeg er en mild mellomting mellom A og B
Chupa chups Skrevet 14. oktober 2009 #9 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg er mellom A og C. Og skammer meg ei
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #10 Skrevet 14. oktober 2009 Ja, sånne som merker seg verstingene her inne, og må lage egen liste over dem, og sette dem i båser og kalle det kategorier.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #11 Skrevet 14. oktober 2009 Svaret ditt minner meg om at det finnes en: Kategori F: De humorløse De som tolker absolutt alt bokstavlig, helt uten evne til å forstå ironi, sarkasme og andre virkemidler. Dersom noen fra denne kategorien i det hele tatt er i jobb, er de ofte mislikt av kolleger, har få venner, er ofte single (evt. mange forhold bak seg), og forstår ikke helt hvorfor de alltid er ensomme. Livsmotto: En god latter forlenger ikke livet, det er bare idioter som har det gøy.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #13 Skrevet 14. oktober 2009 De humorløse har jeg truffet en del av ja...
Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #14 Skrevet 14. oktober 2009 Fnis. Jeg trodde jeg var en av de verste damene, men passer nok ikke inn i noen av kategoriene dine:p
Gjest Gul stjerne Skrevet 14. oktober 2009 #15 Skrevet 14. oktober 2009 Kategori H: De som alltid ønsker maaange svar på innleggene sine. Ikke for at mange svar vil gjøre dem klokere, men for at maaange svar gir dem en følelse av populæritet, noen de søker på alle andre områder i livet.
Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #16 Skrevet 14. oktober 2009 JEg tror faktisk jeg marginalt er nærmest A, med litt ispedd fra de andre kategoriene. Dette var veldig morsomt og faktisk ganske så "head on" egentlig;)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #17 Skrevet 14. oktober 2009 Og så må vi ikke glemme denne: Kategori I: Martyren Alt har egentlig gått til helvete. Dårlig råd, dårlig boforhold, problemer med barn, mann, svigerfamilie og ofte også sin egen familie. Det finnes ikke ett eneste lyspunkt! Hele verden er imot Martyren, og det mangler ikke på konspirasjonsteorier og BEVIS på at det er grusomt synd på denne personen. Evner selvsagt ikke å ta tak i sin egen situasjon - det er alltid noen andres skyld at ting går skeis og at man ikke kan gjøre noe selv.
Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #18 Skrevet 14. oktober 2009 Man finner stort sett en humorløs i hver enste tråd. Det som er, er at de fakstisk er ganske mosrome i all sin humorløshet.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #19 Skrevet 14. oktober 2009 Hehe, morsom den med kategori I, har et par venninner i martyrkategorien ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #20 Skrevet 14. oktober 2009 J. Moren som egentlig er høyt hevet over å bruke et slikt forum, men som innimellom likevel deler sine synspunkt med oss andre stakkarer. Men alltid da med en ironisk distanse som forteller oss at hun selvsagt egentlig ikke kunne brydd seg mindre.
Aliena Skrevet 14. oktober 2009 #21 Skrevet 14. oktober 2009 K Den selvtilfreds mammaen Hun gjør bare det beste for sitt barn, og det gjør ingen andre, med mindre de gjør alt akkurat likt som henne. Reimadress er obligatorisk, og barna skal ikke i barnehagen før de er tre. De ammes de tre første år liggende i bæresjal, mens mor lager middag fra bunnen av.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #22 Skrevet 14. oktober 2009 Kategori J: Moren som synes alt er greit så lenge noen andre har det på samme måte. "Å så deilig å høre at det ike bare er jeg som har en utro mann / en mann som banker meg / en mann som ikke bidrar / en mann som er dum som en stokk" osv.
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 14. oktober 2009 #23 Skrevet 14. oktober 2009 Er nok i kategori K jeg, og stolt av det! Ammes riktignok bare ett år, og barnehagen begynner de i når de er rundt 2.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #24 Skrevet 14. oktober 2009 Kategori L: "Krampeprøveren" Begynner å teste med billigtester 2-3 timer etter mulig befruktning. Forstår ikke helt hvorfor ikke testen slår ut positivt, så legger ut en hel haug med "symtomer", og ber om at andre bekrefter at hun faktisk er gravid. Tester deretter 2-3 ganger pr dag frem til IKM, og ser tynne, blå streker hvoren hun snur seg. Ender ofte opp hos optiker en gang pr mnd for å sjekke synet. De blå strekene - som blir borte etterhvert - kommer ikke av at hun ikke er gravid, men at det er noe galt med synet. Blir fryktelig såret og lei seg over at noen påpeker at man kanskje kan vente litt med å ta alle disse testene, og har ofte gode svar (tidligere MA/SA) på hvorfor man er så ivrig etter å bli gravid. Kategori M: "Den Krampegravide" En videreføring fra kategori L. Når "spiren" endelig sitter, er alt farlig. Er i tillegg den eneste som noen gang har vært gravid. Alt dreier seg om graviditet, fødsel og innkjøp. Handler ofte de første graviditetsbuksene i uke 4-5 av svangerskapet, og kjenner liv senest i uke 7. Har litt problemer med å forstå at resten av verden er opptatt av uvesentligheter som valgkamp, fredprisutdelinger, statsbudsjett, venner, naboer og familie - "jeg er jo tross alt gravid!".
Aliena Skrevet 14. oktober 2009 #25 Skrevet 14. oktober 2009 Poenget med K var ikke alle de tingene jeg ramset opp, har gjort/hatt de fleste selv. Poenget var selvtilfredsheten, at man tror at man er den eneste som gjør ting riktig. At alle andre som gjør ting annerledes tar feil. DET er ingenting å være stolt av, Frøken Fryd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå