Gå til innhold

Har du også en turner, Tigerpote? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, godt at vi kan underholde ;P

Tigerpus, jeg skjønner hvordan du har det, fødte Isa 10 dager på overtid... Vel, begynte 8 dager over,men gikk jo litt tid til hun var ute....Man blir veldig lei og "innser" at man skal være gravid for alltid.

Helt sant, har en feeling av at du kjenner ymse nå i løpet av natten/morgenen i morgen :)

Hehe, ser for meg deg svette stort over altfor sterke smørbrød :D Og kom til å tenke på, kebaben her nedenfor oss er den sterkeste jeg har smakt faktisk...Godt å ha i bakhånd hvis det blir masse overtid på meg også :D

Jeg har en skikkelig...eh...luremus ;P Våknet til skikkelig murring o morges og lurte på om i dag skulle bli dagen... Men instruerte magen min om at jeg først ville på to loppemarkeder, deretter skulle vi på lasagnemiddag hos mamma og han kunne bare våge seg å begynne på'an før det! Lydige gutten er fortsatt innendørs og jeg er god og mett :)

Og altfor trøtt for fødsel i dag...Dessuten skal vi jo ta magebilder i morgen,så han kan komme i morgen kveld tidligst ;P Men,magen min murrer innimellom,så gir den seg. Får håpe det er et godt modne-seg tegn... Er bare kjempeglad for at jeg ikke har vonde kynnere som så mange andregangsere har... Gruer meg også til evt etter-rier. Merket ikke noe til dem med Isa,- men de sier jo at de kan være ganske heavye 2.gangs og sånn.

En annen ting, nå har jo "alle" hatt slike korte drømmefødsler at jeg sikkert må være med på å opprettholde statestikken på lange fødsler igjen. Vedder liksom på det. For nå begynner hodet mitt å farlig nok innstille seg på en 10-12 timers fødsel... Tenk om jeg tuller meg i 2 dager igjen.... Usj...

Menmen...

Det er veldig kos å ha deg innom her,Vestlandsfanden da ;) Herlig at du venter på oss! Skal vi to dytte Tigerpus inn i fødsel? *Henter kanel, chili, bringebærkapsler (oj,har visst glemt dem noen dager,- lete lete- svelge to ) trampoline, mannen hennes etc etc..Alle sånne ting man skal ha for å settes i gang... * - pluss to stk fenomenale cheerleaderkostymer, ett med plass til en latterlig diger mage, og gjør seg klar til heiagjenging!* ---- Såh, kom igjen Tigerpus! :D Jooo can dooo iit!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og, skal ta bilder i morgen ja. Har en venninne som er steike-dyktig fotograf... Så hun kommer hjem til meg. Gudene vet hvor vi skal ta bildene (bortsett fra vel vekke fra vinduene, kremt ;P ) men det ser vi i morgen ;) Gled-gruer meg. Har ikke et hippie-forhold til kroppen min fra før av, og nå tipper den snart 140 (!) kg... Så dette blir interessante bilder ja ;P

Likevel, har bare gått opp 10 kg dette svangerskapet ca, så jeg er fornøyd,jeg. Så kan jeg heller miste dem igjen etterpå.

Skrevet

Hmmmm, *titter over skulderen din* Hva gjøøøøør du på? Føder du? Nysgjerrig! :) Har ikke hørt fra deg på en stund,så nuh er jeg spent!

Jeg fikk tatt noen magebilder i dag, og vuggen er nå kjøpt, fødsbaggen er pakket,- nu kan småen få komme :) Omsider ;P

Åh,spent nå, skulle ikke du på overtidskontroll i dag?

Skrevet

Hallo igjen!:)

Neeeida, du må ikke tro at det er noen fødsel på gang her i gården. I går var jeg så sliten og trett, at jeg la meg før klokken 22.00! Derfor var jeg lite her inne. Det er jo helt utrolig at jeg klarte å finne senga så tidlig. Hadde tidlig time på sykehuset i dag. Men tror du at jeg greide å sovne? Ikke planer. Lå og vred på meg ryggvondt, og stod opp klokken 02.00 og ryddet ut og inn av oppvaskmaskinen, laget meg varm melk og leste i et Gravid-blad... La meg igjen ved halv fire- tiden, og sov i ca 2 timer før jeg våknet igjen. Trøtt ja:/

Overtidskontrollen gikk fint, og jeg var der i 3,5 timer! Var først hos jm, som målte bt, sjekket urin og målte ctg på babyen. Alt i skjønneste orden, bt på ca 120 over 81 tror jeg det var, det er jo veldig fint. Var så inne hos legen, som sjekket fostervann etc, og jeg har mye fostervann og babyen har det bare bra:) Hun spurte hvordan jeg hadde det, og jeg sa som sant var at jeg var sliten og at jeg begynte å grue meg mer og mer til fødselen ettersom tiden gikk. Det var mest bare en kommentar fra min side, men hun fulgte opp og spurte hvorfor, og jeg nevnte at jeg var førstegangs og ikke visste hva jeg gikk til, og at jeg var redd for å få en kjempebaby;P Det tok hun veldig på alvor, så hun sendte meg til vekstestimering! Ble helt overrasket jeg, for jeg gav ikke uttrykk for SÅ sterk angst liksom. Men veldig greit var det, og hun er målt til å være ca 4 kg nå, og blir trolig ikke mer enn 4100-4300 dersom jeg venter en uke.

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil settes igang. Dette siden hun ikke er en kjempebaby, og fordi alt er så bra med oss begge. Jeg vil helst at ting skal skje av seg selv likevel jeg, selv om jeg tenkte at igangsetting var tingen for noen mnd siden, dersom det skulle bli aktuelt. Og legen, som så uforskammet ung ut, kanskje som en 24-åring, men veldig voksen og flink, sa også at når man blir satt igang, blir det veldig mange apparater og målinger og mennesker som flyr rundt en. Det kan altså oppleves som veldig stressende for mor. Og det kan ta laaaaang tid.

Så skulle legen sjekke mormunnen. Jeg har bare 1 cm åpning, og hun kunne ta på babyens hode! Det overrasket meg, for jeg trodde at det var lukket? Slimproppen og alt det der? Eller kanskje hun mente at hun kunne kjenne hodet igjennom? Uansett, jeg er ikke moden i det hele tatt, det er hardt, lukket og i "vilikkemodus". Ingen verdens tegn på nært forestående fødsel.

Jeg syntes det var så vondt da hun førte fingrene oppover! Også skulle hun foreta en hinneløsning, det har jeg aldri hørt om før. Og det var dritvondt! auauau. Hun sa "ja jeg vet dette er vondt". Det var over i løpet av et minutt ca da heldigvis. Fikk nærmest menssmerter etterpå og blødde litt. I følge henne kunne dette starte fødsel hos 20%. Men jeg har mine tvil siden jeg er så umoden. Jaja. Me får sjå me får sjå:)

Så herlig at dere er ferdig med det dere skulle gjøre da:) Og med alle murringene dine så tror jeg nok at du kommer til å føde før meg. Jeg tror også at jeg kommer til å ha en lang fødsel, og ikke en kjapp en av en eller annen grunn. Men det blir som det blir! Ble det fine magebilder da? Det ble det helt sikkert:) Du har lagt på deg ganske lite da, jeg har gått opp 22,5 kg!:::OOOO Og fikk høre i dag at jeg hadde den perfekte fødekropp:) De var snille, for de kommenterte bare høyden min og ikke bredden og alle kiloene hehe..

På ultralyden i dag så vi at hun har fått skikkelige bollekinn! Det er så nydelig med store, runde babybollekinn:D Jeg synes det er veldig vanskelig å se nå som hun er så stor da på ul, men jm pekte og forklarte hva som var hva. Har fått med et bilde, men bildene var mye mer tydelige ved ordinær ul. Det er så mange skygger fordi de har utviklet bein nå tror jeg var grunnen.

Blir spennende å se om noe skjer med deg nå snart:) Du har da termin om 4 dager? Håper at du får en kort og lett fødsel!

Skrevet

Fant du noe på loppis forresten? Jeg elsker loppemarkeder!

Skrevet

Der er du jo...Nå var jeg sikker på at du var på gang,jeg... Jøje for en koselig livmor du har tydeligvis, hun har funnet seg en yndlings-sofakrok,hun :)

Godt at hun ikke var mye større enn det, Isa var 4180 og 52cm, det gikk helt fint å føde henne igrunnen :) Kjente ikke at hun kom ut engang...De er tøffere og sterkere på overtid, det er veldig bra. Ser liksom ut som bollete babyer med en gang og holder hodet bedre etc....

Har aldri blitt røsket litt i oppi der,bortsett fra da de tok vannet,- og da var alt så vondt allerede igrunnen...Håper jeg slipper røsking denne gangen også. At alt bare starter av seg selv etterhvert. Må si at jeg syns du er fornuftig som heller vil at ting skal gå sin naturlige gang. Fødselen blir bedre,- og noen kvinner har lange,andre har korte svangerskap...40 uker og 2 dager er gjennomsnittet... Jeg vil også heller begynne når kroppen og baby er moden,enn å tvinge moder natur (jøje så hippie jeg skulle bli da :P ) i gang...

Det murrer inni her,men det er jo ikke noe nytt igrunnen... Spørs om det blir før termin. Tror denne småen har god tid også. Nå fikk vi jo tatt bildene så nå er jeg avslappet i forhold til at han kommer. Har ikke sett bildene skikkelig ennå, men de glimtene jeg fikk var faktisk helt utrolig fine! Jeg ville fått noen til å ta noen slike av deg, hvis jeg var deg :) Kanskje om du planlegger ting så går det en urokråke i henne og hun kommer ut likevel ;P

Med fiiine bollekinn :)

Her er terminen om 3 dager ja... Så dette blir interessant. Skal jo ha middagsbesøk/fest for de som hjalp meg med å flytte,dagen etter termin,- så det blir spennende å se om det skjer eller ikke ;P

Nu kjem sambo med pizza :D Snille mannen. Tok en lat løsning idag. Vi snakkes senere i kveld håper jeg. Om ikke du blir instant opptatt!. Sant det er rart å våkne hver morgen og tenke, "Går vannet når jeg reiser meg opp nå? Er dette dagen?" -Selv om du har innsett at du skal gå evig gravid ;P Jeg håper egentlig at vi kan sitte her inne med knip og tak samtidig,jeg. Det hadde vært noe ;P

Skrevet

3 dager til terminen din ja, bommet med en dag jeg da. Jeg blir så imponert over alt du gjør! Bilder, loppemarked, middager, besøk, jentekvelder, familie osv!:) Det er deilig å ha noe å finne på under ventetiden.

Jeg orker ingenting jeg. Jeg er verdens lateste. Nå har ei venninne invitert seg selv på onsdagen, og jeg måtte bare beklage at jeg ikke har klart å invitere noen hjem engang! Jeg har gangsperre nå, bare etter å ha vært på sykehuset og sittet i stolene deres..:/ Og puppene har blitt veldig vonde? Så det eneste jeg duger til er å sutre og sitte i sofaen:)

Jeg har en veldig koselig livmor ja, det er ikke verdt å begynne å forberede seg til å forlate den en gang. Hun har rett og slett låst døra og gjemt nøkkelen.

Men jeg lurer på hva om vi kommer til neste mandag, da er jeg 15 dager over tiden, og begynner på den "ordentlige" overtiden i medisinsk terminologi med en dag. Blir jeg satt i gang da tro? Hvor lenge kan man egentlig gå?

Jeg ville egentlig ikke ha noe av den der røskinga, men alt skjedde så fort, hun skulle jo uansett kjenne på åpningen, så riv og røsk så var det gjort. Men heller det enn å sette i gang med hormoner og styr...

Angående bilder så skulle mannen ta noen nå, men batteriet var dødt:) Jeg er ikke så veldig glad i å bli tatt bilder av, så det er greit at det er mannen som gjør det. Det er artig å ha til senere ja:)

Pizza til middag ja, det har vi dessverre ganske ofte om dagen... Kanskje det er derfor hun har fått så runde kinn;P

Jeg tenker også på om vannet skal gå nå? Eller nå? Hva med nå? Men etter i dag tror jeg ikke det er noen fare for det med det første. Om jeg da ikke er blant de 20% som har effekt av hinneløsning;) Men tviiiiiler.

Hadde vært gøy om vi begynte samtidig ja! Men som sagt, jeg tror du går i gang snart;)

Skrevet

hmmm,nei jeg bommet selv ;P 4 dager igjen :) Dvs inntil midnatt. Da er det 3...

Det er rart, jeg føler meg som verdens lateste, og spiser altfor mye søtt om dagen...Så jeg blir litt satt ut når folk snakker om hvor sprek jeg er... Står opp med nurk og gubbe halv syv,skysser dem ut døren med niste og kaffe ca halv åtte...Lager noen skiver,tar dem med på sengen,leser litt,- og sovner,- gjerne til 12... Ser på det som latsabbete av meg,jeg ;P

De derre besøkene jeg går på, er pga at jeg vet hvor lenge jeg blir usosial etter fødselen... Man flytter inn i en babyboble, og der er det fint lite plass til flere enn selve kjernefamilien... Livet består av amming, titting på nurk, bleier,bekymringer, prøve innstendig å sove når man kan, om det så er 20 min, såre pupper, lese på nett om det ene og det andre, sjekk hos helsesøster, sitte på badering etc...Man blir helt overveldet første tiden...Det tar gjerne opp mot en uke-to før man får kommet på den første trilleturen tilogmed, for hveeer gang du skal ut døren må nurket ha ny bleie, eller mat, eller gulper eller sovner,- slik at du kan jogge inn og slenge deg nedpå du også ;P

Se fram til travle dager.....

Og så,- plutselig,- har det gått to måneder,- du har sett to-tre venner.... Nurket sover flere timer etterhverandre, ammingen er så på plass at du ikke tenker over det....Og du får være deg selv igjen......

Jeg er spent denne gangen hvordan det blir med oppslukthet i ny baby men så er der en vakker pike fra før av som trenger meg like mye som før.... Det blir en utfordring :) Men en jeg gleder meg til ;)

Fant forresten ikke særlig med lopper. Kom sent (story of my life) så vi var der for posesalget.... Isa ble henrykt og fikk fylle en hel pose med leker,tøfler og vesker for 30 kr ;) For ikke å snakke om at hun fikk en vaffel. O lykke ;P

Har du vondt fortsatt etter røskingen? Er spent på hvordan natten din blir. Her er det murring for det meste om natten,men thats it. Vedder på at du går først,min due ;) Jeg hadde dødd av dårlig samvittighet om ikke :)

Vet ikke hvor lenge man får gå på overtid, men 3 uker er vel max tror jeg. Litt forskjellig ved forskjellige sykehus... 2-3 uker gjerne...?

Men nurket ditt kommer før det. Jeg hadde ingen tegn på fødsel før det plutselig begynte en morgen med første, 8 dager over.... Så hun finner fram nøkkelen igjen snart :)

*Dytter litt på magen din* "Hører du der inne?"

Skrevet

Det ER 4 dager til terminen din ja;) Eller 3 nå da ja. Men du, jeg unner deg å føde først! Om du vil da seff;) Jeg har på en måte vent meg til tanken på at jeg kommer til å gå en del over. Jeg har vondt i magen og ryggen ennå ja. Kjennes av og til som mensmurringer. Spesielt om jeg må tisse! Da går jeg krokbøyd til badet. Har også fått en øm flekk som jeg merket på ultralyden idag, det er vondt når jeg trykker. Så hun gjorde jo noe, men tror nok ikke at det vil ha noen effekt.

Egentlig føler jeg at det er litt juks også, nesten så jeg skulle ønske at hun ikke hadde røska. Men som sagt skjedde alt så fort, og hun spurte ikke, bare sa at hun skulle gjøre det. Men hun var veldig koselig og virket som en flink lege.

Det blir sikkert en egen babyboble etter fødselen ja! Men gleder meg så til å slippe alle irriterende og plagsomme plager, og det å kunne konsentrere meg om det lille, rare mennesket som jeg ikke kjenner engang, og som vi har laget! Det er så sprøtt å tenke på at vi har klart å lage et lite menneske:)

Eller hun blir ikke så bitte liten, men heller ikke kjempestor. Men robust blir hun nok, helt sikkert med sånne valker på bena allerede:P Jeg er veldig glad i godteri til vanlig også, og har nok ikke trappet ned så mye under svangerskapet heller. Men føler at jeg kan tillate meg en del fordi jeg sluttet å røyke:) Og for at jeg prøver å følge Matportalen mest mulig. Da kan jeg unne meg litt sjokolade iallfall nammenam:D

Jeg har aldri klart å komme meg tidlig til loppemarked tror jeg. Jeg har store problemer med å stå opp tidlig når jeg ikke må. Så skattene er som regel forsvunnet når jeg kommer meg dit også. Men jeg har vin-øl og likørglass (5 av hver), sånne røde stettglass fra 70-tallet som jeg klarte å kapre en gang. Og har noen fine gamle bilder på veggene:) Det er vel i grunnen det jeg har blitt mest fornøyd med. Artig er det i hvertfall!

Hehe, så lille Isa ble glad ja:) Blir artig for henne å få søsken nå da!

Skrevet

Tenk! Makan til frekkhet! Venninnen min som hadde termin samme dag som jeg, for så å bli satt til 27nde istedet....har født ;) Vannet hennes gikk ett i natt, og litt før halv to i dag var hun blitt mamma ;)

Sååå koselig :D

Fikk melding i morges fra gubben hennes : "Vi har tjuvstartet" :D

Hun brukte lengre tid enn meg første gangen og hadde en veldig traumatisk fødsel,så jeg undte henne denne lettere og mye kortere fødselen gett. Men nå ble det jo enda mer realistisk,- vi skal føde snart,Tigerpus... Gulp! :)

Jeg begynner å bli klar igrunnen.... Klar for å få det overstått. Får sikkert litt panikk og sånn,men han må jo ut, og det er ingen løsning å knipe hardt igjen :) Litt morsomt da, pga murringen forrige uke,så tenkte jeg at han jo kommer før termin....Men nå er jeg ikke så sikker lenger. Ja,det er 3 dager igjen,og ja, bestillingen fra 3 stykker er jo i morgen,. men nå tror jeg jeg går overtid jeg også... Skal på jordmorsjekk på torsdag,så får vi se. Hun kjenner ikke etter med mindre jeg spør,og har ikke tenkt å spørre, men kanskje hun sier noe annet lurt ;) Me får sjå...

Jeg skjønner godt følelsen din av fjusk,faktisk...Håper du ikke har fått vondter til ingen nytte nå da... Fælt det der med å måtte gå krokbøyd på do f.ex... Har hatt såpass nedpress innimellom at jeg har vært lik... Veldig snadder når du er ute og går i butikker etc... Og så har så vondt at du må sette deg ned et sted...Føler meg liksom som en 80-åring da...Menmen, det er bare en liten stund til...Så må vi gå forsiktig fortsatt men av andre grunner ;P Og ha med badering i vesken ;P Oj,badering ja,- det må jeg huske på å ta med. Hmmm,lurer på hvor den har blitt av....

