Tre jenter søte små Skrevet 12. oktober 2009 #26 Skrevet 12. oktober 2009 Farmor og farfar. De bodde i sokkelen vår så de var en naturlig del av oppveksten vår Mormor og morfar bodde i samme by, så har/hadde et godt forhold til de også
*Rutletutt* Skrevet 12. oktober 2009 #27 Skrevet 12. oktober 2009 Hadde et godt forhold til begge to, men spesielt godt til farmor, til tross for at hun bodde lengst vekke.
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #28 Skrevet 12. oktober 2009 I oppveksten; helt klart mormor, selv om vi har vært mye sammen med farmor også. Jeg og farmor fikk ikke et skikkelig ålreit forhold før etter at jeg i noen år jevnlig hadde vært innom der hver fjortende dag for å hjelpe henne å vaske. Har opprettholdt den vaskinga nå siden våren 2004, og først det siste året eller så har jeg følt at vi virkelig har fått den gode kontakten og at vi faktisk snakker godt sammen. At det er hyggelig å snakke med henne og at jeg trives der. Og jeg er veldig glad for det nå, for hun er min siste besteforelder og det er rett og slett kjempekos å vite at ungene i alle fall får bli skikkelig kjent med én oldemor. De elsker henne, og er selvsagt med når jeg drar dit for å vaske! Det er det første hun spør om når hun ringer, "dere kommer alle sammen ja?" (hun spør også spesifikt etter stedatteren min, noe jeg synes er kjempetrivelig. Ikke en selvfølge at noen av hennes generasjon åpent tar i mot et steoldebarn på den måten)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #29 Skrevet 12. oktober 2009 farmor, mormor bodde dessverre så alt for langt unna:(
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #30 Skrevet 12. oktober 2009 Begge egentlig. Farmor bodde 50 meter unna, men vi var ofte på besøk hos mormor og morfar i helgene (bodde 4-5 timers kjøring unna). Farmor har alltid vært der for meg og er veldig snill, men litt mer dramatisk og overdriver og er bastant i sine spesielle meninger. (Kjenner henne best siden hun bestandig har vært der. Vi snakker på telefonen ukentlig). Mormor var som tatt ut av eventyr om snille bestemødre (det sa i allefall en venninne av meg:))
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #31 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg har aldri hatt noe dårlig forhold til noen av dem som det høres ut som noen har hatt, men farmor bodde langt unna oss og jeg så henne stort sett 1-2ganger i året, i tillegg var hun 75år når jeg ble født, så hun var ganske gammel allerede da og orket selvfølgelig ikke så mye som om hun var yngre. I tillegg hadde hun 14 andre barnebarn. Likevel har jeg veldig mange hyggelige minner fra sommerene hos henne. Mormor har bodd nærmere og var mye yngre, så henne har jeg møtt mye oftere og dermed fått et nærere forhold til, men har ikke hatt det samme forholdet til henne heller som jeg kunne hatt hvis hun bodde i samme by. Farfar døde før jeg ble født og bestefar døde så tidlig at jeg ikke har noen minner om han heller.
2 små og en undulat Skrevet 12. oktober 2009 #32 Skrevet 12. oktober 2009 Farmor døde før jeg ble født, så da må det bli mormor;) Men jeg hadde best forhold til morfar, han var verdens beste og var midtpunktet i hele familien:)
Gjest losen Skrevet 12. oktober 2009 #33 Skrevet 12. oktober 2009 Farmor. Men godt forhold med bestemora mi også.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #34 Skrevet 12. oktober 2009 Best forhold til min mormor, jeg har faktisk bodd hos dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå