Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Enten så er de ks-motstanderne misunnelige eller så prøver de å dekke over at de har dårlig samvittighet fordi de foretrekker å jobbe fremfor å bake boller med barna sine. De snakker om det samfunnsøkonomiske, men hva med de som skal føre samfunnet videre da? Bør ikke de også satses på? Ingen i hele verden skal noen gang klare å overtale meg om at en 1-åring har godt av å være i barnehage. Hvertfall ikke mine barn. Barna til de som henger ut andre som late og arbeidssky om de velger å se sine barn mer enn tre timer i døgnet derimot, har det muligens bedre i barnehage. Ingen oppegående folk sender en 1-åring i barnehagen med en god følelse. Men ikke alle har mulighet eller lyst til å være hjemme. De har det ikke godt med seg selv på grunn av dette, og velger å sitte her å drite seg ut. Ta vare på tida folkens, knytt unike bånd med barna deres og lær dem deres normer og verdier, vis dem at dere er der for dem.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg får ikke blitt mer enig! ) Synes det er helt sykt at enkelte seg barna sine noen få timer om dagen! Er noe feil med morsfølelsen da!
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 sykt forvirrende at keisersnitt og kontantstøtte forkortes likt når jeg ikke er helt riktig på nett...uff.
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 He he, skulle til å skrive det samme kulerunn ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Ikke er helt riktig på nett, hva betyr det da?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #6 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg vil bare si meg uenig i påstanden din om at ingen sender en 1-åring i bhg med god samvittighet. Det gjorde jeg! Hun går i en fantastisk steinerbarnehage hvor jeg ikke på noen som helst måte føler at hun ikke har det bra. Det er sikkert stor forskjell på barn også, noen sklir rett inn i barnehagen, noen trenger kanskje litt mer tid.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #7 Skrevet 13. oktober 2009 Min datter er 1 år. Og går i frilufts bhg. Leverer henne i 9 tiden, og hun går rett bort og leker seg. Gråter når jeg henter henne i 2 tiden! Har ikke lekt ferdig! Så om hun trives i bhg selv oom hun er 1 år, JAAA, det gjør hun!! Såklart gråter hun bittelitt noen få dager, men det går som regel fort over om jeg kommer inn igjen og gir henne et kyss og en klem til. Da er det greit =)
LinnisR83 Skrevet 13. oktober 2009 #8 Skrevet 13. oktober 2009 Anonym 18.07. Det er utrolig sterke og ikke minst ukorrekte påstander du kommer med, syntes jeg. Får dessverre ikke sett min sønn mer enn 2-3 timer om dagen. Jobber ræva av meg, og når jeg jobber kveld, ser jeg han ikke i det heletatt hele uka. Det har ikke noe med min mangel på morskjærlighet, men av den oppfattelsen at livet og samfunnet ikke kan stoppe opp fordi man har fått barn, velger jeg da å jobbe slik at min sønn har et hus å arve, sikkerhet når det kommer til penger, og ikke minst mat på bordet og tak over hodet. Det er slike som deg som tror at verden stopper opp til ditt favør idet det skjer en slik forandring i ditt liv, men hva hadde skjedd om alle mødre kuttet ut jobben sin og levde på ks? Få hue ut av ræva og tenk litt lengre enn nesa!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #9 Skrevet 13. oktober 2009 Syns ingen skal måtte forsvare hva de syns er riktig for seg og sin familie. Jeg er veldig glad for at kontantstøtten vedvarer, det gjør at jeg kan gå hjemme til poden nesten er 2 år. Da kommer de 3300 kr godt med, er nesten månedens matbudsjett hvis en er flink med handling. Syns det er verdt å stramme inn på handle/ferie budsejtt osv for å gå hjemme litt ekstra. Men det gjør vi alt for å få til, mens andre ønsker seg ut i jobb etter 1 år. Vi er alle forskjellige (heldigvis)!
AO3 Skrevet 13. oktober 2009 #10 Skrevet 13. oktober 2009 Hehe, jeg trodde også at denne tråden handlet om keisersnitt da jeg klikket meg inn på den... Det er jo fint at du har funnet løsningen som gjelder for alle, HI. Kanskje du tør å skrive under med nicket ditt, også? Alle er forskjellige. Jeg hadde levert ettåringen min i barnehagen med tungt hjerte - hvis det ikke er for at han åpenbart stortrives der, og fordi jeg vet at det ikke er bra for meg å gå hjemme stort lenger. En deprimert mamma er ingen god mamma for en ettåring, da er det bedre å ha en glad og fornøyd mamma + en barnehage han trives i. Og ja, jeg tror jeg er relativt oppegående.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #11 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg for min del blir deprimert av å jobbe, er derfor temmelig desperat etter muligheter for å være hjemme litt lengre. Ingen problemer for dere som liker jobben deres, jeg for min del spyr av tanken på å gå på jobb i morgen. Har 15 års arbeiderfaring, høyere utdanning og har prøvd meg i jobb både her og der. Misstrives alltid intenst. Aldri vært sykemeldt eller benyttet meg av samfunnets allmisser. Heldig er du som savner å jobbe.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #12 Skrevet 13. oktober 2009 Seriøst! Det er da veldig få som gleder seg til å jobbe etter å ha gått hjemme med lille babyen sin en stund, men man MÅ da bare....!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #13 Skrevet 13. oktober 2009 Ja visst, jeg jobber jeg, men hater hvert sekund. Ikke rart mødre som savner og liker jobben kritiserer ks, det er mitt poeng.
LinnisR83 Skrevet 13. oktober 2009 #14 Skrevet 13. oktober 2009 En rar summering du kommer med. Jeg er ikke noe videre glad i jobben min bortsett fra at jeg liker å tjene egne penger, og ville mye heller vært hjemme sammen med min lille. Men jeg har faktisk ikke råd eller mulighet til det. Jeg kritiserer ikke ks, men syntes mange stiller spørsmål til de som ikke tar ibruk ks. Slik det er gjort i dette innlegget. Og det ser jeg som utrolig rart at de ikke skjønner at man vil heller ha 20.000 i mnd istedenfor 3300 i mnd.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #15 Skrevet 13. oktober 2009 Ukorrekte påstander?! Ja riktig! Så det er helt ok å se etåringen sin i bhg fra 07.00 til 17.oo, for de som gjør det? "Samfunnet kan ikke stoppe opp" hehe. Javel, så da prioriterer du ned sønnen din? Den er jeg bare ikke med på! Jeg trenger ikke jobbe ræva ta meg, ser barna mine mye mer enn 2,3 timer om dagen, de har hus og arve, nok mat og nok av alt annet de trenger. Uff sier jeg. Stakkars barnet ditt.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 13. oktober 2009 #16 Skrevet 13. oktober 2009 at hodet ikke virker så bra, blir lett sånn når man har vært oppe 7 ganger å lagt ettåringen iløpet av natta og vært underbemannet på jobb dagen ette. Ting snurrer veldig sakte i toppen nå i kveld.
LinnisR83 Skrevet 13. oktober 2009 #17 Skrevet 13. oktober 2009 Nå er ikke barnet mitt i bhg fra 7 til 17 (noe som ikke er mulig) Men du kan trekke fra 2 timer, så har du tiden min sønn er i bhg. At han er lenge i bhg er jeg enig i, men er ikke enig i at det er veldig "stakkars" i og med at han har det kjempebra der, og trives utrolig godt blandt de andre barna i bhg. Jeg har kanskje andre forutsetninger enn deg til å jobbe ræva av meg for å få ting til å gå rundt, men det skjønner jeg at ikke har streifet det lille hodet ditt. Jeg spør igjen. Hvordan tror du det hadde blitt om alle mødre hadde tatt ut barna sine av bhg og levd på kontantstøtte? Du har fremdeles ikke klart å svare meg på dette spm.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #18 Skrevet 13. oktober 2009 Nå er ikke jeg den anonyme du "snakker" med i innlegget over her, men hvordan kan du si at det ikke er mulig og ha et barn i bhg fra 07.00 til 17.00?!
LinnisR83 Skrevet 13. oktober 2009 #19 Skrevet 13. oktober 2009 Og bare så det er sagt, hadde jeg gjort som JEG ville, altså blitt hjemme med sønnen min på heltid, og kun prioritert han, ville økonomien min og hus, bil osv blitt borte, og jeg ville sittet med 3300kr i mnd, uten leilighet, bil eller noenting. Så da har man valget da. Jobbe ræva av seg eller sitte på gata å fø ungen med gråstein. Da vet jeg hvor valget mitt havner. Ingen tvil. Det er utrolig sneversynt og ukorrekt å påstå at man ikke har morskjærlighet til sitt barn når man står 72 timer i mnd å jobber så mye man kan, så man skal ha råd til mat og hus. Man trenger ikke være Einstein for å se det poenget der.
LinnisR83 Skrevet 13. oktober 2009 #20 Skrevet 13. oktober 2009 Fordi grensen går på 9 timer i barnehage.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #21 Skrevet 13. oktober 2009 Nå er det jo en gang sånn da Linn, at ALLE mødre må ikke være hjemme. Nå snakker vi om de med barn fra et til to, visst du ikke skjønte det. Du sier det jo selv, at om du hadde økonomi til det, så ville du vært hjemme med sønnen din, hvilket du ikke har økonomi til. Da må det vel være litt misunnelse mot de som har råd til det?!
LinnisR83 Skrevet 13. oktober 2009 #22 Skrevet 13. oktober 2009 Men i alledager. Har da aldri sagt imot at folk skal ta imot ks om de trenger det. Jeg sier og forsvarer det at folk må jobbe en hel arbeidsdag! Det er hele mitt poeng i debatten om du har fulgt med på hva jeg har skrevet. Misunnelse er det tvert om, som jeg også har skrevet over her. JA, jeg misunner de som kan være hjemme med barna sine, men jeg misunner ikke de som må leve av 3300kr i mnd.Så sitt der med dine 3300kr, så sitter jeg med mine 26000kr, men ikke kom her og si at jeg ikke har nok morskjærlighet fordi jeg velger å jobbe.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #23 Skrevet 13. oktober 2009 Hehe, du er morsom du Linn. Hva vet vel du om jeg sitter med mine 3.300 kr? Tror du jeg klarer å betjene bil/huslån pluss alt annet som følger med ved å eie hus og bil, på 3.300 kr?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #24 Skrevet 13. oktober 2009 Og på tross av at du har så jævøig dårlig råd at du ikke kan fire litt på levestandareden for å være hjemme litt lenger med et lite barn, så "prøver du igjen"? Hva skal dere sette unger til verden for, egentlig???
LinnisR83 Skrevet 13. oktober 2009 #25 Skrevet 13. oktober 2009 Javel, Annie. Grattis. Da er du heldig. Men det er ikke det diskusjonen bunner i. JEG hadde sitti med 3300kr i mnd om jeg hadde sluttet å jobbe + barnetrygd på 970, og da måtte jeg ha solgt huset og bilen, og mulig bikkja og skoa mine også, og det er det jeg ikke er intressert i. Jeg vil jobbe å tjene penger til min familie, så de er trygge økonomisk. Ergo er påstanden din ang morsfølelsen/kjærligheten ukorrekt, som var hovedproblemstillingen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå