Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #26 Skrevet 13. oktober 2009 jeg jobber ikke bare littegrann!!! jobber som regle over 50 % hver mnd. mannen min jobber desto mer, saa jeg garantererer deg at vi til sammen pr aar bidrar samfunnsmessig i storre grad en du gjor!!!!! i tillegg skaper han 3 fulltidsarbeidsplasser i tillegg til sin egen, samt regnskapsforer. les hva som blir skrevet for du lirer av deg ufinheter!!!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #27 Skrevet 13. oktober 2009 Takk anon 15.51 for alle fine ord om kommunister og sosialisme, innlegget ditt gjør det jo tydelig at sånne som oss er motsetningen til det å drite i resten av samfunnet og kun tenker på seg sjøl :-) Hilsen sosialist
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #28 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg er også sykepleier, jobbber dessverre fullt. Har 2 barn under 4. Jeg jobber i snitt 2,5 kvelder i uken(+dagtid), altså da ser jeg ikke barna på over et døgn.Er konstant sliten og skulle gkort nermest hva som helst for å jobbe litt mindre,men har ikke råd. Det er forskjell på jobber.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #29 Skrevet 13. oktober 2009 HAHA, endelig fikk di pertentlige damene litt motgang Takk for at regjeringen ser verdien av at mødre oppdrar sine egne barn i di viktigste årene av dems liv. Hipp hipp HURRA )
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #30 Skrevet 13. oktober 2009 Hvor står det at regjeringen ser verdien av at det kun er MØDRE som oppdra sine barn? Kontantstøtten er ikke knytta til kjønn såvidt jeg vet...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #31 Skrevet 13. oktober 2009 snakk om å lage 5 høns av en fjær a gitt... skrev ingenting om at det er KUN mødre som går hjemme. Folk som velger å få barn bør oppdra dem selv, ikke gi ansvaret over på staten. Folk er altfor opptatte av alt annet enn verdiskapning i hjemmet. Å være mor og far er faktisk den viktigste og største jobben som finnes!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #32 Skrevet 13. oktober 2009 Anno 16.27 skriver: "En barnehageplass koster ca 8000 kroner. Vi betaler ca 2300 av den selv. I tillegg jobber vi fullt, betaler skatt og bidrar til at sånne som deg kan jobbe bare littegrann." Her bommer du litt siden du drar inn bhg-plasser for barn over 3 år. Det riktige blir: En småbarns-plass koster ca 13.000 kroner. Vi betaler ca 2300 av den selv. I tillegg jobber vi fullt, betaler skatt og bidrar til at sånne som deg kan jobbe bare littegrann. Altså støttes ett småbarn med 10.000 pr måned. Hvor mye skatt betaler du pr måned? HI sitt småbarn støttes med 3.000 i KS pr måned, så hun kan jobbe litt. Hvor mye skatt betaler HI pr måned? For barn over tre er det annerledes. De i bhg støttes bare med ca 5.000 pr måned, og de uten støttes bare med kr 0,- i KS.
mer enn bare mor Skrevet 13. oktober 2009 #33 Skrevet 13. oktober 2009 selvsagt er det STOR verdi at folk selv oppdrar ungene sine - skulle bare mangle! Men hvorfor skal staten betale? det er snakk om 3000 i mnd per barn, noe som i en vanlig husholdning ikke er all verdens, men for staten er jo 3000 per barn enormt mye - hadde heller sett at de pengene ble brukt til eldreomsorg. og for alle dem som sender barna i barnehagen fordi de ikke har økonomi til å være hjemme: mener dere virkelig at de overalter ansvaret for barna sine til staten?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #34 Skrevet 13. oktober 2009 Staten bruker svært mange milliarder på svært mange gode formål. Ett slikt formål er f.eks. bevaring av tropisk regnskog. På dette allene bruker staten mer enn på KS. Ett annet er Kongehuset. På dette formålet bruker også staten mer enn på KS. På eldre omsorg bruker vel staten 20-30 ganger mer enn på KS.
mer enn bare mor Skrevet 13. oktober 2009 #35 Skrevet 13. oktober 2009 og jeg mener at staten heller skulle tatt pengene de bruker på KS og puttet de på eldreomsorgsposten - for der trengs det enda mer enn det er idag. og som du sier: staten bruker svært mane milliarder på svært mange gode formål - og det er jo vel og bra, det! helt enig der men man har forskjellige meninger og ønsker om hva staten skal bruke pengene på, og det er jo bare sånn det er jeg skulle ønske ks-pengene hadde vært brukt til noe annet.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #36 Skrevet 13. oktober 2009 takk anonym 17 22. endelig en som har skjont poenget
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #37 Skrevet 13. oktober 2009 De fleste rikmannsfruer sender ikke inn en søknad om kontantstøtte. Så det tror jeg du ikke skal bekymre deg over.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #38 Skrevet 13. oktober 2009 Dere glemmer jo å ta med at dere som betaler skatt av jobben dere gjør mens ungene er i barnehagen, får mange tusen i skattefradrag for barnehageutgiftene, og dette kommer i tillegg til de flere tusen som staten sponser plassen med så dere skal betale lite. De som mottar ks får ikke dette skattefradraget, og egentlig bare småpenger i forhold til hva deres barn og familieøkonomi subsidieres med, så dere kan holde godt kjeft!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå