Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Populær (som i en av de pene jentene) Mobbeoffer Nerd/skoleflink Alternativ (som i den som gjerne kledde seg alternativt, gjerne freetex, som hadde spaca hårfisyre/farge, som drev med drama, kunst, musikk el) Sports "idiot" "Bad-girl" (som gjerne drakk, røykte, var slem med lærerne el) Hvilken av disse båsene passet du best inn i?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg sjonglerte mellom populær og mobbeoffer, faktisk. Jeg var med alle, og av og til havnet jeg da på kanten med de populære, eller de som ble mobbet av de populære. Sport var de samme som de populære. få alternative, noen skumle "bad-girls" var der på røykehjørnet. Vet egentlig ikke om der var typiske nerder der på den tiden. Dette var på 80-tallet.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Mobbeoffer og populær. Var populær når jeg var en 11-12, og ble mobbeoffer etter at jeg ble veldig plaget med kviser. Kom sterkt tilbake i videregående, og var en av de semi-populære kan du si. Alle visste hvem jeg var, og det var en selvfølge at jeg var invitert og med på festen - men ikke så populær at jeg var førsteprioritert kan du si.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Alternativ skoleflink bad-girl. Veit ikke hvilken side som var mest framtredende (jeg så rar ut, gikk med loppisklær, drev med musikk, røkte og var kvalmende skoleflink.)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 mobbeoffer, fra barneskolen til videregående.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 Den usynlige skoleflinke. Ble aldri mobbet, jeg var bare ikke-eksisterende. Alltid valgt sist når vi skulle jobbe sammen flere. Jeg lengtet nesten etter å bli mobbet, i allefall ville jeg vært synlig. :-(
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #8 Skrevet 8. oktober 2009 Mobbeoffer og Bad-girl. Var aldri frekk mot lærere, men skulket skolen og sat i skogen og røyke og drakk kaffe. Drakk i helgene. Hadde ikke en eneste oppriktig venn fra 2. klasse til jeg var ferdig meg ungdomsskolen. Men jeg vil si: Takk kjære mobber! Etter voksen alder har jeg funnet ut at det er DU som hadde et problem med meg og ikke jeg som hadde et problem med deg. Den største forskjellen på oss i dag er at jeg ikke gjorde noe galt, det gjorde du. Jeg har ikke dårlig samvittighet, det burde du ha. Har du ikke det er du ikke det mennesket jeg trodde og du har ingen respekt fra meg!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #9 Skrevet 9. oktober 2009 En slags blanding av mobbeoffer, skoleflink og alternativ, noe jeg også var på barneskolen og videregående. Men ungdomsskolen var det jævligste, var mye vekk fordi jeg rett og slett ikke orka den. Det var snakk om at jeg måtte ta et år om igjen pga alt fraværet, hadde jeg måttet det så hadde jeg sikkert forsøkt å ta livet mitt. Heldigvis så greide jeg meg igjennom det, var heldig i den forstand at det var et mobbeoffer til i klassen som ble mobba mer enn meg. Aner ikke hva som hadde skjedd hadde jeg vært den personen, og jeg skjønner ikke at han greide seg. Jeg var veldig godt likt av foreldrene da, kom sikkert av at jeg var veldig voksen for alderen og fulgte ikke flokken. Lurer på om de kommer til å arrangere en ungdomsskole-reunion og om jeg i så fall kommer til å dra på den. Aner ikke hva jeg skal tenke eller føle når jeg tenker på ungdomsskolen.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #10 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg var den svarte typen. Svart hår, svart sminke, svarte klær.... Holt på med musikk og var på en helt annen klode enn alle rundt meg. Slet litt med å skjønne meg på mine klassekamerater...
Tigerpote Skrevet 9. oktober 2009 #11 Skrevet 9. oktober 2009 Skoleflink badgirl. Jeg prøvde å kutte ut lekser og få dårlige karakterer, men det var ikke noe for meg. Jeg gikk i svarte klær, palestinaskjerf, islender og armyboots og farget håret rødt, lilla og svart, dog ikke samtidig. Husker jeg vurderte å barbere meg på hodet, på den ene siden, men det ble heldigvis ikke noe av. Jeg smugrøyket i friminuttene og drakk meg full i helgene. Vi var en hel gjeng, og jeg tror jeg var sånn passe populær. Vi gjorde ikke så mye annet enn å henge rundt omkring. Jeg var også med og tagget og nasket i butikkene. Lærerne hadde jeg respekt for, jeg var/er en ganske sjenert person, så jeg var aldri en bråkmaker sånn sett.
