Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 mannen min har i dag klaget over kvalme, har hatt noe feber, temp måler 37, 5 ( men jeg føler han er mye varmere ) han har hatt litt smerter i magen , sier det kjennes ut som det bobler en del . slapp og vil ikke spise. kaster opp litt gulaktig nå og da. noen her som har opplevd lignende ? bør vi dra til syjehus, befinner oss ikke i norge.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Høres nå bare ut som normal mageonde spør du meg. Sikkert spist noe han ikke har tålt.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 37.5 er ikke feber... og selv om man kjennes varmere ut så er det ikke nødvendigvis feber. Høres ikke ut som noe som trenger legetilsyn med det første hvertfall. Ville ventet og sett an litt. God bedring.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Hvor på kroppen måler han tempen? Analt så er 37,5 frisk, selv om du "føler" han er varmere. Er det under armen, så plusser du på 0,5 grader. Likevel er han ikke så febersyk med 38. Høres ut som vanlig magesyke av en eller annen type.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 har målt den under armen , synes han er brennhet , brenner meg nesten da jeg tar på han.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 feberen har steget en halv grad nå da burde den ikek gå ned etter paracet og slikt? er to timer siden siste paracet, og ca 45 min etter siste dolamin ( som paracet)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #7 Skrevet 9. oktober 2009 Bør du ikke bare ringe legen og beskrive det, ikke mase på oss?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #8 Skrevet 9. oktober 2009 unnskyld at jeg bekymrer meg for mannen min , da jeg faktisk er veldig glad i han. som jeg nevnte , vi er ikke i norge. det landet vi er i , er det ikke bare å ringe legen . hadde jeg kunnet det hadde jeg gjort det for lenge siden. du kunne spart deg for den kommentaren der. er det så masete for deg at andre er glade i mannen sin så drit i å lese det da.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #9 Skrevet 9. oktober 2009 Legg kalde omslag på han. Kalde håndduker. Det kjøler ned kroppen. Han må også drikke kald drikke. Mye vann er bra. Har han spist noe han ikke tåler? Mye mat er dårlig i utlandet.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #10 Skrevet 9. oktober 2009 Det gule han kaster opp er nok magesyren. Han må få i seg nok væske. Er vannet bra nok å drikke der dere holder til?
Luthien1 Skrevet 9. oktober 2009 #11 Skrevet 9. oktober 2009 Hihi, dette høres ut som meg dette! I så fall; gratulerer du skal bli mor! Neida, ikke meningen å være slem mot deg, ser ut som om du har fått alle de svarene du trenger. Ønsker mannen din god bedring!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #12 Skrevet 9. oktober 2009 ja vannet er helt i orden , han har bodd her hele sitt liv uten problemer , å jeg i over ett år, å hatt null reaksjon. vi har kun spist det samme , og ting jeg vet han tåler. det eneste er en melk som var gått 1 dag ut på dato. han drakk et glass av det til frokost i går. men det gikk i alle fall 24 timer før han ble syk. har prøvd å legge kalde ting på pannen hans og slikt.men hjelper ikke huden hans begynner for meg å se litt gulaktig ut , litt mer gulgyllen enn før. samtidig som at hendene er grusomt varme. og de har hovnet opp så han fikk vondt av gifteringen sin.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #13 Skrevet 9. oktober 2009 takk for det , som jeg nevnte her nå, huden har blitt en smule gul. og feberen gir seg ikke.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #14 Skrevet 9. oktober 2009 Gul hud=leversvikt. Er du VIRKELIG glad i mannen din, så står jeg for at da sitter du faen ikke og skriver med amatører på et nettforum, du er da vel ikke i jævla Kongo uten vei og bil? Få han til lege, om det er pr telefon eller ambulanse!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #15 Skrevet 9. oktober 2009 Hm, vet du, han må kanskje til legevakt. Han kan ha fått noe som har med blodet å gjøre. Leveren utskiller kanskje noe som gjør at han blir gul i huden, og det er ikke bra. Vil ikke skremme deg, men jeg synes dere skal ta det litt alvorlig. Kjenner dere ikke en sykepleier? Lokal lege? Noen må se på han, hvis huden har forandret farge, og han i tillegg har hovnet opp og har feber.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #16 Skrevet 9. oktober 2009 Sjekk det hvite i øyet hans Er det også gult?
Luthien1 Skrevet 9. oktober 2009 #17 Skrevet 9. oktober 2009 Hvis han begynner å bli gul, så ville jeg satt meg i kontakt med lege. Dra på sykehus om nødvendig, men sjekk det ut!! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #18 Skrevet 9. oktober 2009 Er du i et land man kan få malaria????
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #19 Skrevet 9. oktober 2009 skjønner virkelig ikke poenget med å være frekk mot meg. jeg elsker mannen min utrolig høyt. derfor jeg vil forhøre meg litt her. om det skulle være slik at jeg bare er overbekymret kone, så vil jeg ikke tvinge en mann opp av senga med feber og vondt i kroppen. så kun av kjærlighet for han at jeg spurte dere først. å på hans eget ønske om å gi det litt tid. til dere andre her som har kommet med noe konstruktivt. jeg fikk selv mistanke om at det er noe med leveren hans. tror jeg komemr til å ta han med på sykehuset rimelig snart det som er dumt er at det er ikke en ferdigutdanna lege der på natta. vi bor i en liten by i marokko så det er sagt. så dere kan tenke dere. er ufattelig dårlig helsetilbud her. ambulanse får man ikke uten at en fem seks stykk ringer, fordi de ikke tror deg rett å slett. burde han selv kjenne noe om det er noen problemer med leveren. han sier han bare er kvalm og har litt vond bobling i magen. men ikke annet. har sjekket det hvite i øynene hans. det er ikek mer gult enn vanlig og takk til dere alle som ikke kjefter på meg , men svarer meg seriøst.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #20 Skrevet 9. oktober 2009 DET VAR SERIØST! Få han til lege, det tar sikkert lang tid, men det går vel ikke fortere om du venter og taster vel??? Vi er helt sikre på at du elsker han, så pliiis, ring sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #21 Skrevet 9. oktober 2009 03.29 jeg er virkelig glad i mannen min , takk som sier dette til meg. er ikke spesielt snilt av deg å være slik. har jeg gjort deg noe ? å vi er i marokko , har ikke bil, må gå rimelig langt for å finne taxi. så vil ikke dra stakar mannen ut unødig. men takk til deg for at du er så hyggelig å si hva du mener om hvor glad jeg er i mannen min,
Luthien1 Skrevet 9. oktober 2009 #22 Skrevet 9. oktober 2009 Dette høres tøft ut for deg! Kjører du bil eller har du noen rundt deg som kan kjøre?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #23 Skrevet 9. oktober 2009 Hvis urinen hans er mørk, må du ta dette på alvor. Det kan være mange ting. Hepatitt også. Men ingen her inne kan stille en diagnose på mannen din. Han kan ha noe så uskyldig som en matforgiftning. Men hvis han er gul i huden og i øyet, må dere dra til lege.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #24 Skrevet 9. oktober 2009 Du må huske på at den som er syk ofte ikke vet sitt eget beste. Håper det går bra med mannen din, og at du tar den riktige avgjørelsen. Finnes det noen norske misjonærsykehus fks innen rimelig omkrets? Jeg skjønner veldig godt at du er glad i mannen din, og vil han det beste. Men han kan jo bli voldsomt mye sykere hvis dere venter. Og da blir det enda verre for han å dra. Har du ikke andre medisiner? Fks mot kvalme og oppkast? Syrenøytraliserende midler? God bedring til mannen din, og lykke til.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #25 Skrevet 9. oktober 2009 han vil ikke dra selv , har snakket med han nå, han sier selv at han trenger ikke dra. men jeg sitter å ser på at han blir værre, var inne hos han nå. å svetten renner av ansiktet hans, genseren hans er søkkvåt. huden blir bare gulere. men han nekter å dra. jeg sitter oppløst i tårer her. er så redd. men han er så sta.han vil ikke forstå da jeg forklarer det kan være noe alvorlig galt med han. sier det at han venter til i morgen osv. men det tror jeg kan bli veldig galt. han er syk .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå