Gå til innhold

Uff.. Bestefar som ikke kommer i bursdag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis bestefaren vil ha ett godt forhold til sitt barnebarn burde han stille opp.

For alt vi vet så kan HI ha forklart godt at det ikke passet for bestefar denne gangen. Men barn er ikke dumme, de får med seg ganske mye. Gutten ser nok hva som skjer selv, uten innblanding fra voksne.

Har som sagt tidligere opplevd dette selv. Mine foreldre forlklarte på en god måte at det ikke passet for min bestemor, og at sånn er det noen ganger,

Jeg er verken selvsentrert,sjalu eller bitter. Men har ikke noe kontakt med min bestemor idag. Hvorfor skulle jeg det når hun aldri gadd å bli kjent med meg? Slik kan det fort bli, ville du stått på pinne for noen som aldri hadde giddet å brydd seg om deg?

Det er faktisk veldig mye sant i sangen til Finn Kalvik,Aldri ride ranke og vuggesang....den burde du høre. Han ble nok ikke oppdratt til å være i sentrum,barnet i den sangen, Men hør godt etter hvordan det gikk du.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått min 3åring til å forstå at morfar (som hun elsket over alti verden!) har reist og aldri kommer tilbake. Du klarer nok å forklare dette på en grei måte så 3åringen forstår også.

Fordelen med å forklare ting til barn er at man kan forenkle ting, jeg forstår ikke selv hvorfor min far har valgt å reise fra barnebarna sine og aldri komme tilbake (annet enn kanskje på ferie liksom) men jeg klarer likevel å få jentungen til å forstå...

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt og syntes ikke du er vanskelig. Men det kan være for at jeg har opplevd det samme selv, bare som barnet. Men tenk på det slik at det er hans sitt tap. Sønnen deres kommer til å klare seg helt fint :o) det er verre for bestefaren når han trenger dere og dere ikke stiller opp. Høres fælt ut, men sånn er virkeligheten noen ganger.

Men håper sønnen deres får en fin bursdag uansett, og med folk som virkelig bryr seg om han :o)

Skrevet

For å svare på den siste setningen først :

JA selvfølgelig er det greit av en bestefar og ikke reise 60 mil for å komme i en helt vanlig bursdag ! Det er vel ikke bare prisen på billetten som er tema her, men det er faktisk litt pes å komme seg t/r flyplass, da er 60 eller 120 mil det samme omtrent. Utrolig at dere er skuffet over dette...

Skrevet

Jeg blir stadig overrasket over innlegg her. Jeg forstår deg ikke.

1. Bestefar var hos dere uken før. Da brukte han dagtid hos dere, hvorfor skulle han da ikke bruke kveldstid hos sitt andre barnebarn? Min far gjør det gjerne slik selv. Ser ingen problem i det. At dere er sure for at han sov 1 kveld hos dere og 3 kvelder hos den andre, forstår jeg ikke. Dette høres ut som min 6åring og 3åring som måler nøyaktig med brusmengde på lørdagen for at den ene ikke skal få mest...Det er jo mest naturlig å bare ha ett fast sted der man har tingene sine enn å flytte rundt? Dessuten sover vel barnet deres på kvelden? Vår 6 åring legger seg kl 19.

2. Hvorfor feirer dere ikke bursdagen til barnet deres når bestefar først var der? Det virker sært av dere. Vi lager feiring med våre barn og besteforeldre når det passer og vi møtes, selv om det er en mnd eller to før eller etter selve dagen. Er jo bare stas for barna det.

3. Bestefar bor langt unna. Det er helt idiotisk at han skulle kommet over allerede helgen etter. Mine foreldre (som er skilte), bor 1.5 timer med bil unna oss, de har aldri vært med på bursdagsfeiring av mine barn og eldste er nå 6år. Foreldrene til min mann bor 5 timer unna med bil, og de har heller aldri deltatt i feriring. Ser ikke problemet, det er langt og vi feirer når vi møtes.

4. hvis dere ønsker mer kontakt med bestefar og du sier det er så enkelt og billig å fly, så anbefaler jeg dere å fly litt oftere ned til han, så får dere mere kontakt. Dere kan også ta en samtale med han der dere sier at dere ønsker mer kontakt, så kan dere jo bytte på å fly til hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...