Himmel og hav Skrevet 9. oktober 2009 #12 Skrevet 9. oktober 2009 Litt alternativ, skoleflink, sportsidiot. Vi hadde ikke råd til merkeklær så jeg tok den litt den andre veien og gikk i fjellanorakk, hjemmestrikka genser og gummistøvler mens "alle" de andre hadde Milletjakke, Busnelgenser og Isbastøvler ( jada, 80tall...). Jeg hadde dynejakke og vinterstøvler, jeg bare følte for å være litt sær. Ellers var jeg veldig skoleflink, satt alltid i elevrådet, var utrolig politisk engasjert ( for den gang hadde jeg jo alle _svarene_, nå har jeg mest spørsmål...), og drev med friidrett, turn, ballett, var trener for nøstepartier og småtroll...fatter ikke åssen jeg rakk alt...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #13 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg var en skoleflink sportsidiot, som var populær og mobbet de mindre populære.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #14 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg var populær og "Bad-girl" men var aldri slem mot noen(bare drakk og røykte).
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #15 Skrevet 9. oktober 2009 Populær sportsidiot som røykte og drakk :-)
Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #16 Skrevet 9. oktober 2009 Var vel mest Alternativ, men ikke så utpreget som du beskriver. Forresten var det slett ikke bare de populære som var pene på vår ungdomsskole, elelr alle de populære som var pene for den saks skyld, de jente som lå rundt mest var vel også de mest populære ;-P
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #17 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg var en god blanding av populær, alternativ og bad-girl.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #18 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg var mobbeofferet.. Hadde "venninner" som jeg var med, men det ble mye baksnakking.. de lurte meg.. la ut løgner om meg.. osv.. Jeg var en veldig svak person.. dårlig selvbilde.. og følte meg mindreverdig.. Fikk høre at jeg lignet på en gutt osv.. Har senere fått høre at jeg faktisk var den peneste jenta i klassen... men de visste hvor svak jeg var... og da rakket de ned på meg.... Har alltid hatt guttevenner... det gjorde meg enda mindre populær blandt jentene... Er i dag venner med flere av dem som plaget meg.. de har bedt om unnskylding og de er tilgitt. Jeg stoler på dem nå, har blitt voksne de og Grudde meg enormt til å begynne på videregående, flyttet vekk for å prøve å starte på nytt.. Hadde fått innprentet hele slutten av barneskolen og ungdomsskolen at jeg var stygg, lignet på en gutt, løgner, lesbisk, tyv+++++ Jeg trodde ingen ville like meg. Men jeg ble overraskende nok godt likt av de andre i klassen. Var og skoleflink.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #19 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg var populer og bad-girl! Veldig frekk i kjeften og tøff i trynet (har dog aldri mobbet noen)! Tror lærerne mine ville blitt sjokka over at det er blitt folk av meg ;o)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #20 Skrevet 9. oktober 2009 Flinkest i klasse, men hadde så lett for det at jeg brukte ikke tid på lekser og skolearbeid..GJorde vel mest unna mens læreren forelste. Ble ikke mobbet, men var minst populær blant gutta,- blir gjerne det når man er hode høyere enn den lengste gutten...Ikke lang og tynn, men lang og kraftid..Og uitviklet anorexia i 8/9. Så i 8. og 9. så visste alle hvem jeg var (fant jeg ut i ettertid). Mange viste at de brydde seg om meg, både gutter og jenter..FIkk besøk på sykehuset av 2 jenter og 2 gutter fra klassen..Og snakket med flere gutter i ettertid som syntes det var fælt at det skjedde meg, og lurte på HVORFOR jeg gjorde det... På vieregående ble jeg anonym igjen, ikke lenger flinkest i klassen (det GÅR ikke når man ikke "kan å gjøre lekser":....nemmmelig), men kom meg greit gjennom 3 å rpå vieregående.... Men fortsatt "Ukysset"....Ingen vi være sammen med den lengste eleven på skolen, når dette er jente.....(ikke fullt så ille, men lengste jenta var jeg)...Og har fra videregående av vært kjent som søstera til x eller søstera til y.. Inen vet hvem jeg er på det lille stedet vårt, men alle vet av broren min og søstera...Enda jeg var veldig utagerende i en periode..Mye ut på byn, lå med mange (men var vel tross alt diskre og valgte vel også menn/gutter som ikke til vanlig skrøt på seg damer..Heller ikke typisk rundbrennere...så slapp vel unna rykter og fortelling om min e"bragder" fra disse gutta/menn sin side...FOr jeg har ikke hatt rykte på meg, og overasker alltid med antall sexpartnere...) Og fortsatt er jeg "grå mus" som ingen kjenner som annet enn søstera til....Og fornøyd med det..FOr jeg har det så utrolig bra i livet mitt akkurat nå..NEsten så jeg bare må vente på at noe alvorlig/trist/dramatiskt må skje..FOr det kan liksom ikke fortsette så på skinner....)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #21 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg var ingen av de, men kan vel si jeg var den "usynlige" Stille og sjenert, men ble ikke mobbet. Var ikke populær, men kunne være med alle. Kledde meg som jeg ville, om det var rart, eller normalt brydde jeg meg ikke om, men torde å gå slik jeg ville selv. Røykte, gjorde jeg på en skoletur men det var også alt. Ble sammen med klassen "Bad-boy" så da fikk alle elever og lærere litt sjokk kan man si. vi var så motsatt av hverandre som dt går ann å bli, så jeg ble med "bad-girla og boys" på fester, og kjæresten med mine "skoleflinke" veninner på filmkvelder. At jeg begynte med kampsport gjorde vel litt sterkere på ungdomskolen også, kunne fort ha blitt ett mobbeoffer der. Kan nok hende jeg var det også, men jeg forsvarte meg om noe skjedde. Ingen såre minner har jeg hvertfall. Storkoste meg på ungdomskolen.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #22 Skrevet 9. oktober 2009 Usynlig her... Indirekte mobbeoffer kannskje, ble jo ikke mobbet, bare ignorert. Savner ikke de dagene, nei...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #23 Skrevet 9. oktober 2009 Hmm.. Jeg var vel litt "bad-girl". Piercet meg i nesa og tunga som førstemann i byen jeg bodde i da jeg gikk på ungdomsskolen, røyka, drakk, rava rundt. Men var aldri slem med lærerne. Mener også selv at jeg aldri mobbet noen. Var nok også ganske populær og hang med de "kule". Gjorde mye jeg ikke er stolt av idag, men ser også hvorfor ting ble som det ble. Nå er jeg en helt annen person og godt er det Tror også mine lærere fra u.skolen ville blitt sjokka over hvor streight jeg er idag..
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #24 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg var vel i flere av båsene, starta som nerd og mobbeoffer, var svært stille og beskjeden. Var seint ut i pubertet, så var lita, tynn og ei skikkelig grå mus til siste året, da formene brått spratt ut. Da ble jeg en kombinasjon av alternativ og bad-girl, gutta likte meg veldig godt, jentene hata meg. Hårfargen vekslett mellom sort, rødt og ultrablond, lengden fra midjelangt til superkort, stilen fra grunge til goth. Rebell var jeg ut tenåra, eksperimenterte med mye og var ganske promiskuøs en periode. Nå har jeg høyere utdannelse, er gift og har flotte barn, mange gode venner og ler litt når jeg tenker tilbake på at en så seriøs og rolig person som jeg nå er har had en så ellevill ungdomstid. Mannen min vet om det meste, siden vi var venner den tiden og han var vel vitne til mye, uten at det skremte han bort. Han så hva som var kjernen.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #25 Skrevet 9. oktober 2009 Generelt mobbeoffer som ble forsvart av den tøffeste gjengen på skolen (selv om jeg ikke hørte til der), flink på skolen, langt over middels flink i idrett og kledde meg aldri i moteklær. Grunnleggende så selvsikker at de færreste trodde det var mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå