Gå til innhold

å gi driks ute


Anbefalte innlegg

Skrevet

Her var det mange gjerrige folk gitt.

Selvfølgelig gir jeg tips. ca 10% - mer hvis jeg er veldig fornøyd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tipser ikke. Det hender jeg tipser frisøren, om det har vært svært bra. Men det er fordi jeg da ønsker samme service neste gang.

 

 

Skrevet

I Norge synes jeg driks er en uting, da de som jobber på restauranter etc faktisk får nok lønn til å leve av. Det er noe helt annet i endel andre land - der er det driksen som gjør at de ansatte faktisk har nok til å leve, fastlønna er så lav.

Skrevet

ser det sitter noen servitører her og syter for lønna si!! i norge er faktisk driksen innkudert!!!! og i utlandet er det nesten en lov...men ikke her!! noen gir om man får bra service, rett o slett av ren tradisjon!

Men den lønna dere klager på..MAKAN!!! sånn er det i landet her..andre land har mindre. jeg gir nesten alltid driks, men den gangen jeg ønsker meg litt ekstra kos til tross for dårlig økonomi..så vil jeg IKKE få stygge blikk fra servitøren jeg hadde som pasient på sykehuset uka i forveien..JEG fikk nemlig IKKE noe driks, og jeg redda helsa di!!!

Skrevet

I canada er det forventet at man gir sin frisør tips! Var en ganske sur frisør som sa hade til meg da han skjønte at jeg ikke skulle gi han tips. Da var han ikke like hyggelig lenger nei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...