Gå til innhold

vaksinering svineinfluensa


35

Anbefalte innlegg

Det er et vanskelig valg. Men man vet jo heller ikke alternativet. Hva om man blir syk? Jeg har ikke vaksinert meg og er veldig usikker, selv om de nå anbefaler alle å vaksinere seg. De kan jo ikke gå ut å gjøre dette om det ville være fare for alvorlige bivirkninger. Dessuten vet de hva vaksinen inneholder og bivirkningene av disse. Så nå er det jo opp til oss. Det er ingen som tvinger noen. Jeg respekterer begge valg, for jeg skjønner begge problemstillingene :-) Har en uke å tenke meg om før de åpner for vaksinering på mitt legekontor. Lykke til med valget alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så utrolig enig med deg, anonym. En må respektere hverandres valg, å uansett valg en tar, vasksine eller ikke. Så har en gjort det en tror er best for bebisen. Å masse har skjedd i utviklingen i legemiddelindustrien siste tiåra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt vaksinen i dag og synes det var fantastisk befriende!!! Jeg tok med glede vaksinen kontra å ligge i respirator... En må også tenke at de vet godt nok i dag til å kunne anbefale vaksine til gravide.... Nå skal jeg med god samvittighet shoppe julegaver i butikker uten å tenke konstant på hvor mange som kan smitte meg. Herlig. Lykke til med valget til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du er lettet! Tenker på å føde med redusert lungekapasitet... Det høres dødsfarlig ut kontra noen mikrogram kvikksølv... Også gå "i hi" i den sosiale tiden vi har foran oss og knapt eventuelt slippe folk inn med tanke på å smitte den lille som kommrer... Spørs om ikke det blir vaksine på meg også i dag... Har time klokken fire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også sterkt anbefalt av legen min i går å ta vaksinen.

FHI som anbefaler dette jobber tross alt med sånt hver dag. De kan jobben sin, og risikerer ikke livet til tusenvis av gravide og babyer.

 

Men dere som tar den, vær obs på at det tar et par uker før vaksinen har full effekt da. Så se opp for hosting litt til, for sikkerthets skyld. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi må passe oss likevel i noen uker! Har tatt vaksinen. Gråt en skvett etterpå men er over det nå ;) Mailet med en homeopat jeg har tiltro til som anbefalte meg å ta Bio selen. Selen binder seg til kvikksølv, og hjelper til å ta det ut av kroppen. Skal også til homeopat mandag for å få medisin til å styrke imunforsvaret mot vanlig sesonginfluensa. Kanskje finnes det også homeopatmedisiner til å få gang på utdriften av kvikksølvet. Føler jeg gjør det jeg kan nå som jeg tok valget og vaksinerte meg.

 

Var forresten inne på Sundhetsstyrelsens sider (Danmark) og de skriver : "Lægemiddelstyrelsen vurderer, at gravide, uanset hvor de er i graviditeten, kan vaccineres, hvis det vurderes at være nødvendigt. Der er in gen holdepunkter for, at vaccination af gravide kan være forbundet med en øget risiko for misdannelser." Synes dette er betryggende i og med at danskene er et folk som jo tar ultralydkontroller i 12.uke istedenfor 18. som er vanlig her for å kunne se om barnene har downs eller ikke... Altså er halvhysteriske for å bære fram barn med misdannelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eg tok også vaksinen igår. Var litt deiligt å sleppe å tenke meir på da, men samtidig er eg redd eg har påført langtidsskade på babyen.. Men eg må berre stole på dei som kan dette og tru at alt går bra:) bio selen er det nåke eg får kjøpt på apoteket??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis det er langtidsvirkinger, er det uansett bedre at det er noe som kanskje ( veeeldig liten sannsynlighet) kommer om 20-30 år enn å dø av influensaen om noen uker. Jeg har tatt den, ikke vanskelig valg. Man får god informasjon og vaksinen er godt doukumentert nå. Var noe annet heelt i starten- Desverre har media skapt en usikkerhet blant folk som er totalt unødvendig og til og med farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er opprettet egen facebook gruppe idag der folk kan registrere bivirkninger. Jeg håper (ikke) at noen vil skrive inn hvis de er gravide og har tatt vaksine/fått bivirkninger. Det er jo det alle er redde for.

 

På en you tube link jeg fant på facebook sin svineinfluensa side idag, sa en utenlandsk forsker:

http://www.youtube.com/watch?v=R3ePa8ZgKAk

 

" noe av det siste han sier er at skaden på fosteret kan komme av mobiliseringen av morens immunforsvar.

Cytokiner. Og da kan det bety at for noen vil også vaksinen være farlig. "

 

Det er tragisk oppfølging og opplysninger vi gravide får. På en annen side stod dette på Pandemi.no idag:

(Står at hadde man hatt tilgang til annen type vaksine, skulle gravide fått den.)

http://www.pandemi.no/pandemi/risikogrupper/r_d_til_gravide_og_ammende_491174

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg også lest. Men det er da kvikksølvforbindelsen og skavlan de tenker på. Likevel tror de jo det å ta blir det mest riktige, og det tror jeg også. Tok vaksinen sist onsdasg og har kun hatt bivirkninger med litt hovenhet/ømhet der jeg ble stukket. Har ikke merket noen endring i fosterets bevegelser heller. Krysser fingrene for at det var rett valg å ta vaksinen selv om jeg helst skulle sluppet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter store diskusjoner med mannen min tok jeg vaksina forrige fredag. Ble kun hoven og øm på stikkstedet, og var veldig fornøyd med det. Men nå har jeg fått influensasymptomer -- nesten en uke etter vaksina, og skal til legen i dag for å forhåpentligvis finne ut av hva det er.

 

=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han mente det ikke var det, men jeg fikk likevel sykemelding for 11 dager... CRP var på 27 eller 37, husker ikke helt. Håper det går over raskt. Har sovet i nesten hele dag med feber, vondt i halsen og vondt i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...