Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk, rumpa :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønte også hva Mom2Two og de andre mente, men hvis man prøver å legge godvilja til så ville HI bare ha gavetips, ikke en analyse av familiverdiene osv...=P

Skrevet

Ok, så kunne det kanskje blitt diskutert i en egen tråd, men det får da være måte på silkehansketendenser man må ha her inne.

Skrevet

samfunnsproblem.. er jo nesten ett samfunnsproblem det her også.. dere har jo laga deres egen sak !! Hun skriver da ikke at hun MÅ bruke 1500 kroner.. men tips! Jeg har lest igjenom store deler av trådene..

Dere kverrulerer og påstår ting som ikke er der!! Virker som det er mye misunnelse!!! Og da skal man trekke inn miljø og alt det der! Nei, prøv å forstå hva noen skriver her og ikke døm folk raskt! Det å skrive at hun ikke kan ha hatt toppkarakter i faget etikk , moral osv.. Makan! Hva pokker har det med den saken her å gjøre? Og jeg klarer ikke å tenke annet enn at i real life så tør ikke slike tøffe dibbere å si ifra om en dritt! Men her inne som ingen ser de.. lag de stoooore sakene ut av ingen ting!! Og det er ikke første gang dette skjer, og sikkert ikke siste gang!!

Og så lage en tråd som det her for å omtrent klappe for... *herregud* voks opp!

goood night!

Skrevet

Tør å ta en diskusjon i real life også, jeg:)

For N'te gang så var det faktisk ikke prisen vi reagerte på, men at ungen hadde ALT og hun ante ikke hva hun skulle kjøpe. Kanskje det da er på tide å stoppe opp?

PS. Er drittlei av argumentet om misunnelse. Tror alle som deltok i diskusjonen kunne brukt samme sum på gave, det var ikke det som var saken, men at man har andre verdier enn å prakke på overprivilegerte barn enda mer plastic.

Skrevet

Du er en sånn som liker deg best når alle bare er venner ikke sant? ;-)

Skrevet

Jeg trodde du var moste pupper og ikke rumpe, jeg.

Skrevet

haha, ja ønsker meg fred i verden der alle er venner!! haha..

Men hun skrev "har alt" i anførselstegn..

De fleste har vel alt av de barna som bor her i norge..

Skrevet

signerer une pune, nå har jeg også satt meg ned og lest gjennom begge trådene, og det første jeg tenkte på da jeg leste det første hovedinnlegget var "gavetips". Diskusjonen ble lettere avsporet da dum&deilig kommenterte at det var skremmende at en 4 åring som hadde alt måtte få en gave til 1500.

Okei, det var kanskje noe feil formulert av HI, men hvis man ALLTID skal formulere seg slik at det ikke kan tolkes som noe annet, så er det nok flere som sliter..

Forøvrig så er jeg enig med i at opplevelser er en god ting å gi i gave, men om HI ikke ønsker det, så får det være opp til henne!

Og ja, jeg synes at det skal kunne gå an å spinne videre på temaer/diskusjoner i en tråd, hvorfor ikke? Men generelt synes jeg at det her inne på DIB blir fort en del spydige og noe usaklige kommentarer i diskusjonene- det synes jeg ikke er nødvendig. Dermed blir det da oftet startet "mottråder" osv og det er jo da sannsynlig at personen bak har blitt såret? Og er det nødvendig da? (snakker generelt på DIB)

hm, kjenner jeg begynner å bli trøtt for har vanskelig å formulere meg.. Men har vært en del inne og lest på anonymforum, og blir av og til lettere sjokkert over hvor mye stygt man kan finne på å si "bare" fordi man er på et nettforum.

nei, nå spinner jeg videre på diskusjoner.. hehe.

Skrevet

"Så lenge man ikke er enig, er man misunnelig." Gammelt jungelord fra DIB...

Skrevet

Puppene mine er i skjønneste orden de ( . )( . )

Skrevet

Hehehehehehehehehe :)

Herlig med litt ordentlige debatter her inne - selv om HI i dette tilfellet kanskje var mest ute etter gavetips;)

Synes vi som foreldre har et stort ansvar når det gjelder å lære barn verdier...

Jeg har et vennepar som er fryktelig flinke med barna på dette området. De har alltid pratet med dem - reflektert sammen med dem. Som de fleste andre barn i Norge får de presanger i mengder til jul og bursdag. Så en jul - var ønskelistene til barna relativt tomme, klart enkelte ting var der... men dog. Da satte de seg ned og pratet sammen over hvor heldige de var som hadde alt de trengte og mere til. Da sier eldstemann på 13 år - "jeg synes heller vi kan gi julepresangene til noen som trenger det mer enn oss." Så satte de seg ned og pratet om hva de kunne finne på... det endte med at hele familien dro til nærmeste eldresenter og feiret julaften sammen med de eldre som ikke hadde pårørende. Om kvelden dro de hjem igjen og barna fikk en liten symbolsk gave.

Mange vil vel mene at dette omtrent er barnemishandling... men dette handler om å lære barn verdier. Det var ikke foreldrene som foreslo å kutte ut presangkjøret - det var faktisk det ene barnet... You go sier jeg. Det handler om ikke alltid å skulle HA, det handler om å se ting i en større helhet. Å føle glede på andres vegne...

Gi barna deres noe de virkelig ha bruk for på veien... det vil de i lengden bli mer lykkelige av. Det å virkelig sette pris på det privilegiet det faktisk er å få lov til å vokse opp i Norge. AMEN ;)

Skrevet

Ja, synes som sagt det er forfriskende med litt ordentlige debatter her inne, jeg:)

Og ja, vi har et stort ansvar, fordi vi oppdrar voksne. Kjempefint med familien som feiret julen på eldresenteret. Tenk så mange sjeler de gledet den kvelden. Og barna tar med seg det minnet hele livet.

Skrevet

Ja, veldig viktig det du sier angående minner! Gode minner er herlige å ha med seg når man blir eldre. Og jeg må si at de beste minnene jeg har fra jeg var liten, er faktisk ikke presangene, men faktisk når de eldre søsknene mine(jeg er attpåklatt) kom hjem i feriene, og hele familien satt sammen og pratet, spilte spill o.l...

Skap minner folkens... og lær barna deres å sette pris på det de har, samt det å kunne føle oppriktig glede på andres vegne. Som mom2two sier - barna skal en gang bli voksne ansvarsfulle og empatiske mennesker - greit å gi de litt mat på veien;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...