Isa gleder seg veldig veldig tror jeg. Men blir sikkert rart å endelig se Balder på utsiden av magen.... Men for min del skal det bli godt å bli meg selv igjen, som kan gjøre ting. Bære ting... bøye meg...trene vekter, ase med Isa etc... Savner meg selv nå...Som kan gå uten å vagge :)

Har hatt venninnebesøk i dag og laget deeeeilig ostesmørbrød...Namnam! Lurer på om jeg skal ta en rolig pakke-inn-alle-julekalender-pakkene-til-Isa-dag i morgen siden jeg egentlig ikke har planer... (Bortsett fra evt å føde på bestilling da ;P )

Torsdag skal jeg først til jordmor, så på marked i barnehagen til Isa,- de lærer om barn fra Nepal for tiden, og skal ha basar og kafè og greier ... Gleder meg :)

Fredag er jo termindato,så har ikke lagt planer,- før middagsfest/besøk på lørdag. Som enten skjer eller ikke skjer...Spørs om jeg føder først ;P

Har du fått tak i Ariel nå? :)

Skrevet

Heihei:)

Så koselig da:D Men det er mange som sniker i køen ja! Det er bare å se her inne det;) Men bra for henne å slippe en veldig hard fødsel denne gangen også, og greit å bli ferdig.

Ariel? Har ammetåken tatt meg på forskudd? For jeg vet ikke hva du mener..:) Mener du nelleo kanskje? HUn som hadde lik ultermin og også menstermin som meg? Tror hun føder iallfall:) Hun hadde masse tegn, og har ikke sett henne her på noen dager.

Er det Balder han skal hete ja:) Det passer fint til Isa! Spesielle navn, jeg kjenner ingen som heter noen av delene.

Håper at du slipper å gå på overtid da, siden du er klar nå. Jeg tror du slipper overtid, siden det virker som om kroppen din driver og forbereder seg.

Den strippingen/hinneløsningen hjalp ikke for noe til meg. Fikk bare magevondt og brun utflod. Men jeg tror jeg heller vil prøve sånne metoder framfor å settes igang med stikkpiller, hormondrypp osv. Akupunktur er kanskje også en mulighet. Får se på torsdagen!

Bestemoren min veide 6 kg hun, og du kan tenke deg hvilken kjempebaby hun var, spesielt i 19noenogtjue! Moren hennes gikk 4 uker over tiden!:OOO Og hun var visstnok en bitteliten dame. auauau! Så det går faktisk an at ting ikke skjer av seg selv før leeenge... Kjenner også ei som gikk 3 uker over tiden, barnet hennes er 12 år i dag. Men tror kanskje ikke da lar noen gå så lenge i dag, som du også sa.

Håper at noe skjer for oss begge snart:) Jeg satser på plutselig vannavgang:) Venninnen min som fødte i januar hadde ingen tegn først tror jeg. Så alle trenger kanskje ikke å få noen tegn først?

Skrevet

...og der begynte de små grå å virke igjen;) Ariel Vinen selvfølgelig! Jeg syntes det virket litt kjent, men klarte ikke å plassere hva eller hvem det var hehe... Jeg orker ikke dra ned til byen, men tenkte jeg skulle få mannen til å sjekke om de hadde fått den inn en dag:) Må jo ha den til den planlagte ostekvelden når vi kommer hjem fra sykehuset:D

Skrevet

6 kg!? Au au au ! En venninne av meg fikk en kjempejente som 3. barn, hun var 5,8 kg og 62 cm... Så ikke akkurat nyfødt ut da hun kom nei... Fikk nesten ikke plass i de plast-trillesengene på sykehuset... Tapre kvinnen :)

En annen finfin historie, ikke helt i samme duren,men,- min mors tante fikk tvillinger... Dette var da min mor var liten på tidlig 50-tallet... Så bestemte de seg for en attpåklatt ,- og fikk trillinger! Da var vel tvillingene rundt 3-4 år max... Og mens de tre siste er i bleiealder døde mannen hennes... Så,- alenemor med 5 barn,stakkars ;) Mams sier de klareste minnene hun har fra besøk hos tanten sin var mengden av tøybleier som hang til tørk over alt...

Begge historier er eksempler på overraskelser som er litt for store for meg ;P

Hihi, skulle formulert meg litt bedre på Ariel...Ser nå at det ser ut som jeg lurte på et nick ;P Sorry :)

Her har jeg atter litt murringer i dag... Fikk to-tre knip i magen før i dag,men sa ingenting til gubben da jeg snakket med ham rett etterpå. Stakkar,han er nervøs nok for tiden ;P Men knipene kan ha vært luft eller noe slikt...Man blir jo sprø av å tenke,- is this it?...Neh,der gikk det over... Nå da? ...neh,falsk alarm.... etc etc

Ååååh, har verdens mest irriterendes hvite nupp på tungen,- om du skjønner. Ny rekord i sånn øm hvit hoven minidings... Har vært plaget med det hele svangerskapet, opptil 5-6 stk på tungen samtidig...Auau! Nå har jeg kun en, men jøje, diger og vondt (Vel,diger ....minst 2 mm ;P ) Blir så lei av sånn vondt hele tiden.... *Klag,syt*

Balder er navnet ja... Med mindre han absolutt ikke ser ut som en Balder...Men det skal litt til, for vi har kalt ham det kjempelenge... Vi hadde mye større diskusjon ang kentenavn...Balder er liksom et given, det er det vakreste navnet vi vet begge to, for ikke å snakke om favoritt-guden til oss begge. Hvis det mot all formodning kommer en jente likevel,så blir hun mest sannsynligvis en Aurora :) Jeg vet at du ikke vil si noe om navn her, så det er ikke et hint altså ;)

Hehe,ser dette blir veldig punktvis... Tittet samtidig på NRK3 og et program om tre prinser som skal finne troo love i Brighton... Hihi,de er så søte,spesielt han homofile :) Har du sett det?

Tenk hvor utrolig bra det hadde vært å gå inn i dette sammen forresten... Å sitte her hele natten med vondter,analysere hverandres rier og heie hverandre framover... Mens mennene våre fikk sin siste søvn på en stund ;P Skal bli spennende å se hvem det skjer først for. *Heier på deg* ;)

Jeg hadde ingen murringer og ting og tang forrige gang før det begynte... Halv seks om morgenen søndag begynte jeg å få mensen-knip og tak i magen...Gikk hele dagen og kjente dem bli sterkere og hyppigere... så forsvant de to timer, deretter kom de tilbake med renter. Jeg gikk hele natten med rier,umulig å sove, bakte brød istedenfor, så dro vi opp på sykehuset halv ti mandagsmorgen... Hadde da 2 cm... Ved midnatt hadde jeg 4.... (knurr) Så tok de vannet halv ett ca,- og padang! riene haglet trippelt på og jeg mistet mål og mening til hun var ute ti over halv fem om morgenen natt til tirsdag...

-Håper jeg klarer en bedre kontroll denne gangen,- om enn bare for bevisst å gi meg hen til riene...Ikke gi meg hen ved å få panikk :)

Har du noen ideer ang fødselen? Eller tar du det som det kommer? Jeg vil involvere gubben mye mer (kaller ham gubben men han er 7 år yngre enn meg ;P ) og kanskje prøve fødekrakk.... Forrige gang gikk jeg hele tiden,samt badet. Skal det nå også,men vil prøve å la sambo massere meg og slikt. Han fikk knapt røre meg sist,stakkars ;)

Skrevet

Hehe, huff nei, å få en baby på nærmere 6 kg er ikke akkurat noen ønskesituasjon. Det var rart de ikke satte igang til venninnen din da? Siden jeg regner med at det ikke er over 80 år siden? I gamle dager var det vel ikke annet å gjøre enn å vente. Kanskje noen brukte urtekvinner?

Hørtes ikke ut som drømmen å sitte igjen med 5 barn alene heller! Makan til uflaks da? Også tøybleier da... Så tungvindt med så mange små:) Skal du bruke tøybleier forresten? Jeg kommer nok ikke til å gjøre det. Her blir det nok bruk-og-kast-i-søpla-bleier.

Er det blemme du har på tungen? De er iallefall vonde ja. Vet at et kjerringråd er å suge på en sukkerbit, jeg har aldri prøvd det selv, men du kan jo forsøke;)

Jeg har ikke sett det programmet du snakker om nei. Jeg har sett klokka åtte hos meg og Medium i kveld:) Når du snakker om homofile, så kunne han homsen som var med i klokka 8 første gang, godt vært der hele tiden. Han synes jeg var veldig søt og morsom:). Også trodde han at Tupperware var en klesmote:) Det var veldig søtt.

Angående fødsel ja:) Jeg er ikke en av de som har skrevet en lang liste over sånn eller slik nei. Jeg vet ikke hva jeg går til, og tror i grunnen ikke at en fødsel alltid lar seg planlegge. Men noen tanker har jeg gjort meg da:)

Jeg vil prøve lystgass og akupunktur og kanskje badekar som smertelindring før eventuelt epidural. Også vil jeg også prøve at mannen kan massere, men det kan jo tenkes at han ikke får ta i meg med en finger en gang:) Også tenker jeg at jeg har lyst til å prøve å føde i en stilling der jeg kan utnytte tyngdekraften, kanskje det kan gjøre utdrivelsen litt lettere. Ellers tror jeg bare at jeg får ta ting som de kommer, det blir spennende å se hvordan vi begge "blir" under fødselen. Jeg er veldig spent på om jeg kommer til å lide i stillhet, eller brøle som en illsint bjørn, eller kanskje en ting midt imellom.

Hva er en fødekrakk? Det har jeg aldri hørt om tror jeg.

Håper vi kan få rier samtidig! Eller at vannet går eller noe:) Her er det fortsatt ingen tegn, bare litt vondt i magen innimellom. Og vondt i puppene! De stikker og er ekle å komme borti. Håper at ammingen ikke blir vond og at den går greit.

Og det er vel ikke alltid slik at det kommer noen forvarsler nei. Det er jo godt å høre for meg som ikke har noen tegn i det hele tatt:)

Skrevet

Hun venninnen min er bjørnemamma nr 1. Kan godt tenke meg hun nektet å bli satt igang før.... Men at hun turde,- fikk nærmere totalruptur etter styrtfødsel med nr 2, og deretter ikke en rift i kjempejentefødsel. Kan kalle henne moderJord igrunnen :)

Tungen ja,- sånn smaks-dubb som har hovnet opp og blitt øm.... Usj, utrolig irriterendes!

Fødekrakk er vel en sånn hesteskoformet krakk med hull i :) Så kan man sitte og føde. vet ikke jeg, skal se hva jeg orker å prøve ;)

Jeg vil ikke ha smertelindrende stoffer denne gangen heller... Haaaater sprøyter og lystgass får man ikke på KK her i Bergen... Vil bruke badekar og massasje mest mulig. Håper jeg slipper unna bedøvelser...

Ammingen blir nok vond i byrjan...Bare husk: Ammeinnlegg innerst (skaff thermobaby sine, beste rådet jeg kan gi til noen), så store ullinnlegg utenpå det,- alltid,- så bH utenpå det igjen.... Og veldig viktig at du er tørr på brystene når de lukkes inn i bHen igjen....

Hva du enn gjør i vinter,sørg for å ikke fryse på brystene... Da forebygger du brystbetennelse,- så lenge du holder dem varme :)

Jeg kan også si at å invistere i en elektrisk pumpe først som sist er veldig lurt... Men det ser du etterhvert. Vet ikke hva vi skulle gjort uten vår....

Nu er det sengetid... Blir spennende i morgen,har jo bestilling fra 3 forskjellige at jeg må føde i morgen. Så får vi se ;P Natta,min due :)

Skrevet

God ettermiddag, er du gått i fødsel???

Det har ikke jeg. 10 dager over terminen i dag, og nytt sykehusbesøk i morgen. Kanskje med romstering:/ Men heller det enn igangsetting med hormoner osv.

Har hatt besøk i dag av 2 venninner, hun ene med barn. Ei lita jente det også, som ble født i januar:) Koselig.

Jeg har kjøpt papirammeinnlegg, husker ikke merket, og ullfleeceinnlegg (store) fra Nøstebarn. Har 2 veldig gode ammebher som jeg har brukt siden i sommer, alle andre bher jeg har er altfor små:) Men lurer på hvorfor jeg har vondt i puppene nå?Jeg passer på å ikke fryse på dem for det er sinnsykt vondt!

Håper noe er i gang hos deg jeg:)

Skrevet

Iiiiingenting på gang her :) Tror de tre med bestilling inne i dag blir skuffet :) Murrer godt,men dett er dett.... Har faktisk hatt oss, spist grøt med kanel, og rimelig sterke nudler... Og skal ut litt senere og kjøpe madrass til vuggen og sånn... Det er i den grad jeg gidd stresse. Kommer ikke til å gjøre det samme i morgen. Dette var nå bare for å hjelpe litt til på en bestilt dag ;P Og av ren nysgjerrighet om noe slikt egentlig kan hjelpe....

Det som er spesielt med Thermobaby sine ammeinnlegg er at de har et pulver i seg som reagerer med fukt og blir til gelè... Slik at brystvorter forblir tørre, og at ikke ammeinnlegget klistrer seg til knoppen. Det har en tendens til å skje med billig-merkene syns jeg... Og da blir såre pupper verre...

Veldig kos med venninnebesøk da :) I dag har jeg bare streiket. Har sovet til over ett (!) og bare sittet foran pcen... Sløve-dag :) Deilig!

10 dager over termin ja.... Jøje, tar sin tid med deg... Jeg skal til jordmor i morgen også, spent på oppdatering fra oss begge :)

Er enig at ting helst skal begynne naturlig, jeg syns du er kjempeflink som ikke skrive 14 "Er så leeeeei"-poster hver dag og stresser masse i trampoline etc.... Kjempeflink!

Skrevet

Hahaha, nå, jeg sutrer nok ganske mye, synes i grunnen det er irriterende selv også;P Men har sett flere her inne som begynner med stripping, modningsakupunktur osv i uke 37-38, er det for en spesiell grunn tro? Eller bare fordi de er utålmodige? Jeg føler meg nesten mer tålmodig nå enn hva jeg gjorde et par uker før termin. Kanskje fordi jeg er blitt så vant med å være fødeklar;p Og har jo nådd et mål, termindato, selv om det ikke skjedde stort da.

Ingen fødsel på deg heller nei. Men du er sikkert mer moden enn meg, siden du murrer sånn hele tiden:) Det er jo litt gøy å prøve disse kjerringrådene. Og sex kan jo virke, men det er jo bare om man er moden. Og det er sikkert du, så kanskje i løpet av natten???

Det blir veldig spennende å se i morgen ja, jm skal sikkert sjekke hvor moden du er også? Jeg regner i grunnen med at de kanskje vil sette meg i gang på mandagen, siden jeg da er på overtid på ordentlig.

Det blir en veldig spennende tid framover nå:)

Skrevet

Jammen,da glemmer du å sutre til meg ihvertfall ;P For du er en av dem som er lengst på overtid her nå, mens de andre begynner klagingen 3 uker før termin :) Så det så.

Angående de som begynner med stripping etc (for ikke å snakke om at de røsker seg selv........)i uke 37-38, jeg skjønner det ikke.... Da er jo babyen nesten prematur... Greit med bringebærkapsler og oljer og forberedelser slik,det gjør jeg selv... Men ikke stripping etc.

Snakket med jordmoren min om det, hun hadde en teori at det var noe som gjerne kvinner som gjør for mye til daglig kan finne på... Altså de som er vandt til å ha kontroll over tid, vandte med å styre dagene sine og planleggingen av dem... At dette med å vente på en fødsel som man ikke kan legge inn på en kalender er veldig vanskelig for dem...

Jeg er typen dame som tar ting som det kommer. Det man ikke får gjort i dag ble enten gjort i går, kan vente til i morgen,eller kan taes neste uke. Syns det er en mer avslappende holdning igrunnen....

Det er sant det der med tålmodighet... Jeg var ikke superdelux-lei da jeg gikk på overtid forrige gang... Og jeg var myyyyye mer tålmodig enn menneskene rundt meg. De gikk jo på nåler og sendte meldinger i hytt og vær... Er det skjedd noe ennå? Kjenner du noe? bladdibla...En ting er at vi to maser på hverandre, men vi er jo i samme båten og er kjempespente... Men det kan fort bli litt slitsomt med andre som maser....

Jordmoren min sjekker faktisk sikkert ikke om jeg er moden...Hun er en av dem som mener at ting får ta tiden det tar. Ikke er jeg så nysgjerrig heller,ennå. Så lenge småen har det fint så har jeg god tid. Må jo følge deg til døren og gå igjennom den etter deg ;)

Hvordan er formen i kveld da? Jeg har begynt å bli supertrøtt...Vet ikke om det er bare mangelen på mosjon i det siste eller om kroppen lader opp....

Skrevet

Hehe, jo takk for det da du:) Det er jo fint at du ikke synes jeg klager for mye! Jeg føler iallfall at jeg huffer meg hele tiden, for "alt" er liksom vondt eller ubehagelig om dagen.

Røsker SEG SELV??? O grøsse! Jeg syntes det var ille nok med legen som gjorde det jeg. Hvordan vet de hvordan de skal gjøre det da? Og jeg synes det er rart om lege eller jordmor vil gå inn og gjøre slike ting 2-3 uker før termin der det ikke er noen grunn for det?

Formen i kveld er trøtt og jeg har vondt i bekkenet og ryggen, selv om jeg ikke har vært ute og gått noe. Heldigvis har jeg ikke time på sykehuset før utpå dagen i morgen, så jeg kan sove lenge:) Stod opp 10 i dag, og det var tidlig for meg ja hehe...;) Men så satt jeg oppe til klokken 4 og så Prison Break også! Sitter og ser på det nå også, og mannen ser fotball på nett. Så han skal få laptopen tilbake snart. Passer meg utmerket at han ser fotball på nett, siden jeg ikke fatter hva som er så interessant med en ball omringet av svette menn.

Hehe, han fikk akkurat en telefon nå: hvor ER babyen? Har den ikke kommet ennå??? Sånn er det hver eneste dag, alltid noen som spør:) jaja.

Du får samle på kreftene du også, i følge jordmoren min bruker vi like mye energi på en fødsel som en maratonløper bruker på et maraton!:OOO Men bra at du er av den rolige sorten:)

Mannen tripper etter sporten sin nå, skriver mer senere jeg:)

Skrevet

Tror nok det er de færreste fagkyndige som gjør det lenge før termin ja, strippingen altså... Folk må lære seg at enkelte ting ikke styres av kalender og klokke :)

Åååååh, kom nettopp opp fra (boble)badekaret.... Meeed skum og alskens... Jeg elsker det nye huset. Snakk om et kar som klarer å massere bort både vann i beina og vondter ellers i kroppen. Føler meg helt ny. "Litt" forskjell fra forrige kåken vår,hvor der var nye rottehull hver morgen i baderomsveggen.... Knøttlite bad med akkurat plass til do,vask og dusj...O glede for nytt hus :)

Skal bare sitte her litt og tørke og så er det i seng og tidlig opp til jordmor...Må opp halv syv og sitte på med gubben og Isa inn, blir koselig men travelt.

Isa er i den mest vidunderlige alderen nå.... Jeg sa at jeg skulle kjøre inn til byn med dem i morgen,- og hun utbrøt,- "Ååååh, det blir kjeeeeempekjekt!!!" Med et stooort smil :) Og hun kommer uoppfordret bort til meg avogtil og tar foriktig rundt ansiktet mitt og gir meg en knuseklem og smellkyss på kinnet :) *Smelt!* Gled deg (som om du ikke allerede gleder deg glugg ;P ) Hun kan samtidig si "Åh, jeg elsker deg mamma, jeg elsker deg!" Eller,- som i går,- Ååh, du er sååå flink å lage fiskepinner du mamma"...knis ;P

*Gumle deilige minigulrøtter*

Jeg har begynt å få telefonbeskjeder også nå... -Når kommer det baby? -As if I know :) Og når jeg har begynt å få dem,så kan jeg bare tenke meg hvor mange du får om dagen :) Jaj,hadde vært verre om ingen interesserte seg :)

Hadde en fin i går...*Nåh,kommer det baby snart? Eller var det bare luft?" ;P

Lykke til i natten da,- og selv om det er litt rart å si det,- ønsker deg vondter og svette i natt,- sånne nyttige vondter,- som gir baby i premie :)

Skrevet

Hei:)

Hvordan gikk det hos jm? Skal vi se, har du 1 eller 2 dager til termin nå?

Jeg var bare en kjapp tur inne, det var en annen jm i dag. Hun målte bt, urin, og lyttet på bayen, alt var fint:) Hun spurte meg hva jeg ville, og jeg sa jeg ville se det an til mandagen. Da gav hun meg en stjerne i margen tror jeg, det virket nesten som om hun ble imponert over at jeg ville vente å se litt til hehe.. Men hun trodde nok ganske sikkert at jeg ville bli satt i gang mandag, det var sjelden at noen gikk mer enn 2 uker over termin. Så mandag blir jeg nok satt i gang!:D Jeg har liten tro på at noe vil skje i helga, selv om hun sa det var stor sjanse for det. Hun sjekket ikke modning eller noe, men anbefalte meg akupunktur. Så i morgen skal jeg på modningsakupunktur:) Det blir spennende å se! Jeg håper selvsagt at noe skal skje av seg selv.

Jeg leste på klikk her, at hos noen få så virker ikke igangsettingen heller, og da blir det ks. Håper at jeg slipper det! Men moren min måtte ta ks med meg, og tanten min har 4 unger og 3 ks, så kanskje vi har et defekt fødegen i familien;) HUff.

Så skjønn Isa er da!:) Blir helt rørt av å lese om henne jeg. Gleder meg veldig til vi får treffe den lille datteren vår også!

Jeg leste svarene dine i tråden til qiquita (sikkert feilstavet nicket hennes jeg nå), og da lo jeg godt du!;) Hehehe, så utrolig bra! Det er tattovør du er ja:) synes jeg ser det "asshole, asshole, asshole". Det var jo bra at du ikke bare var dumsnill da, men også fikk deg en liten søt hevn:) kom han rasende tilbake, eller lot han det passere?

Jeg har ingen tatoveringer. Har vurdert det mange ganger, men har aldri blitt noe av. Det eneste jeg har bortsett fra til sammen 7 hull i ørene, er piercing i navlen. Jeg har for lengst måttet ta den ut, og nå ser det ut som om jeg har 3 navler:P hehe, hullene er store og er helt strekt utover. Gleder meg til jeg kan sette piercingen inn igjen:)

Hørtes deilig ut med boblebadekar! Har dere kjøpt et ganske nytt hus? Vi leier bare vi. En liten leilighet på i underkant av 70 kvm. Men vi trives veldig godt her, her er det stille og rolig, koselig, utsikt rundt hele og relativt billig. Også tar det 10 min med buss inn til byen. Har ikke bil heller:) Så jeg busser rundt i byen, og er redd hver gang for at vannet skal gå med et plask!

Drømmen er enebolig, minimum et rekkehus, men det vil vi aldri få råd til om vi skal bo i by. Da må vi nok flytte til landet, og det kan jo tenkes at vi gjør det en dag:) Men fy, så vanskelig det er å komme inn på boligmarkedet.

Skrevet

Hei Tigerpus :)

Det er like spennendes hver gang å logge seg på her og se etter deg :) Om du er i fødsel eller ikke :) Her er alt som før. Har termin i morgen, så nå nærmer det seg ihvertfall. Men- jordmor sa at siden jeg gikk en stund over med forrige,så kan jeg regne med noen dager over denne gangen også. Skal til ny sjekk hos henne 28nde...Vi får se :) Balder ble estimert til ca 4kg, akkurat som jeg forventet. Trodde ikke han skulle være mindre enn søsteren sin heller,- så han blir vel sikkert ca 4,3-4,4 kg når han kommer omsider...Tipper jeg...Spennende!

Han har festet seg veldig langt nede i bekkenet og er visst klar som et egg, så vi aner ikke når han kommer. Hun sjekket meg ikke for modning,men det forventet jeg heller ikke. Helt greit å ikke vite. Fikk jo vondt av deg når du fikk høre at alt var lukket og umodent hos deg forrige gang... Mye bedre med et lite snev av optimisme hele veien ;)

Hun hadde en jordmorstudent hos seg i dag,som fikk kjenne litt på meg. Jeg overrumplet henne litt med å si,-" ja kjenn du, ikke så ofte man får sjansen til å kjenne på en 140kgs dames dagsventende mage"...Knis... Hun smilte godt og senket skuldrene da ;P

Jeg har ikke piercing i navlen men har hatt rundt omkring...Men er mer glad i tattooveringer. Hvis du vil se siden vår,så finner du meg på http://letsbuzz.no/index.php?x=browse&category=20

Kommer til å savne jobben stort men vil sikkert snike meg ned innimellom for å stikke folk litt :)

Ang exen min,- han ble stolt da....Over at han hadde fått en dame til å bli så glad i ham at hun gadd gjøre noe slikt...Samme sa han da jeg helte en halvliter øl over hodet på ham engang....Sukk,håpløst tilfelle.

"Man er inte mann før man har fått en øl helt over hodet"..... duh

Vi kjøpte hus for 2 måneder siden,- før det har jeg alltid leid... Men,vi fant et hus litt utforbi Bergen, i et borettslag,- det er en drøm for Isa... Masse barn og lekeplass rett ved terassen vår... :) Huset er fra 1988 og er litt slitt selvsagt,men vi har malt masse og kjøkken/bad var oppusset i 2005...112 m2, men 136m2 alt i alt,med boder og loftsrom med skråvegger etc....3 etasjer og 2 verandaer. Vi bodde før på 80 kvadrat, billig, kjellerleilighet, rotter i veggen og etterhvert inne i kåken i vinter,- (unger da,men likevel) og mugg i veggen. Ikke et blivendes sted nei...Usj.

Så fikk vi litt forskudd på arv, som vi kunne legge inn som egenandel på hus. O lykke! Huset her (del av 2mannsbolig) fikk vi til 11000,- under takst,- 1 590 000...Ikke gale syns jeg. Og akkurat under 8000,- i måneden inkludert fellesutgifter... Sånn for å utlevere oss helt. Kremt :)

Så absolutt verdt hver krone. Bare boblebadet ;P

Jeg har ikke lappen selv, men gubben kjører og har bil. Så jeg busser også og tenker på vannet hver gang jeg busser ;P Knis. Konklusjonen min så langt er at hvis vannet går nå,- så blir jeg veldig fort kald ;P Brrrr! :D

Veldig bra at du fikk stjerne i boken,den er velfortjent :) Godt at du klarer å slappe av nok til å ville se det hele starte av seg selv. Jeg skal virkelig prøve å holde igjen for kvelden, for gubben har fått bank hos tannlegen i dag (boret samme tannen i 2 timer) og er definitivt IKKE up for fødsel. Tvitvi, håper det ikke skjer i dag. Jeg ranglet i natt til 3 (silly me) og stod opp med nurk og gubbe halv syv,- ble med inn til byn,jordmortime klokken halv ni, kom inn ni,- ute derfra halv elleve,- buss til sentrum, handlet litt toalettsaker,- gikk bort på studio (jobben), tegnet en logo jeg vil ha ferdig til jeg klekker, busset ut på barnehagen til Isa på marked med mamma,- busset inn igjen til byn,spiste middag på TGI Fridays med mams og Isa,- gubben kom bort og hentet oss...Og nå er Isa i seng og jeg er dødstrøtt. Har funnet fram en krykke, er såpass dårlig i bekkenet. Hadde jo vært typisk at det satte i gang akkurat i dag. men,ingen murring :) Jippi ;P *Bank i Bordet*

Hah, jeg elsker kollegaene mine ;P De begynte jo å riste på hodet av meg der jeg stod dagen før termin og jobbet med en logo... Og mente jeg heller burde ligge et sted og føde....Og så begynte de å snakke om kjerringråd (hovedsaklig sex selvsagt ;P ) for å få ting i gang....

Men den beste hadde en av dem:

"Når du kommer hjem, gå inn på soverommet...kle deg naken.....legg deg på rygg i sengen...Spre bena...Og sett en bolle med grøt mellom knærne i sengen og prøv å lokk ham ut med,- Mmmmm...deilig grøt, kom og spiiis ;P" Hihihihi, kanskje BiM- mødrene har misforstått bruken av kanel som kjerringråd? Kanskje vi ikke skal spise kanel men ha det på grøten ? :D Knis :D

Skrevet

I morgen du har termin ja! :) Her går det unna! Synes alle haler innpå meg her;P Du får ingen minibaby du heller da, men jeg liker at hun vil blir litt stor jeg:) Tenker at det er bra med litt ekstra på kroppen! Nei, det er vel ikke så stor vits i å sjekke modning helt enda. Det gjorde de ikke til meg heller. Og det var heeelt greit for meg at de ikke sjekket i dag, for det var ikke noe godt på mandagen.

Egentlig er det rart hvor tålmodig jeg plutselig har blitt, for jeg var fryktelig utålmodig da det nærmet seg termin. Bryr meg ikke om å følge kjerringråd engang, selv om jeg kanskje burde det nå hehe...;P

Jeg var innom siden deres, jeg tenkte kanskje det var bilde av deg der, men det var det ikke? Jeg kikket litt på dyretatoveringene. Jeg var fast bestemt på at jeg skulle ha en svart, fresende katt på magen en periode:) Katter er vidunderlige skapninger, og begge kattene jeg har (og har hatt) er/har vært svarte hannkatter:) Eventuelt ville jeg ha skrevet noe på underarmen på alvisk:) Jeg så en gang en tatovering skrevet på alvisk, og den var veldig pen. Dere er veldig flinke da, det er jo så viktig å finne en seriøs og dyktig tatovør som vet hva h*n driver med. Ikke alle tatoveringer er like pent utført..

Det var absolutt ingen upris på halvparten deres nei! Har dere fellesgjeld i tillegg eller inkl i summen? *gi meg hele ligningen din med det samme* hehe.

Hørtes litt kjip ut den forrige leiligheten deres ja, rotter er j***ufyselig! Jeg hadde mus en gang jeg. Bodde alene, dette var for mange år siden. Jeg trodde jo at jeg hadde fått spøkelser, helt sant. Hver natt kom det underlige lyder fra kjøkkenet og veggene. Jeg var så redd! Gikk opp og sjekket, og det var jo aldri noe å se! Så en dag skulle jeg ha noe innerst i det ene kjøkkenskapet, og der hadde musene dratt ut melet og bæsjet overalt;P En natt våknet jeg av et rabalder, slo på lyset, og stirret inn i de knallgule og STOLTE øynene til katten min. Der satt han, pent og pyntelig, med en mus i kjeften. Også skulle han selvfølgelig spytte den ut igjen, og fange den stakkars musa gang på gang. Herlig.

Han tok det pent, han eksen din da! Nesten en litt skuffende reaksjon;)

Jeg tømte en øl i hodet på en da jeg var 17:) Vi var kjærester, også gikk han hen og var utro, og liksom bare gjorde det slutt med meg uten å si noe, bare gled vekk som et såpestykke. Og det skulle ikke jeg ha noe av, for han gjorde det slutt med meg da jeg var 14 også (hihi), så han fikk en øl over seg og en laaang regle om hva jeg mente om ham. Jeg aner ikke hvor jeg tok alt fra, men jeg stod ganske lenge. Hehe:) Var veldig ung da, og kanskje ikke det mest seriøse "forholdet" i verden.

Boret i tanna mannen din ja;/ usj, det hørtes ekkelt ut. Får håpe han slipper fødsel i tillegg da ja;) Mannen min skal på fest i morgen (!) , så her håper vi at hun godt kan vente til lørdag, siden hun er så treg likevel. Mannen skal skifte jobb, og det er avslutningsfest for ham i morgen. Så han må jo nesten dra på den, men han skal ikke drikke så mye, og kommer sporenstreks hjem om fødselen starter:) Vi var jo begge så sikker på at hun ville være ute til festen, men den gang ei:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...