skorpionfruen Skrevet 5. oktober 2009 #26 Skrevet 5. oktober 2009 Kjøpte meg bunad i fjor, det er det vakreste plagget jeg har og jeg elsker den Mannen har kjøpt bunad i år, så vi gleder oss maks til vi får bruke de.
Mom2Two Skrevet 5. oktober 2009 #27 Skrevet 5. oktober 2009 Men hvor har du det fra at andre land misunner oss bunaden? Jeg har mange venner som ikke er fra Norge, og de aller fleste synes bunad er teit;o) Det er kun den amerikanske delen av familien vår som liker bunad..hehe:)
Norwegian by injection Skrevet 5. oktober 2009 #28 Skrevet 5. oktober 2009 Det stemmer Mom2Two, amerikankere ELSKER bunad!! Har du noengang vært på Norway på Epcot? De tror alle nordmenn går sånn, he he!
Mom2Two Skrevet 5. oktober 2009 #29 Skrevet 5. oktober 2009 Haha, nopes, men har en venninne som har jobbet der! Så jeg har hørt om alle rare spørsmål og slikt:-p
Den heldige eier av ett barn Skrevet 5. oktober 2009 #31 Skrevet 5. oktober 2009 Merkelige venner du har som synes en nasjonaldrakt er teit. Har mange venner som går i klær som jeg aldri ville brukt, men får meg ikke til å si at klærne deres er teite. Er kommet over det stadiet.
OsloMor Skrevet 5. oktober 2009 #32 Skrevet 5. oktober 2009 Har ikke bunad og ikke skal jeg ha noen heller. Den dagen jeg evt.skal bruke titallstusen på ett antrekk, så blir det isåfall Chanel og ikke nasjonaldrakt;)
lille sprelle Skrevet 5. oktober 2009 #33 Skrevet 5. oktober 2009 fikk til konfirmasjonen og det har spart meg for mange utgifter (og tid på prøving av klær osv). Hva med å begynne å ønske seg sølvet til jul og bursdag?
Mom2Two Skrevet 5. oktober 2009 #34 Skrevet 5. oktober 2009 Umm de sier jo ikke at folks klær er teite, det var jo mer snakk om nasjonaldrakt i sin alminnelighet... Du var da veldig så hårsår? Jeg har bunad selv, jeg, men synes som sagt ikke så mye om bunad. Synes egentlig det er bondsk og ekstremt lite elegant.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 5. oktober 2009 #35 Skrevet 5. oktober 2009 Håprsår over at dine venner mener bunad er teit? Ja, nesten så jeg griner.
Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #36 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg fikk bunad som mamma sydde til meg når jeg var 20 år. Er veldig greit for man har alltid noe å gå med i bryllup,dåp.konfirmasjon og 17.mai.. Men skal ærlig innrømme at jeg føler meg ikke særlig vel i bunad,går mest med den fordi mamma har hatt mye arbeid med den.Skulle heller kjøpt meg noen fine kjoler eller drakter,synes det er mye finere:)
Mom2Two Skrevet 5. oktober 2009 #37 Skrevet 5. oktober 2009 Det er jo en viss forskjell på om jeg f. eks sier til deg: "Gud, den kjolen du har på var utrolig ukledelig og stygg" eller om man snakker om nasjonaldrakter som et fenomen. Hvis du ikke klarer å skjelne på det, så vet jeg ikke hva mer jeg kan tilføre diskusjonen:)
Mom2Two Skrevet 5. oktober 2009 #39 Skrevet 5. oktober 2009 Men det spises jo også mer lutefisk i USA og det er flere der med rosemalte dører enn her, så det er vel bare sånn da;o)
Norwegian by injection Skrevet 5. oktober 2009 #40 Skrevet 5. oktober 2009 He he, ja, alle er jo "norske" der borte...og amerikanere do everthing over the top LOL!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 5. oktober 2009 #41 Skrevet 5. oktober 2009 Eg har heller ikkje bunad....men vil veldig gjerne ha ein!! Kjenner ei som syr og som kan starte å sy og eg betalar på den når eg har råd. Ho sa at det var mange som betalte litt nå og litt, litt ekstra når feriepengar/skattepengar kom på konto osv. Eg tentke eg skulle bestille ein når eg var ferdig med studietida og har fått meg ein jobb. Eg har ein plan på at eg vil ha ein beltestakk nå også at jenta mi skal få den når ho konfirmerast og at eg da får sydd ein ny øst-telemark til meg. Beltestakken kan bli litt for tung å ha på når ein blir eldre. Tenker på framtida her Og gutten min skal selfølgelig få tilbud om bunad når han konfirmerast også. Han har nå som mamma har sydd til han og eg tenker at kanskje mamma kan sy til han når han blir konfrimant, kjøper ferdig klippt da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå