Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #26 Skrevet 13. oktober 2009 Ja, det lurer jeg på også. Får barn, men har kun muligheten til å se de et par timer om dagen. Bra jobba!!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #27 Skrevet 13. oktober 2009 Hahahha, skjønte faen meg ingenting av innlegget første gang jeg leste det, trodde du snakka om keisersnitt! Jeg hadde forøvrig ingen god følelse da jeg sendte gutten i barnehagen da han var 13 mnd. Skal dryge det noen måneder til neste gang, og da blir kontantstøtten god å ha.
LinnisR83 Skrevet 13. oktober 2009 #28 Skrevet 13. oktober 2009 Da er det godt at det er jeg som bestemmer dette da. Om jeg vil ha en baby til eller ikke. Det har da ikke noe med å fire på levestandaren, har det vel??!! Hva vet du om hvordan jeg bor? Og min livstil? Bullshit!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #29 Skrevet 13. oktober 2009 Noen som har sagt noe om levestandaren? Nei! Men det å tilbringe tid med barnet sitt er vel en ide eller?
LinnisR83 Skrevet 13. oktober 2009 #30 Skrevet 13. oktober 2009 Ja, jeg gjør da det i helger, før jobb, etter jobb. Det var en av dere annier som sa at jeg ikke burde få flere barn fordi jeg har dårlig råd og ikke kan fire på levestandaren, så ja, det er noen som har sagt noe om levestandaren. Jeg har ikke noe problem å sette bort sønnen min i bhg i det heletatt, selv om jeg ville vært hjemme med han heletiden, men som jeg sier så KAN jeg ikke det. Da mister jeg inntekten min, og kan ikke betale for et hjem til sønnen min. Er ikke det værre??? Skjønner dere virkelig ikke det lille regnestykket der?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #31 Skrevet 13. oktober 2009 Skjønner ikke hvorfor noen er i mot kontantstøtten jeg. SÅ blond er jeg. Selv måtte min sønn i barnehagen da han var et år, men jeg håper vi får anledning til at jeg kan være hjemme lenger med nestemann. Og da er kontantstøtten med i beregningen. Regner ikke med å få det til uten...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #32 Skrevet 13. oktober 2009 Da tror jeg at jeg hadde vurdert det å få barn, om jeg må jobbe meg ihjel og ha de så lenge i bhg. du står ikke for oppdragelsen hans, bhg som gjør det. stakkars gutt.
LinnisR83 Skrevet 13. oktober 2009 #33 Skrevet 13. oktober 2009 Tror du alle har penger langt oppi ræva eller? Dummeste jeg har hørt. Der ser du enda en side av deg og sneverheten din. Slutt å se situasjoner gjennom et sugerør, for ikke alle har et like A4 liv som det du har. Når det er sagt, må jeg si at om alle må slutte å jobbe for å få barn, kan du tenke deg hvor Norge kommer til å være om noen år. Men for all del. Lev ditt rosenrøde liv, men slutt å bedøm andre fordi de prøver å få ting til å gå rundt.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #34 Skrevet 13. oktober 2009 Heier på Linn... Anonym som svarte noe med "også prøver du igjen", du burde tenke på at du kan nesten ikke prøve igjen du... Da kommer du ikke til å få en dritt i foreldrepenger... Mens Linn, hun kan få 20 000! Tenkt på det? Hun kan være hjemme med barna sine, og få 20 000 hun. Fatter ikke at noen er så sinnsykt selvsentrerte. "jeg har rett jeg, uansett hva dere andre sier" "jeg er bedre mor enn deg, fordi jeg lever et fattig liv for å være sammen med barna mine" JEG er hjemme jeg, hver dag! Min unge er i BHG 4-5 timer 4 dager i uka. Hun storkoser seg der, derfor velger jeg å ha henne der! Var skeptisk til BHG før hun begynte der, men nå liker jeg personlaet kjempegodt. De passer på ungen min hele tiden. Hjelper henne, leser for henne, tar henne opp nesten med en gang hvis hun gråter! De ringer meg med en gang hvis det er noe de lurer på, om hun skal sove mer, om hun skal få sånn mat, om hun skal få mere mat osv osv. Jeg er kjempefornøyd og jeg får konsentrert meg om jobbsøkingen min i fred og ro! Det tar sin tid å skrive en god søknad! Jeg er ikke masseprodusent i søknader, bruker ekstra tid på å lage en bra en! Kos deg med 3300 i mnd du. Jeg har ingenting jeg. 970 Kr er det jeg får på konto. Og jeg velger likevel å ha barnet mitt i BHG, fordi hun liker seg der!
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #35 Skrevet 13. oktober 2009 Så misunnelse eller dårlig samvittighet er de eneste alternativene du klarer å tenke deg? Det sier vel mer om deg, enn om de som er mot KS eller?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #36 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg er den anonyme som du sikter til. Vennligst påpek hvor jeg sier at jeg er hjemme med 3300 kroner per måned i stedet for 20 000! Jeg jobber natt og har 30 000 utbetalt i måneden, er hjemme med minsten på dagen og mottar kontantstøtte. Jeg får nemlig til begge deler; jobber for felleskapet og tar vare på mine egne barn, og lever på ingen måte noe fattig liv! Straks skal jeg ut i ny perm, og når den er over vil jeg ha samme inntekt, eller litt mer etter lønnsoppgjøret, i tillegg til kontantstøtte for 2 unger. Så ikke snakk til meg om at jeg ikke kommer til å få en dritt i foreldrepenger. Og jeg står for det jeg sa; hvis man prioriterer ned levestandarden sin, kan man jobbe redusert en tid mens barna er små og samtidig være hjemme til å få nok tid med ungene. Det er Linn selv som sier at hun aller helst ville vært hjemme, men at hun ikke har råd til det uten å miste alt hun eier. Da forstår jeg fortsatt ikke hvordan hun har råd til å få en unge til! Jeg får flere barn fordi jeg ønsker det OG har økonomi til det.
LinnisR83 Skrevet 13. oktober 2009 #37 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg skjønner at du ikke forstår min situasjon. Det skjønte jeg fra innlegg nr 1. Det du kan prøve å forstå er at jeg ikke er like heldig som deg som har en jobb på natta, noe som gjør ting endeeeel enklere. Jeg jobber 2 skift og jobber på dagen en uke, som gjør at jeg ikke får gjort noe annet enn å sette sønnen min i bhg. Når jeg jobber kveld, er mannen min hjemme. Svelg det. Ikke alle har det så forbanna lett som deg! Jeg har jobbet meg til dit jeg er idag, og i min bedrift er det ikke noe som heter å gå ned i stilling, det går ikke, så jeg kan ikke fire på levestandaren. Det blir enten jobb eller ikke. Og at jeg da velger å jobbe, for å få det økonomiskt trygt for meg og familien min, kaller jeg heller smart, enn å si opp jobben å få 3300kr i mnd. Skjønner du virkelig ikke det???
LinnisR83 Skrevet 13. oktober 2009 #38 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg har da heller ikke sagt at jeg ikke har råd til å få flere barn, er jo akkurat det motsatte jeg sier. Sier heller ikke at jeg har dårlig råd, så hvor du tar det fra, vet jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #39 Skrevet 13. oktober 2009 Heier oxo på Linn. Du ser kun din egen situasjon. Ingen andre....Du virker veldig selvsentrert og dømmende. Har selv min datter i barnehagen 7 timer om dagen, da jeg jobber. Tar meg fri innimellom, for å være litt ekstra sammen med henne, men det er sjeldent, da jeg har kun 5 uker fri i året. Er alene og må jobbe, da faren hennes ikke bidrar med hverken penger eller tid. Så jeg er vel en dum mamma som ikke tenker på andre en meg selv, og har ingen kjærlighet for barna mine, HI? Tror ikke det. Jeg har faktisk regninger å betale.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #40 Skrevet 13. oktober 2009 Så du mener at de som ikke har 30.000 i mnd, ikke burde anskaffe seg unger, fordi de må jobbe?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #41 Skrevet 13. oktober 2009 Denne tråden har rett og slett blitt usaklig!!! Linn! Du gjør det rette for deg! Anonym, du prøver å jobbe OG være sammen med ungen din. NÅR sover du??? Har du tenkt på at du må ha søvn? Synes du er en dårlig mor derson du jobber natt og sover minimalt. Du kjører sikkert rundt med ungen i bilen også, i trøtt tilstand? det gjør deg til en dårlig mor. Det er viktig av mor fungerer!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #42 Skrevet 13. oktober 2009 Ja, det lurte jeg og på. Når sover du egentlig? Nå er jeg spent på svar. Om du jobber natt, jobber du fra 23 til 07? Også tar du vare på barna til de legger seg mellom 18 og 19ca da eller? Så sover du 4 timer? Dette hørtes ikke helt sant ut, spør du meg. Da hadde du krepert for lenge siden.
Gjest Antarctica Skrevet 13. oktober 2009 #43 Skrevet 13. oktober 2009 Men farsfølelsen, den lever mennene godt med, tydeligvis, siden de omtrent aldri bæljer seg til betalt fri? Dette er vrøvl, og du veit det. De færreste ettåringer få fulldagsplass uansett, og KS som skalkeskjul for dagmamma har ikke noe med morsfølelse å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #44 Skrevet 14. oktober 2009 I følge statsbudsjettet blir folketrygd utbiftene i 2010 på 272 milliarder. KS blir på knapt én milliard. Ville det ikke være rimeligere å redusere de 272 milliardene med litt mindre enn en HALV PROSENT (d.v.s med én milliard) i stedet for å kutte KS med 100% (d.v.s. med litt mindre enn én milliard)? Mer enn en av de 272 milliardene i folketrygd er sykelønn til folk som utmerket godt kunne vært på jobb.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #45 Skrevet 14. oktober 2009 UUUUtrolig spent på når du sover!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå