Pysjen Skrevet 13. oktober 2009 #26 Skrevet 13. oktober 2009 Her var det mange gjerrige folk gitt. Selvfølgelig gir jeg tips. ca 10% - mer hvis jeg er veldig fornøyd!
Gjest losen Skrevet 13. oktober 2009 #27 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg tipser ikke. Det hender jeg tipser frisøren, om det har vært svært bra. Men det er fordi jeg da ønsker samme service neste gang.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #28 Skrevet 13. oktober 2009 I Norge synes jeg driks er en uting, da de som jobber på restauranter etc faktisk får nok lønn til å leve av. Det er noe helt annet i endel andre land - der er det driksen som gjør at de ansatte faktisk har nok til å leve, fastlønna er så lav.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #29 Skrevet 13. oktober 2009 ser det sitter noen servitører her og syter for lønna si!! i norge er faktisk driksen innkudert!!!! og i utlandet er det nesten en lov...men ikke her!! noen gir om man får bra service, rett o slett av ren tradisjon! Men den lønna dere klager på..MAKAN!!! sånn er det i landet her..andre land har mindre. jeg gir nesten alltid driks, men den gangen jeg ønsker meg litt ekstra kos til tross for dårlig økonomi..så vil jeg IKKE få stygge blikk fra servitøren jeg hadde som pasient på sykehuset uka i forveien..JEG fikk nemlig IKKE noe driks, og jeg redda helsa di!!!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #30 Skrevet 13. oktober 2009 I canada er det forventet at man gir sin frisør tips! Var en ganske sur frisør som sa hade til meg da han skjønte at jeg ikke skulle gi han tips. Da var han ikke like hyggelig lenger nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå