Gå til innhold

Hva tenker du om Infanticide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor skal i tilfelle aldersgrensen gå og hvorfor. Hva om mor og far er uenige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener Infanticide er en fin måte å bevare en manns rettigheter til selv og velge når han skal bli far og med hvem. Hvis han vil ha utført en abort er han maktesløs fordi fosteret er i mors liv, men straks barnet er født stiller det seg adledes. Hvis han nå ikke vil begå Infanticide må han betale bidrag ha kontakt med barnet etc. han kan ikke lenger klage på at han ikke fikk medvirke i beslutningen på lik linje som en kvinne kan velge abort mot en manns vilje. Hvorfor står vi mennesker over dyrene? De fleste dyr har en mye større nytte, oppfattelse av selvet enn en baby. Babyer har heller ikke noe ønske om å leve da de ikke har en formening om fremtid .

Skrevet

En link er intet svar på din personlige mening. Husk at samfunnet forandrer seg og mannen skal ha flere rettigheter med hensyn til barn, på samme måte som du har fått flere rettigheter på arbeidsmarkedet.

Skrevet

Hvem skulle utføre oppgaven og i så tilfelle hvordan skulle avlivningen foregått?

Skrevet

Dette handler jo om å drepe spedbarn under 12mnd. Innspill i abort debatten? Abort i henhold til norsk lov og infanticide vil ikke jeg sidestille på noen måte.

Skrevet

Helt klart noen tanker som er vert å tenke. I allefall for oss som spiser kjøtt.

Skrevet

Helt enig med sjefsmegga, det kan ikke sidestilles da barn utenfor morsliv blir eid av samfunnet og ikke individet mor eller far.

Skrevet

HI - du er en sjuk jævel.

Dette er et forum spekket av mødre som har opplevd å miste barn.

Skrevet

Hvordan kan det være sykt å spekulere i når liv begynner og hvem som bestemmer over liv og død? Vi diskuterer da til stadighet abort.

Skrevet

Jeg tenker at det er barbarisk og ikke burde ha funnet sted. Drap før (etter at abortgrensen er passert) eller etter fødsel, burde straffes på lik linje som mord!

Skrevet

Nei, så artig - enda en idiot som vil hisse opp oss som er for abort...denne gangen ved å sidestille en straffbar handling med en fullt lovlig en. Nice.

Om du ivrer for å avskaffe fri abort, HI, så får du ringe Ludvik Nessa ;o)

Skrevet

Faktisk er det ikke slik, mamma_heksa. Studerer filosofi og ønsker noen gode, uprøvde teorier.

Skrevet

Hvilken abortgrense? Den norske?

Skrevet

...og du synes at et forum bestående av mammaer er rette plass å diskutere spedbarnsdrap?

Skrevet

Det er like galt som abort.

Det tenker jeg, neffi ;)

Skrevet

Ja, den norske! Jeg forholder meg til lover og regler i det landet jeg bor i.

Skrevet

Absolutt! Ingen vet mere om spedbarn en disse kvinnene (og en og annen mann)

Skrevet

Da er det altså helt ok for deg å ta abort til 9. måned i Kina og Russland. Interessant. Takk for bidraget.

Skrevet

Hvorfor ikke bare la det bli lovlig å drepe den man vil? Unge som gamle?

Fy faen HI. Du er ganske stygg må jeg si. Du vet at det er mange her inne som har mistet sine etterlengtede barn? Skam deg. Har meldt dette innlegget til moderator.

Skrevet

Huff og huff... tenk om han faktisk er på jobb og SLETTER innlegget.. nå ble jeg redd. Må nok kaste datan i havet i påventet av dibbpolitiet på døren min.

Forresten tror jeg faktisk modde forstår debatten bedre en dere høns.

Skrevet

Det er stor forskjell på å miste et ønsket barn og kvitte seg med et uønsket. Det er bare å se på abort i 12 uke i forhold til en spontanabort i samme tidsrom.

Skrevet

Dette er jo faktisk en debatt på lik linje med andre debatter.

Vi har snakket om dødsstraff, dødshjelp og abort her inne, og denne debatten er ikke annerledes.

dere som ikke vil snakke om det, ikke åpne denne debatten! Det er mitt råd.

Jeg har ikke åpnet linken som er lagt ved. Men vet hva dette dreier seg om, og jeg synes det er en reell debatt på linje med abort og dødshjelp.

Jeg er imot drap. Periode!

Det er min mening.

Og jeg er voksen nok til å snakke om det uten å ta av.

Jeg har opplevd å miste et barn også, men klarer fint å skille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...