Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Nå murrer det godt nedi magen her... Usj,håper det ikke blir sånn i 12 dager til.... Og skal ha fårikål-middag for hele familien i morgen,så han får holde seg innendørs en stund til... Men...Murre murre...Hmmm
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Ååå jeg også hadde skikkelig murring i magen igår, sterke mensen smerter som kom og gikk, trodde det var noe på gang, men neida det stoppet helt opp. nam nam jeg skal også ha fårikål til middag imorgen, gleder meg=)
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2009 Ja nei,ingenting her heller Men murringene var såpass i natt at gubben måtte hente varmeflaske...Det murret som om jeg skulle fått mensen i dag... Vi får se. Lillemor for tre år siden kom 10 dager på overtid, dvs begynte fødselen 8 dager over termin...Så jeg har liksom ikke hatt troen på at gutten min skal komme før termin denne gang,men nå begynner jeg å lure. Men, det er sikkert helt vanlig som andregangs at det murrer lenge før noe skjer. Er ikke akkurat ferdig med fødebaggen,nei Sist tok det 47 timer å få henne ut,så pakker baggen som noe å gjøre mens det står på,tenker jeg... Når har du termin, TyrkiskPepper?
Draumsyn Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 Melder meg inn i murreklubben jeg også.... Våknet i dag med sterke menssmerter, men nå er de borte igjen. 11 dager igjen her, så det er nok kroppen som jobber i vei for å gjøre fødselen lettere, får en håpe.....
NyttHåp <3 baby nov 09 Skrevet 11. oktober 2009 #5 Skrevet 11. oktober 2009 husk Uglemamma: Ingen fødsler er like;)! Jeg brukte to døgn på første, to timer på andre og tre kvarter på tredje (!) Så ting KAN skje fort for deg, selv om det tok lang tid sist. Lykke til! Håper du slipper å gå langt på overtid denne gangen, og at du slipper så alt for lang fødsel... Kanskje på tide å pakke baggen sånn halvveis klar?
Tigerpote Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 Heldiggriser! Jeg vil også ha et tegn, eller to... Men her er det INGENTING! :/
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #7 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg har hatt ganske kraftige menssmerter i to dager nå. Kommer og går litt, men håper ikke det blir noe av, da jeg skal ha ks om 11 dager.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 11. oktober 2009 Hah, Vi kan lage en murre-klubb! Så kan vi sende litt murre-pulver til Tigerpote *Postet og sendt* Hmmm,jøje, to døgn på første og deretter så kort tid på neste? Jeg har liksom belagt meg på at om jeg kommer under 30 timer så er jeg happy....Med 47 timer forrige gang... Kanskje jeg burde pakke litt likevel ja? I dag har jeg vært murre-fri da... Og nurket hopper og spretter rundtom inni her. Skal til jordmor for sjekk i morgen,men hun er,som jeg,tilhenger av at babyer får komme når babyer vil...Så hun sjekker meg sikkert ikke heller. Spennende jenter! Håper ikke jeg får slike murringer hver natt framover. Bortsett fra at jo kanskje vi skal ta dem med om det gjør fødselen lettere?
Gjest eelis+guttespire *fødeklar* Skrevet 11. oktober 2009 #10 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg tror jeg melder meg inn i klubben her! Jeg har i tillegg vært plaget av modningsrier de siste ukene (søstera mi og mamma konkluderte med at det må være det!), og er egentlig ganske forbannet. Kan ikke ungen bare komme nå?
Jente 2 år, gravid igjen:) Skrevet 11. oktober 2009 #11 Skrevet 11. oktober 2009 Melder meg også inn i murre-klubben!! Det murrer og murrer så jeg holder på å bli gal innimellom! Og magen er STEINhard nesten hele tiden! Hva er modningsrier egentlig? Og maserier?
Gjest eelis+guttespire *fødeklar* Skrevet 11. oktober 2009 #12 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg vet egentlig ikke, men de sa at det på en måte er rier som ikke blir til fødsel.. Det stemmer godt her i hvert fall, for jeg har kynnere/rier som røsker godt i både mage, lyske og rygg hele dagen, og på kvelden blir de regelmessige, uten at det skjer noe mer. Og det gjør vondt!!
Kongeørna Skrevet 11. oktober 2009 #13 Skrevet 11. oktober 2009 Begrep som jeg har en følelse av blir brukt etter innfallsmetoden. Maserier er visstnok et "ikke-eksisterende" begrep, sies det. Rier som ikke blir til noe er vel kjent som kynnere. Modningsrier er jo rier som absolutt "blir til noe", og skal vel pr definisjon foregå temmelig umiddelbart før fødsel.... Evt heter det kynnere, som jo også kan sies å modne livmor. Kynnere blir jo absolutt sterkere jo lengre i svangerskapet man kommer, og særlig på oss flergangsfødende. Faktisk kan det være vanskelig å skille mellom sterke kynnere og begynnenede rier. Men, som sagt, så blir jo begrepene brukt temmelig tilfeldig.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 11. oktober 2009 #14 Skrevet 11. oktober 2009 Uglemamma: jeg har termin 22.oktober, snart bare 10 dager igjen=)
Gjest eelis+guttespire *fødeklar* Skrevet 11. oktober 2009 #15 Skrevet 11. oktober 2009 Men så sies det jo også at kynnere som gjør vondt og er regelmessige ikke er kynnere, men rier. Så hva er det egentlig da, når man har det sånn over flere dager uten at det skjer noe? Det er snakk om regelmessighet med 7 minutter mellom hvert tak, over flere timer, for min del. Flere kvelder har jeg vært bombesikker på at det er fødselen som er igang, uten at det har skjedd noe mer. Jeg syns alle disse begrepene er forferdelig forvirrende, jeg skjønner fint lite :-)
Kongeørna Skrevet 11. oktober 2009 #16 Skrevet 11. oktober 2009 Kynnere kan absolutt være regelmessige, og gjøre vondt. Hadde det vært rier over flere dager, tror jeg du ville ha født nå Kynnere er øvelse, rier er ekte, sånn enkelt sagt.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #17 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg tror murringer liker seg aller bestest om natten *Murr,murr*
Jente 2 år, gravid igjen:) Skrevet 12. oktober 2009 #18 Skrevet 12. oktober 2009 Ja her murrer det så jeg ikke får sove! *Murr murrrrrrrrrrrrr*
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 12. oktober 2009 #19 Skrevet 12. oktober 2009 Guuuuuuuu nå murrer det godt i ryggen, kan ikke det bare gå over til rier?? Vil ha lillegutt ut nå=)
Lillespire ღdesemberbabyღ Skrevet 12. oktober 2009 #20 Skrevet 12. oktober 2009 Åå.. så spennende! Så heldig dere er at dere er kommet så langt at dere har murringer *Gleder meg til det er min tur* (Uke 34, så håper jo at mini holder seg her en stund til, da;)) Lykke til med de murrende magene
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #21 Skrevet 12. oktober 2009 Tror murrene mine er vampyrer... Ikke tegn til dem på dagtid...
v <3 <3 <3 Skrevet 12. oktober 2009 #22 Skrevet 12. oktober 2009 Eg e berre 33 veker på vei...og har masse murringer:/ usj....... Eg har ikkje tenkt te å føde på nåken veke!!!!
Gjest eelis+guttespire *fødeklar* Skrevet 12. oktober 2009 #24 Skrevet 12. oktober 2009 Her murrer det også, men murringene mine kommer i tak sammen med kynnere. Noe på gang kanskje..? Er jo lov å håpe :-)
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 13. oktober 2009 #25 Skrevet 13. oktober 2009 Oi så spennende, kanskje det er noe på gang ja=) Når har du termin? Jeg har termin 22.okt så nå kan han bare komme, er lei nå:S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå