Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #26 Skrevet 8. oktober 2009 Du stiller et spørsmål på et norsk forum, HI. Jeg har ikke sagt noe om hvordan jeg forholder meg til abortlover i andre land, så du skal ikke legge ord i munnen på meg!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #27 Skrevet 8. oktober 2009 Ja, BØ!! Du burde faktisk passe deg, for det du "deler" så fint her med oss er meget krenkende!! Synes det vitner om et ganske så sykt sinn om du synes infantcide er en god ide.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #28 Skrevet 8. oktober 2009 Hva når 13-åringen blir litt for slitsom og pubertal? Bare å skyte han?
Tante Blås Squaw Skrevet 8. oktober 2009 #29 Skrevet 8. oktober 2009 Om det er så greit å diskutere dette temaet på dib, så er det jo merkelig at du må ha det inne på anonymforumet? Dette blir for dumt.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #30 Skrevet 8. oktober 2009 Det virker nesten som om folk misforstår med vilje. I gjennom alle tider har mennesker valgt å ta liv av babyer (også i dag, men da i samfunn som vi ser på som underlegne vårt eget) Jeg ønsker bare å få et perspektiv på hvor liv går. Jeg fødte selv en død baby i uke 24, det tok på og jeg har nå et barn som jeg ser på hverdag og lurer på om jeg noen gang blir menneske igjen om han skulle dø. Jeg bare lurer på hvor dere syntes grensen til liv bør gå og hvorfor. Et foster er ikke mere utviklet en en kylling, men det er også et potensielt menneske. Hvorfor står menneske over dyrene som art? Fordi det er nedfelt i bibelen, fordi vi er mere intelligente eller kanskje fordi vi har utnevnt oss selv som herskere på denne jord. Hvorfor skal grensen i noen land forsvares å gå i uke 8 mens andre land som usa glatt utfører aborter opp til uke 24? Hva er magisk med 12 uker?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #31 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg vil ikke at folk som misforstår skal spre dritt om mitt nick. Det er mye bedre å diskutere sak en person.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #32 Skrevet 8. oktober 2009 mamma_heksa, vet ikke om du snakker til meg, men jeg hører ikke til på dib. Jeg hører til på barnetmitt. Er ikke HI
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #33 Skrevet 8. oktober 2009 Ja, det er du som studerer filosofi, så du kan vel filosofere selv!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #34 Skrevet 8. oktober 2009 Nei, fordi han er samfunsnyttig selv om han ikke er nyttig for deg og han har et forhold til sin egen eksistens og død. Spørsmålet er vel heller om naturen har ment at tenåringer skal bo i heimen.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #36 Skrevet 8. oktober 2009 Det som er søkt er at vi flytter grenser ettersom teknologien utvikler seg.
Sjefsmegga Skrevet 8. oktober 2009 #37 Skrevet 8. oktober 2009 Det minste man bør gjøre i slike debatter er å stå fram med et nick. Hvis ikke så blir det kun tatt for å være rein provokasjon. Men hvis du HI virkelig ønsker en saklig debatt: Infanticide blir for meg feil i dagens samfunn, og da særlig her i vesten hvor vi har økonomi og alt som skal til for å få fram våre barn, og hvis ikke vi selv evner å gjøre dette så er det andre som kan ta over å gjøre jobben for oss. Derfor er egentlig debatten helt uten mening. At spedbarn av et vist kjønn, eller skrøpelighet ble avlivet i tider da det var både mangel på mat og et totalt annet syn på verdien av menneskelivet enn vi har i dag er faktisk noe forståelig, om enn like grusomt, men hvis valget var at babyen ble siegpinet i sult, så var det trolig mer skånsomt at det gikk fort og mer humant. Når det gjelder primitive kulturer ( dvs. primitive i forhold til de fleste av dagens moderna kulturer) i feks oldtiden, eller før sivilisasjonen kom til dem ofret spedbarn ( og voksne for den del) er vel noe vi neppe greier helt å forstå, da må man tenke over hvilket verdensyn, religion og tro de hadde. Trodde de at de sikret avlinger ved å ofre eks antall mennesker så var det nok til at de rettferdigjorde dette da. Grusomt i våre øyne, men så lever vi i en helt annen verden og tid nå tross alt. Men jeg er rimelig sikker på at dette foregår fortsatt andre steder i verden, pga sult, nød, religiøse riter eller av andre grunner.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #38 Skrevet 8. oktober 2009 Å bruke anonymforumet er en fin måte å nå dib, bim og bam. Dessuten er det en måte å få frem ville ideer på.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #39 Skrevet 8. oktober 2009 I Afrika, Kina og Russland blir dette gjort hver eneste dag. Spedbarn blir drept etter fødselen, fordi de ikke er ønsket. I Kina blir mange tusen jentebabyer drept hvert år, etter at mor til barnet har holdt graviditeten skjult for myndighetene. Hvis myndighetene får vite om graviditeten, tyranniserer de paret helt til de tar abort. Gjerne i 8.mnd. Da får de stukket ei lang nål rett i magen som dreper babyen, og mor må føde barnet, som kommer ut dødfødt.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #40 Skrevet 8. oktober 2009 Platon tok til orde for å gjemme barn av dårlige foreldre på hemmelig sted. (les ta livet av dem) det i et samfunn som kunne fø opp barn, bare ikke disse barna for de var uønsket. I dag er det greit å ta en senabort på et barn som har downs, men ikke et friskt barn.
Sjefsmegga Skrevet 8. oktober 2009 #41 Skrevet 8. oktober 2009 Ja, det skjer desverre, holdningene til menneskeliv er ikke det samme verden over. Trolig vil dette endre seg til det bedre over tid, legg merke til økonomi i dette her, des mindre fattigdom, des. sterkere står barn og kvinners verdi i samfunnet de lever i.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #42 Skrevet 8. oktober 2009 ?? Jeg bare omformet ditt eget utsagn.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #43 Skrevet 8. oktober 2009 Og noen land mener at vi i norge slakter 14000 barn i året.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #45 Skrevet 8. oktober 2009 14 000 barn er veldig mange skoleklasser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå