Gå til innhold

Har du også en turner, Tigerpote? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min fikk seg litt sjokolademelk ( Litt...Pffft,hvem er det jeg lurer,drakk nettop et halvliterglass med Oboy) og har gått helt agurk inni magen. Så deilig å kjenne at der er liv. Kommer til å savne det når vi er ferdige... Innså ikke hvor mye jeg hadde savnet det etter første svangerskap før jeg begynte å kjenne bevegelser igjen i denne omgangen...

Selv om det kjennes ut som om han gjørs på å treffe sinnsykt rare nerver til tider, for ikke å snakke om når han egenhendig prøver å komme ut... Om det så er gjennom navlen eller riktig vei....

Hører jo liksom at babyer skal være så mye roligere mot slutten pga plassmangel, men tror ikke nurket i magen har hørt det ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, om natten! Det slår ikke feil, fra klokken 23 og utover blir det livvat. Det hender hun er litt roligere enn jeg liker på dagtid, men så blir jeg rolig når natten kommer og hun bare tar helt av.

Nå er hun jo så stor (ca 4 kg) at det kjennes så utrolig godt. Hun kan bokstavelig talt presse pusten utav meg når jeg ligger på ryggen:) og diverse gasser også (sorry, men jeg trenger ikke alltid å presse fisen ut lenger, hun gjør det for meg. Æsj, så ekkel jeg var nå;p)

Jeg driver også og sier at hun presser feil vei veldig ofte, altså utover mot navlen. Det er ingen her som har planlagt noe keisersnitt!:)

Skrevet

Hehehe, ikke bekymre deg, tror ikke "ekkel" eksisterer på 3.Tri :D

Here er det beskrivelser av slimpropper og kakeoppskrifter hånd i hånd ;P

Og jeg skjønner veeeldig hva du mener. Jeg har også en natt-turner, som tydeligvis også digger gulerøttene jeg nettopp knasket ;P

Veldig ofte så setter han stumpen rakt ut mot navlen...Jeg skjønner godt hvor alienfilmene hentet inspirasjonen sin fra. En ideutvikler MÅ ha hatt en gravid kone at the time!

Gasser har jeg gitt opp. Fonner meg et sted med litt bråk og lar det stå til. Der er jo ikke plass innabords... :)

Skrevet

HAHAHA, ja og nå bare kommer det av seg selv! Helt uten forvarsel! Jeg har også skvettet i trusa noen ganger. Det har aldri skjedd meg før.

Ja, jeg tenkte på Sigourney Weaver her om dagen da jeg for første gang så et bilde av den groteske morkaken! Så bilde av en på nettet. Den så mye verre ut enn hva jeg hadde trodd, og den minnet meg om noen Sigourney kunne ha skutt. Og jeg har tenkt tanken noen ganger på at kanskje hun (babyen) har flere armer og bein enn først antatt.

Skrevet

hahaha, dere er morsomme!! :)

Skrevet

Næmmen, kommer du inn her og lusker på oss!!! Makan! :D

Vi er ikke morsomme,vi er heeeelt alvorlige sprengeferdige gravide som snakker om fjert og om det å nyse på seg våt truse. Så det så :)

Og det er ikke gøy å nyse og merke at det ikke bare var evt hånden som ble våt,gett :)

Skrevet

Huff, det er værre å kaste opp enn å nyse. Nyser man kommer det en liten skvett, kaster man opp kommer det en dam og man føler seg som en liten unge igjen, haha. Så neste gang er det på med bleie:p

Skrevet

Jeg følger medpå dere hele dagen. Sitter stuck her i godstolen med en baby som har økedøgn. Ehhh.. burde jeg gå på dinbaby nå kanskje?? (snaart)

Har fått litt hoste de siste dagene. Det røsker i stingene og det er så vidt jeg ikke pisser ut en skvett med det samme ;) skal snaaaaart begynne å trene bekkenmuskulaturen også ;) Så dere er ikke alene om bli litt våte der nede. Nå hørtes det nesten litt grisete ut, sånn sleezygrisete.

:P

Skrevet

hehehehehe, i så fall veeeldig sleezy-grisete ;P Jeg tenkte faktisk ikke i de baner før du nevnte det ;P

Du får lov å bli her med oss så leeenge du vil, fruFanden :)

Hmmm, å kaste opp er kjiiipt jah... Heller en lille skvett!

Hah, menn hadde blitt helt forstyrret av å lese alt her inne ;P

Skrevet

Nei, du får jammen være her inne litt til du også! Du får vente på oss!

Selv om jeg så den mobbingen din inne på kjerringrådtråden her:

"ja, JEG bare viste magen for månen og fødte samme dag, jeg!"

Hehe. Neida, jeg er bare misunnelig. Også føler jeg at du vet noe jeg ikke vet, nemlig. Du har jo erfart en hel verden bare på noen dager! Hvordan en fødsel begynner, hvordan en fødsel er, hvordan det føles å bli mamma, og hvordan dagene blir. Og du har fått den lille jenta i armene dine:) Men du skvetter litt du også da, det er ikke bare oss;)

Skrevet

Og det er jo en trøst :D

Hehe, hvis jeg går ut på terassen her i kulden og viser magen en stund så kanskje jeg fryser på meg en fødsel? ;P

Knis! ;)

Skrevet

hahaha, ler så jeg rister (milkshake)

Kanskje det blir et nytt kjerringråd: Å fryse på seg en fødsel.

Jeg var inne og titta på min baby nå. Føler meg litt fremmed der, så tør ikke skrive noe ennå. Venter på dere jeg ;)

Skrevet

Haha, frostfødsel og milkshake, dere er store!:0)

Skrevet

Eller overtrøtte alt etter som? ;P

Økedøgn ja...Det hadde jeg glemt. Det var dagene man la fra seg alle planer man trodde man skulle ha den dagen og bare gikk med puppene permanent ute ;P

Nu er det leggetid for store ugler. Vi talast i morgen :)

Skrevet

Bumper denne opp jeg, slik at jeg ikke trenger å mase om å miste midt i hysteri/oste-tråden ;)

Det går bra nå, men var en veldig påkjenning. Jeg fikk tilslutt en pillecocktail bestående av albyl-e (blodfortynnende), prednisolon (immunforsvars-nedsettende,- heldigvis før svineinfluensaen kom joggende) og crinone (progesteron-tilskudd for bedre næringsvilkår i livmoren)... Takket være den cocktailen gikk det bra denne gangen :)

Hadde en veldig bra lege som ikke ga seg,selv om jeg egntlig ga meg etter gang nr 3...

Det mest tullete er at jeg nå allerede leker med tanken på en tredje... Men orker ikke gå igjennom flere SAer... Sikkert bare en reaksjon på at jeg mistet og at deler av meg føler at jeg jo burde hatt en hel skokk av unger... Gi meg en fødsel til og jeg kommer sikkert til å si "Aldri mer"! :)

Hvordan går det med magenurket ditt? Har det gitt "lyd" fra seg? :)

Skrevet

Huff da! Jeg blir oppriktig trist av å lese om dere som sliter på den ene eller andre måten. Det virker så urettferdig! Særlig med tanke på hvor mange uønskede graviditer det er, og hvor mange som kanskje tar det å få barn som en selvfølge...

Vi planla å bli gravide denne gangen, eller det er den eneste gangen jeg har vært/gått inn for å bli gravid også. Vi ventet bevisst såpass lenge, vi er begge 31 år. Vi har vært gift i 4 år. I første trimester hadde jeg så sterke menssmerter, de var av og til så ille at jeg lå på sofaen og klynket, eller jeg måtte sette meg ned om jeg stod oppreist. Begynte også å blø litt, så legen var nesten sikker på at jeg hadde abortert. Og bare det døgnet der var helt JÆVLIG! Måtte vente til neste dag før jeg fikk ul. Vi var jo helt innstilt på at vi hadde mistet, og det var en ubeskrivelig vond følelse. Heldigvis tok legen feil, jeg var bare en av dem som fikk veldig smerter av at livmora utvidet seg...:)

Jeg tør ikke tenke på hvordan det må være å FAKTISK miste, hele tre ganger!!! Og dere er sannelig sterke som orket å prøve igjen! Men så bra at dere gjorde det!:)

Det kan hende at Oktoberjenta her har lyst til å bli Januarjente istedet, jeg sier til mannen min at jeg egentlig tror hun vil komme når nyttårsrakettene skytes opp:) Bare på gjøsj liksom;P

Skrevet

Hehehehe, januarjente faktisk ;P Da får du sende magebilde,du :D

Det å miste er helt forjævlig selvsagt.... Og nervene i hvert begynnende svangerskap er tynnslitte som aldri før...Jeg var vel rundt uke 20 før jeg senket skuldrene skikkelig. Da jeg kunne kjenne daglig liv,da hjalp det stort :)

Men nå,med nurk, så er det vonde rimelig glemt...Merksnodig nok ;)

Og vi er veldig til å støtte hverandre på "Mistet,gravid på nytt"forumet og sånn... Ihvertfall da jeg trengte det. :)

Så kjipt for dere da, å få den beskjeden...Og de smertene... Det gjør jo like vondt for psyken som for magen,slikt...Og usikkerheten er det verste...Når du kaaanskje har mistet, men man tillater seg et ørlite håp,selv om man også forteller seg selv at man er naiv som håper etc....

Men, vi er så godt som i mål begge to,min due :) Nå skal vi igjennom et siste basketak, og så er vi der! Deilig !:D Vel,ikke basketaket, men nurket. Gleder meg vanvittig til å hilse på ham etterhvert nå. Er omsider klar :)

Så forresten at du husket Abracadavra,- må bare få sagt at de var superkule ;)

Nå har lillegutt begynt nattgymnastikken sin... Jeg trodde nesten noe var på gang før i dag,for han boret seg enda lenger ned og det murret som juling. Hadde vært så typisk i dag som vi er barnevakter for niesen og nevøen vår... Men nå er det bare turning her :)

Skrevet

Ja, det er sikkert fint å få snakke med andre som er/har vært i samme situasjon. Det er jo umulig for oss andre å vite hvordan det er...

Men vi er straks i mål ja! Det skal bli så herlig å få treffe henne. Gleder meg så til å gjøre sånne dagligdagse ting som å bade henne, kle på henne, amme, gå turer,vise henne fram, kose og styre:) Det er en helt merkelig tanke, for det har egentlig ikke gått opp for meg enda at jeg faktisk skal bli mamma! Det er liksom noe som alle andre blir, og det virker som den mest naturlige ting i verden - FOR ANDRE. Jeg synes det er like sprøtt som å skulle ta turen til mars og bosette meg der.

Hun har begynt å dunke og sparke fra hun her også nå, magen buler ut og ned:P

Ja, jeg husker Abracadavra! Og Israelvis - jeg hadde plakater av begge to på fjortisrommet, sammen med en salig blanding av Beatles, EMF, Pantera, Metallica og New Kids On The Block. James Dean hang der og husker jeg. Jadda - litt schizofren musikksmak kanskje - men sånn er jeg i grunnen enda. Liker alt mulig, men grensa går ved danseband og svensktoppar *grøsse*

Skrevet

Hehe, jeg husker da vi fikk lillemor...Jeg passet bikkjer da jeg var liten,ikke babyer. Har liksom aldri vært babyete av meg.... Kunne ikke skifte en bleie, og hvis jeg fikk en baby i armene fikk jeg ihvertfall ikke til å bytte grep på henne...Tenk om hodet falt av! ;P

Da vi hadde fått Isa, og skulle reise hjem,- så spurte gubben i bilen,- "eh...Hva skal vi gjøre med henne når vi kommer hjem?" ... "Jeg sa,- "Legge henne på sofaen? " .... Knis, som sagt så gjort... Vi la henne på sofaen. Så måtte hun ha ny bleie og vips,der gikk tingene av seg selv ;P

Tok vel 10 minutter å lære seg å håndtere henne uten problemer fra å være helt grønn på babystell :)

Men ja,veeeldig rart å være mamma, men verdens deiligste følelse! Og,alle sier jo hvor stort det er, hvor enormt etc...Men i tillegg er det utrolig morsomt ;P Man ler masse :)

Nu er det dags for søvn for meg... Skal opp med 3 barn og gubbe i morgen halv syv (Jeg lærer aldri å legge meg)... Men kan legge meg igjen ca halv ni og det skal jeg :)

Er forresten veldig forskjellig i musikksmaken selv... Black metal, britisk folkemusikk,hedningarna (ikke danseband altså ;P ) , The cure etc... Masse forskjellig...Men klarer ikke danseband og Dance/trance greier... Og hater Coldplay og foofighters ;)

Natta,min due :) Kanskje en av oss stormer til klinikken i morgentimene? Spennende hver dag å se om vi begge er her. Ønsker deg litt vondter og svette snart :)

Skrevet

Hehe, jeg har aldri skiftet en babybleie tror jeg - i en alder av 31! Jeg har skiftet ganske mange bleier på voksne da, om det kan telle for noe.

Jeg var heller aldri den som gikk i staver når jeg så en baby, og det kjedeligste jeg visste var da en venninne skulle dra meg med å sitte barnevakt. Jeg kan ikke huske annet enn at de barna sov? Jeg ville mye heller ut og smugrøyke, feste og drive bøll:p

Men jeg har forandret meg da heldigvis. Det er veldig koselig med babyen til ei venninne feks, hun ble også født dette året.

Driver du og føder eller noe? Jeg våknet heeelt symptomfri også i dag.

eelis har sikkert født nå, det tror jeg:) Blir spennende å følge dere her inne!

Skrevet

Iiiiiiiiingen føding her. Bare syvsoving ;P Knis... Veksler på å være flink og å være lat... Ranglet til halv tre-tre, opp klokken halv syv, kle lillemor, lage frokost og niste til henne og gubben, skysse de ut døren til jobb og barnehage, lage frokost til nevø og niese og skubbe dem ut døren til skolene sine.... Spise noen skiver selv halv ni...Og fant ut ca ni at neh,- sova mer.... Så da kravlet jeg i seng og sov til...ehrm...*Hvisker* ett-halv to ca ;P

Men nu har jeg vasket kjøkkenet og skal lage middag og skal handle og lage gratinerte nachos-kanapèer som jeg skal ta med på en venninnekveld i kveld ;) Nemlig :)

Han driver på med nedover-hode-boring og asing inni magen, og det murrer litt,men tror det bare er modning :)

Du er først i køen og jeg vil ikke føde helt ennå. Vi tar det etter helgen engang :D

Skrevet

Veldig kos å lese om Eelis! Tenk at det går an å føde så lett og pent?! Leste historien høyt for gubben og han kom med noen lite korrekte gloser,med et smil da ;P Han var jo med på min 2døgns-fødsel ;P

Her skjer det fint lite,men har tenkt på deg i dag... 7 dager over nå, etter midnatt? Nå skjer det noe snart, for deg altså.... Har en følelse. Om du ikke er inne allerede :)

Her er det den vanlige turningen , minimurringen (ingenting så ikke som den første murre-natten) og gravingen i magen som vanlig...

Jøje,jeg så nettopp Menn som Hater Kvinner... Utrolig bra film! Og i morgen er det min tur å sove lenge, før vi skal på loppemarked klokken 12. Blir kos.

:) Hvordan er formen,min due?

Skrevet

Hei!:)

Her har jeg snudd døgnet opp ned, og er helt hekta på Prison Break, jeg er inne i siste sesong nå;) Jeg liker normalt sett ikke action-serier/-filmer, men Prison Break og Quentin Tarantino-filmene har tatt meg med storm:D

Jeg har ei venninne som liker Carnevale så godt, jeg har aldri sett serien. Så at du skulle se den her en kveld. Har heller ikke sett Menn som hater kvinner, men den er på must-lista mi:)

Formen her er som den pleier, og jeg har ingen tegn til noe fødsel. Akkurat en uke over termin i dag. Overtidskontroll i morgen tidlig, så i kveld må jeg greie å finne senga:p Skulle du ta magebilder i morgen? Hos fotograf? Det hadde vært gøy å gjøre-artig å ha til senere:) Mannen har tatt noen da.

Jeg håper noe skjer snart, det hadde vært herlig om vannet kunne gått med et plask nå for eksempel;)

Det var veldig artig å lese fødselshistorien til eelis ja! For en drømmefødsel:) Men som jeg sa til henne, det skulle bare mangle om hun ikke fødte snart, hun som la fra seg dammer her og der, og har hatt så masse tegn leeenge:P

Snart kan vel vi også skrive våre historier? *håpehåpe*

Skrevet

så koselig dere to har det:) nesten så jeg skulle ønske at jeg fortsatt var gravid, istedet sitter jeg her med den ene ledige hånda og prøver å skrive noe, Det går ikke så bra, glemmer av hva jeg skulle skrive når jeg kommer halvveis i setningen fordi det går så tregt.

Men artig underholdning å lese innleggene deres:)

Skrevet

Hehe:) eelis sa også det, at hun nesten savnet å være gravid.

Jeg er iallfall fryktelig misunnelig på både deg og eelis nå;) For nå er jeg LEI! Jeg hadde av en eller annen grunn ikke forestilt meg at jeg skulle gå over termin, selv om det sies at det er like vanlig som å føde før. Også ingen tegn da? Jeg lagde ostesmørbrød i sted, og de overkrydret jeg med hot spice, det var ikke meningen at de skulle bli så sterke. Det er vel et kjerringråd det og, å spise sterk mat, men det hjalp ikke det heller gitt. Men noe må da skje snart? Hun har da vokst bra, hun veier nok allerede over 4 kg.

Men det ER veldig koselig å skravle med mamsen her inne ja:)

Godt du finner oss underholdende;) Du må nå bare stikke innom når det passer seg sånn vettu;p

Vi må møtes på dib etter hvert:)

Kos deg med lille Matea - det høres så utrolig koselig ut å være mamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...