Gå til innhold

Barnevernet i Røyrvik, grip nå inn!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta nå og grip inn i familien der gutten på snart 6 år bruker bleie og smokk. Dette er jo omsorgsvikt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reagerte på at han brukte bleie jeg også, det er vel ikke normalt i den alderen.... Men mulig han kan være sengevæter..... Hva vet vel vi egentlig.....?

Skrevet

Har du noe med det? Ikke alt som kommer frem i ett tv-program... Vel, smokken er jeg forsåvidt enig i, men bleien... Det er nok en grunn som ikke synes på tv. Hvertfall ingen sak for barnevernet. Tosk om jeg skal si det!

Skrevet

Er vel litt verre å helle på tennvæske rett ved siden av nakent barn da men.

Skrevet

Datteren min er sengevæter,6 år,så hun må og bruke bleie!! Er ikke noe omsorgsvikt her!

Skrevet

Det kan være MANGE grunner til at barnet bruker bleie, og det er neppe en grunn til å kontakte barnevernet.

Smokken er så sin sak, men min søster f.eks, suttet på totten til hun var 9 år.

Og jeg kan LOVE deg at min mor og far ikke kan settes i kategorien omsorgsvikt!

Skrevet

Det er for mange idioter i verden. Ja, jeg mener HI.

Skrevet

Synes heller det burde vært opprettet et mannevern jeg - den gjengen med gubber burde være beskyttet fra seg selv;)

Skrevet

Har dere som kritiserer her på alletider av døgnet ikke barn og mann å ta dere av? dere sitter jo her fra morgen til kveld. fei for deres egen dør før dere feier for andres!!

Logg av og ta dere av barna deres og mannen deres i stede fo å sitte her å kritisere gud å hvemann!

Skrevet

Jeg kjenner en liten gutt som måtte bruke bleie om natta mye lengre enn til seksårsalderen uten at det var snakk om noen form for omsorgssvikt. Sannsynligvis er det eneste gale som har skjedd i denne saken at foreldrene lot tv filme gutten uten pysj på.

Skrevet

Jeg er så drita lei disse bekymringskommentatorene slik som HI REPRESENTERER her i kveld. Skal vedde på at det er ting vi kan ta deg på også HI, UTEN at det i likhet med programmet skulle vært det som reelt kalles omsorgssvikt!!!

Heldigvis sitter det klokere hoder oppover i systemene som bremser opp for disse PERFEKTE foreldrene det kryr av her inne, og som kan skille mellom hvitt og brunt mel. Omsorgssvikt sa du???? .......kanskje på tide å rydde vekk de rosa skylappene, og se seg selv i speilet før man kaster rundt seg med mindre smarte meldinger?????......

Skrevet

HI - du skal være glad for at du tydeligvis ikke har den fjerneste anelse om hva omsorgssvikt betyr.

Skrevet

Jeg brukte bleie til jeg begynte på skolen. Sluttet egentlig når jeg var 2, men så begynte jeg å tisse på meg om natten igjen i fem-års alderen.

Skrevet

Har ikke sett programmet, men mener virkelig at enkelte ting bør de ikke vise på TV av hensyn til barna. At en 6åring bruker bleie, det trengwe ikke komme fram på TV!

Litt hensyn bør de faktisk ta til barnet, for å forhindre mobbing.

Barn er nemlig ondskapsfulle mot hverandre.

Oi. Glemte at enkelte voksne også er det, når det gjelder ømfindlige ting som dette..

Jeg hadde sengevæter og tommeltottsuger, som tisset ut seg til han var 9, og totten behldt han i 7 år.

Skrevet

Det er ikke gutten det er noe rart med, han kan sikkert ikke noe for at han må sove med bleier på seg enda. Det er faktisk ikke slik at all klarer å være tørre i 6-7-8 års alderen eller enda eldre for den saks skyld.

Men foreldrene burde nok ha vært litt mer forsiktige her ja, og tv selskapet har også et ansvar syns jeg, er det virkelig nødendig å vise gutten løpende rundt i bare bleia?

Skrevet

My point exactly, Eva L.

Det er lov å tenke!

Skrevet

han er nok sikkert sengevæter...

min bror var sengevæter til han var ca 12 år, og brukte bleie til han ble for stor for bleiene, da fikk han en sånn liten bleie han kunne legge tissen i...

min samboers bror var også sengevæter, min mor var sengevæter, min svigerfar var sengevæter....

så jeg er ganske forbredt på at min sønn også kan bli det, og dermed måtte bruke bleie mye lenger enn andre barn om natten... (han er nå 2 og har sluttet med bleie om dagen)

håper for guds skyld ingen ser på meg og min samboer som dårlige foreldre av den grunn... og at år sønn vil lide av omsorgssvikt.....

SYYYKT å si noe sånt HI!!!!!!!!!!!

Skrevet

Barnevernet trenger ikke blandes inn, men noen må si fra om at det finnes noe som heter etikk til de som filmer denne serien.

Det handler faktisk om et barns følelser. Å vise fram for hele Norge at gutten er sengevæter er ikke et smart trekk, så grusomme som enkelte barn er mot hverandre. Hvis han tar en tur til byen sammen med foreldrene sine, og blir gjenkjent, kan han få slengt etter seg "der er han med bleien" av en ubetensksom ekling.

Skrevet

Dersom barnet bare hadde brukt nattbleie og ikke smokk, tror jeg ikke folk hadde reagert på den måten. Det at barnet bruker begge deler, kan tyde på at foreldrene ikke har avvent barnet slik som det er vanlig å gjøre, at de behandler barnet som om barnet er yngre en sin alder. Det er ingen grunn til at en 6-åring skulle måtte bruke smokk.

Skrevet

Det kan jo være at denne gutten er sent avvent? Det tyder vel på det, ikke noe omsorgssvikt DET mener jeg ikke men jeg vil tro at han har begynt på skolen nå i høst? Opptakene var vel gjort i våres? OM foreldrene har fått mulighet til å se episodene før de blir sendt vites jo ikke men det burde de vel kanskje fått mulighet til?

Skrevet

min gutt er fremdeles sengevæter, og han er endel gamlere enn 6 år ja. På tv får vi se et lite klipp, som enkelte som liker å sladre drar ut i dimensjoner. Men hva vet du om deres situasjon?

Jeg for min del syns han så ut som en rolig og sympatisk pappa, som har god kontakt med barna sine.

• 1 måned senere...
Skrevet

Har du prøvd Kylie truser? Dekkes av Nav , bedre da det ser ut som truse ,men virker som bleie,bedre for barnet for å unngå mobbing.Finnes i sengekladd også - gratis til barn-kjøpes på apotek.

Bare et lite tips -på sidelinjen...

Skrevet

- Hvis barnet ditt inkontinent eller sengevæter,finns det flere hjelpemidler enn bleier...(dette er ikke vondt ment,kunn tips)

:Kylie truser; dekkes av NAV og fåes på apotek.Dette er truser som virker som en bleie ,men ser ut som en truse..

Kjempe bra produkter- finnes også i senge kladd siden du sa han var sengevæter(suger ca 3-4 liter urin).Og igjen dette er bare hyggelig ment som et tips

Skrevet

Nå har ikke jeg sett dette programmet, men det HI skriver er IKKE omsorgssvikt:)

Jeg har barn med enurese, noe som faktisk ikke er uvanlig. Enurese blir diagnosen dersom 1-3 netter i måneden er våte utover 5 årsalder. Da får en inkontinensutstyr(bl a bleier) på blå resept.

Ene barnet her er nå 9 år, og har ikke tørre netter. Litt skvetting i truser på dagtid i tillegg(i perioder). Minirin(medisin for dette) virker ikke på dette barnet. Vi holder på med utredning og annen medisinering i et forsøk på å løse problemet. Men alt dette vet jo ikke alle andre rundt oss.

Smokk er nå så som så i den alderen, men det er ikke opp til oss å vurdere og bestemme........

Skrevet

Sønnen min er også sengevæter. Må man få disse trusene og kladdene på blå resept fra legen da eller? Kan ikke huske og ha sett disse produktene på apoteket her heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...