Gå til innhold

Hei hei!


Anettemor82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lille Vegard kom til verden 20. oktober, en uke før termin, og målte 49 cm og 3580 g. 35 cm rundt hodet. En nydelig gutt, og storesøster på syv år er kjempestolt, og veldig flink til å hjelpe til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakob kom til verden 15.okt, 10 dager før termin. 3595 gram og 50 cm. Vi koser oss hjemme - går masse turer og leker på gulvet. Går mye i mating og bleieskift, men det hører da med! Alt bra!

Gratulerer til alle andre oktober-mammaer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

 

Emil kom den 7.okt.09, 5 dager over termin!!

Han var 4480 gr tung, og 53 cm lang...En stor og go gutt :)

 

Vi koser oss hjemme, å storesøster er veldig snill å grei m lillebror :)

 

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eelis+kian oliver

Jeg fikk Kian Oliver 14. oktober, en uke før termin :-)

3022 g, 46 cm lang og 34 cm rundt hodet. Fødselen var enkel og grei (jeg spratt opp av senga 10 minutter etter at han var ute, og jeg kunne gjort det igjen dagen etter), og gutten er verdens nydeligste. Også så snill som han er! Jeg trodde jeg kom til å være sliten, men jeg tror jeg må være verdens første uthvilte nybakte alenemor, hehehe ;-)

 

Jeg håper det blir litt action her inne, for jeg syns nemlig det er stille fra oktobermødrene på de andre forumene her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Linus kom til verden 20. oktober, 15 dager før termin. Han ble født 03.20, 3 t 40 min etter at vannet gikk og riene startet. En fantastisk flott fødsel, der jeg følte jeg hadde kontrollen hele veien.

Vi koser oss nå hjemme, der de to eldre brødrene på snart 4 og 11 "sloss" om å få kose og holde lillebroren sin. Han spiser og sover, men har fine, våkne perioder der han pludrer og har blikkontakt.

 

På sykehuset oppdaget de at han har en medfødt hjertefeil, et ganske stort hull i skilleveggen mellom h og v hjertekammer - VSD. Han ble overført til nyfødtintensiven der vi tilbragte 4 døgn for å overvåke, medisinere og etablere ammingen. Etter de klippet tungebåndet begynte han å legge på seg, og vi fikk dra hjem. Han får medisiner tre ganger i døgnet, og må mest sannsynlig operere i løpet av første leveår. Men dette er en grei hjertefeil å ha, de er veldig dyktige på Riksen, så vi er ikke bekymret eller redde, selv om det var et sjokk til å begynne med.

 

Koselig å bli kjent med flere med barn på samme alder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann. Hyggelig å se flere fra BIM. Var ikke så aktov der men kommer nok til å være mer tilstede her tenker jeg =)

 

Lille Kevin Andre kom til den 28 oktober. Perfekt liten gutt på 3220gr, 49 cm og 32 cm rund hode.

 

Startet vel egentlig fødselen med vannavgang mandag morgen men siden det kom dryppvis forstod jeg ikke va som sjedde før mandag kveld. Etter to timer på føden med ultralyd og målinger fikk vi dra hjem og sove og kom tilbake tirsdag morning. Fikk modningstabelett rundt kl 5 på ettermiddagen da riene var dårlige og di kom igang. Etter en runde i badekar var det endelig tid før epidural og drypp for å forsterke riene enda mer. Epiduralen skulle jeg ha spart meg for for den virket bare den første halvtimen :S. Slik lå jeg til utpå onsdagen og etter at jeg hadde hatt 6-7 cm åpning uten fremgang og massevis av smerter i 6 timer begynte det og ane meg at noe var gærnt. Og joda etter en kjapp ultralyd viste det seg at jeg hadde en stjernekikker i magen og på grunnlag av lang vannavgang og det faktum at jeg var totalt utslitt ble avgjørelsen om hastesnitt tatt og da gikk det fort fremover. Lillegutt var frisk å rask og alt gikk greit.

 

Vel hjemme med startvansker på ammingen har alt kommet seg ganske fort og begynner virkelig og glede meg over alle tingene med å være mamma. Kommer aldri til å venne mmeg til nattematinga da men heldigvis så sover han godt ellers om natta i tilegg til lengre dupper på dagen så jeg får stort sett nok søvn uansett =)

 

Ble litt langt men kansje det er noen som orker å lese :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så kjekt du kom inn her da, er desverre ikke så mye aktivitet her inne, men det tar seg gjerne opp etter hvert. Jeg fødte også en stjerne kikert. Etter 32 timer med rier bestemte de seg for å ta henne med vakum, ble godt klippet og hun kom tilslutt ut. Hun brakk kravebeinet på vei ut, men det har grodd kjempe fint.

 

Kjenner også det er uvant med nattamming igjen særlig når jeg har en til på 2,5 år som er klar for ny dag i 7 tiden. Men alt går hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det er lite folk.. Morsomt med flere med barn på samme alder :). Fikk vel egentlig og beskjed først om at det kom til å bli sugekopp på meg men siden han ikke kom ned i kanalen ble jeg snittet i stede.Legene var redd for infeksjon så jeg fikk ikke lov å holde på lengre. Så flott at brudde grodde ordentlig og at alt gikk bra til slutt :)

 

Fikk du noe svar på hvorfor hun hadde lagt seg slik? Har lurt veldig på det i etterkant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, veldig dumt at det ikke er mer aktivitet. Jeg hadde snitt med han første for at han ikke kom ned i kanalen. Jeg har alltid veldig dårlige rier også og det er lite effekt med drypp.

 

Jeg fikk aldri vite noe om hvorfor hun hadde lagt slik, jeg kom vel egentlig ikke på å spør om det heller. Hvordan går det med dere hjemme da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.

Joda her går det egentlig bare godt :).. følte det var mye slit å minimalt med søvn den første måneden men nå går det mye bedre. Har en snill gutt som stort sett ikke skriker med mindre han er veldig sulten eller kosesyk så jeg klager ikke. Han sover i tillegg godt på natten og smiler å pludrer mer eller mindre hele dagen han er våken :). Må innrømme det er deilig å være mamma ja :D

 

Enn med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bare bra. Mannen har endelig kommet hjem etter 17 dager i nordsjøen så nå er det endelig litt hjelpå få. Hun er veldig snill, sover mye og spiser. Griner egentlig bare når hun er sulten, varm eller kose syk.

 

Hvordan ligger du ann med juleforberedelsene da? Hva har dere kjøpt til jul til han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt med snille barn :P.. Joda jula kommer vel snart her i huset og. Fått pyntet og slikt i helga så har bare siste rest av julehandlinga som gjenstår. Skal få det unna i dag tenkte jeg. Er såpass heldig at svigers kommer på julaften så hun har tilbudt seg å lage maten å styre med alt det der så slipper jeg :).

 

Julegave til han har vi ikke kjøpt. Han har fått så mye i fødselsgaver og det ligger masse under treet og å venter så ser heller ann hva han får å hva han trenger til over nyåret så skal vi kjøpe noe til han da :)

 

Hva har dere funnet på til tulla deres da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja da var julen over. Vi kjøpte noen klær til henne. Det var det hun trengte, ellers fikk vi mye klær til henne av andre også. Vi fikk også stokke stol av henne noe vi ønsket oss av foreldrene mine.

 

Hva fikk dere da? Ble det en fin jul?

 

Har dere startet med rutiner når det gjelder leggetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en kjempefin jul sålangt hvertfall. Fikk massevis av klær og noen leker. Min favoritt var spilledåsa :). Han er helt fasinert av lyder så den hjelper på kvelden når han er litt urolig. I julegave fra oss kommer han nok til å få kjedelige ting som sokker og strøpebukser å slikt får å spe på med det vi trenger :P

 

Rutiner har vi egentlig hatt fra han var ca 2 uker gammel. Merket fort at han ble trøtt på ca samme tid hver kveld (da mellom 10 og 11 på kvelden) og etterhvart har han selv forskjøvet leggetiden dit den er nå (rundt 8:30). Men ser ut til at han egentlig kan leggest rundt kl 8. Starter da ca 15min før leggetid med eventuell bading, bleieskift, tran og pysj før han får kveldsmaten og blir lagt i senga si. Kan ligge å pludre alt i fra 10 min til en time før han sovner av seg selv. Spiser da første måltidet mellom 2 og 4 og et i gjen ca kl 7. Ellers sover han natten gjennom før han vil opp å starte dagen mellom 10 og 11. Følger mest hans rutiner uten å lagt noe spesielle selv. Han har heldigvis "skjønt" at natt var natt å sovet mest da med noen unntak da såklart. På dagtid sover han to små dupper på 10 til 30min, en på formiddagen å en på ettermiddagen og en lengre på 2-3 timer midt på dagen.

 

Et triks når det kommer til leggeing generellt er å legge di små før di egentlig blir trøtt. Min merker jeg at blir litt rød rundt øynene like før han blir trøtt (og gjerne overtrøtt :S) så da blir han lagt og aldri noe problem så lenge han ikke er sulten eller har full bleie.

 

Hvordan ser dagene eller ut hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke gjort noe for å få rutiner, hun legger seg som regel når jeg legger meg. Har hat så mye og gjør på dagene så syns egentlig det er ganske greit at jeg får litt kontakt med henne på kvelden. Men vi må snart få litt faste rutiner. På dagen sover hun egentlig veldig mye, lite hun er våken, men dette endrer seg nok snart. Hun har vært sånn som dette siden hun ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Min var mye våken fra starten av. Nå har han tydligvis en spise/sove periode. Har hatt store problemer med vektoppgangen så han har mye å ta i gjen. Heldigvis begynner det å rette seg opp i gjen.

 

Det kan jo hende når tulla deres får litt mer rutiner at hun sover mer på natten enn på dagtid.

 

Hvordan har hun det ellers? Frisk å rask med fin vektoppgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan godt være det, men hun sover jo egentlig greit på natta bare hun legger seg seint, men som sagt stresser vi ikke noe med det.

 

Hun spiser og sover mye og vektoppgangen er fin, jeg ammer som regel vær tredje time.

 

Hun prudler og smiler utrolig mye når hun du har kontakt med henne. Kan nesten telle på en hand de gangen hun har grene. Hun er en fornøyd liten jente.

 

Hvor ofte legger du han på magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe vitsi å stresse med det nei. Di små styrer det selv å man merker jo fort hvis di sover for lite. Virker som en snill jente :)

 

Ligger ofte på mage på min brystkasse. Stort sett hele tiden jeg har han i fanget. Liker å ligge slik å se seg rundt omkring. Nyskjerrig liten kar :P. Men får han nesten aldri til å ligge på mage på gulvet eller stellebordet. Da blir han bare skikkeli sint. Har prøvd å lagt meg sammen med han og med leker som lager lyd men ingenting funker. Stresser lite med det egentlig. Det kommer nok etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ligger også for det meste på brystkassen min, men hun er egentlig veldig fornøyd når hun ligger på magen også, så lenge det ikke blir for lenge om gangen. Jeg prøver å legge henne på magen noen ganger til dagen slik at hun får trent på å holde hode sitt.

 

Skal dere gjøre noe kjekt i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=)

Lurte litt på om dere ville skrive litt om hvordan dagene deres er, om dere har rutiner og hvordan de er? er førstegangsmor og syns det er litt kjekt å vite hvordan andre har det og hva dere gjør siden alle har jevngammle babyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover Malin mye på dagen, er litt våken mye på kvelden, men sover veldig godt om natta. Vi stresser ikke noe med dette å få rutiner enda. Med storebroren kom rutinen nesten av seg selv rundt ca 3 mnd. Satser nesten på at det gjør det her også.

 

Hvordan er dagen dine da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok nyttårsaften ganske stille å rolig. Lagde helstekt kalkun for første gang å det ble en kjempe suksse:). Eller var vi såvidt på trappa å kikka litt på rakettene, men siden lillemann sov kunne vi ikke dra så langt. Var litt bekymret om han skulle våkne men han sov heldivis gjennom alt :)

 

Ble tulla deres redd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oktober-barn:

 

Tja rutinene kommer helt ant på hvordan natta i forkant er. Har ikke noe faste klokkeslett på annet enn leggetid så må nesten ta dagen som den kommer. Men sånn ca: Står opp ca halv 11, skifter bleie å kler på vanlige klær og spiser frokost. Er da opp ca 2 timer før han tar en liten dupp på rundt 30 min. Opp i gjen, ny bleie å masse kos før han på nytt spiser å har da en dupp på 2-4 timer. Stort sett oppe senest halv 6 og stort sett våken mestparten av tiden til han skal legge seg rundt halv 9. Har han sovet lite på den lange duppen må han ha en liten en på rundt 30 min på kvelden. Sover natten gjennom med unntak av 1 måltid mellom 4 og 5 på natten.

 

Må legge til at vi har ikke langt opp til disse rutinene selv. Lillemann følger mest sin egen rutine gjennom hele dagen, men samtidig er det godt å ha en forutsigbar unge så man stort sett vet sove/spise tider gjennom dagen. Lettere å legge opp dagen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hos hos legger vi han rundt 7 tiden, bruker 1 times tid på ammingen og leggingen. Så sover han til vi legger oss og skal ha mat igjen da, rundt 11, så er det mat igjen 3 og 6, så står vi opp ca 7-8 tiden. Han spiser ca 3 hver time, men sovner heldigvis fort igjen. Sovner mye jeg også mens jeg ammer.

 

Han sover lite på dagtid, men er glad han heller sover på natten, for jeg blir skikkelig gretten når jeg er trøtt;)

Det er lite så blir gjort når han sover så lite på dagtid, men nå har han begynnt å like å ligge i vippestolen, og ligge under uro, så da får jeg litt hjelp der ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...