Tigerpote Skrevet 3. oktober 2009 #26 Skrevet 3. oktober 2009 Er i uke 40 og har lagt på meg 20,7 kg:0) Men har fått høre nå i det siste at det ikke ser sånn ut, det er da en trøst. Det renner av igjen, det er sikkert;)
Cairo2009 Skrevet 3. oktober 2009 #27 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg har lagt på meg 20 kg, og er "bare" i uke 32 fortsatt... :s Forrige svangerskap gikk jeg opp 12 kg, men denne gangen har jeg ikke fått trent noe dessverre.... Håper jeg ikkje legger på meg så mye fremover nå....
Tigerpote Skrevet 3. oktober 2009 #28 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg har lagt på meg aller minst i 3.tri iallfall. Så det kan jo stagnere/roe seg, Cairo:)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 3. oktober 2009 #29 Skrevet 3. oktober 2009 33 uker nå, og 12 kg opp. Jeg er spinkel fra før, og har stort sett fått alt på magen, så er ikke særlig bekymret. Tror det er helt normalt for meg :-) Dessuten er visstnok lillegutt i magen en anelse over snittet.
Mam again! Skrevet 3. oktober 2009 #30 Skrevet 3. oktober 2009 Er 36 uker og har lagt på meg 16,5 kilo. Er jo en del, men så lenge det ikke rauser på så utrolig mange flere kilo, så er det greit nok synes jeg. (I og med at jeg la på meg 30 kg sist svangerskap ;-) ) Jeg gikk opp mye i slutten av 2. trimester og begynnelsen av 3., pluttselig 2 kilo på ei uke og sånn!, men føler det har stagnert litt nå. Fra uke 32 til 36 hadde jeg bare økt 1,5 kg,- ikke galt i forhold til tidligere.
lillejenta2 Skrevet 4. oktober 2009 #31 Skrevet 4. oktober 2009 termin i morgen og har gått opp 12 kilo. må si jeg blir skremt av å se at folk bare har lagt på seg fem, seks og syv kilo. det er jo ikke bra i det hele tatt, men altfor lite. kan føre til komplikasjoner for babyen og greier. så jenter, SPIS!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 4. oktober 2009 #32 Skrevet 4. oktober 2009 jeg har bare lagt på meg 3 kg så langt og har selvsagt vært kjempebekymret for babyen i magen. Jeg hadde 14 kg å ta av i da jeg ble gravid og fikk etterhvert også svangerskapsdiabetes og måtte dermed legge om kostholdet mitt, noe som igjen gjorde at jeg gikk ned i vekt. Spiser hver 3 time, men har kuttet ned på sukker og karbohydrater. Tar vitaminer, kalsium og mineraler i tillegg. Både legen og jordmor har beroliget meg med at lillemor i magen vokser slik hun skal og har også vært på flere ultralyder som bekrefter det samme. Er enig i at dersom man slanker seg eller bevisst går inn for å ikke gå opp i vekt under svangerskapet løper en risiko for babyen i magen....men det gjelder ikke alle som har gått opp lite. Spiser jeg for mye og har for høyt blodsukkernivå over lengre tid så risikerer jeg stor baby, og med ganske store komplikasjoner som kan skje som følge av diabetesen.....så jeg velger å trene, spise sunt og høre på lege og jordmor..
kris-79 Skrevet 4. oktober 2009 #34 Skrevet 4. oktober 2009 Er i uke 30+6, regner med jeg nærmer meg 20 kg. La på meg 25 sist, og hadde håpet jeg skulle klare å styre unna snop denne gangen, men den gang ei.. Gikk ned til 3 kg under utgangspunktet sist, så er ikke så bekymert :-) Prøver å like disse formene, er jo helt fantastisk å bære frem barn og se at kroppen virker som den skal!!
EnJente_m_2Jenter Skrevet 4. oktober 2009 #35 Skrevet 4. oktober 2009 Første gang veide jeg 28 kg i uke 38+1 (ks den dagen) Nå er jeg 38+3 og har lagt på meg 10,5 kg
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 4. oktober 2009 #36 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg er 35 uker nå og har lagt på meg 18-19 kg. Er egentlig ikke bekymret og gynekologen min har ikke kommentert vekta i det hele tatt. Regner med at jeg ville vel fått en kommentar om jeg hadde lagt på meg for mye. Jeg la på meg 23 kg med forrigemann og de rant bare av meg etter fødselen. Håper det samme skjer denne gangen også. Skal i hvertfall gjøre alt i min makt for at kiloene forsvinner.
Nettisen:) Skrevet 4. oktober 2009 #37 Skrevet 4. oktober 2009 5 dager til termin og pluss nesten 20kg. Men har spurt jordmor flere ganger underveis og fått beskjed om at det ikke er noen fare, har vel en del vann og var høy og tynn fra før. Er vel veldig individuelt, men jeg har trent frem til forrige uke, og spiser stort sett bare sunn mat selv om jeg skeier ut med snop OFTE, noe jeg også gjorde før. Har funnet ut at snopesvakheten min ikke er den verste lasten jeg kan ha selv om det selvfølgelig hadde vært bedre å la være. Tipper det har litt å gjøre med at jeg har sluttet å røyke og at treningen såklart er mindre hard enn før. Men, det skal gå fint, kiloene skal av igjen og røyken er stumpet for godt:)
2blå1rosa1ønske Skrevet 4. oktober 2009 #38 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg er en av dem som ikke har lagt på meg så mye (står litt lenger oppe her). Og tro meg, det er ikke fordi jeg er redd for å gå opp i vekt eller noe slikt. Har alltid hatt problemer med å legge på meg, og kroppen blir ikke nødvendigvis mer samarbeidsvillig fordi den er gravid. Å si SPIS til en som legger på seg lite, har like lite for seg som å si SPIS SUNT til en som har lagt på seg mye - det er ikke alltid der problemet ligger. Hadde vært glad om jeg hadde hatt en vektøkning på 10-20 kg, fordi jeg da hadde slappet mer av i forhold til om barnet hadde det bra.
Cairo2009 Skrevet 4. oktober 2009 #39 Skrevet 4. oktober 2009 Takk for støtten, Tigerpote. Håper dette går bra.
Snuttemor Skrevet 4. oktober 2009 #40 Skrevet 4. oktober 2009 Uke 40 og har gått opp ca 15 kg....merker at bekkenløsningen gjør at jeg er mindre aktiv enn i mine 2 foregående svangerskap hvor jeg kun la på meg ca 10-11 kg. I tillegg så er det så forferdelig lett å stappe innpå med godsaker når man er såpass mye hjemme. Men får satse på mange trilleturer utover høsten for å få bort noen av kiloene igjen.
respektatauten Skrevet 4. oktober 2009 #41 Skrevet 4. oktober 2009 jeg gikk ned 9kg fra uke 8-18/19.. nå har jeg lagt på meg 7kg, men har fortsatt 2kg til jeg når utgangspungtet.. så jeg er fortsatt på -2kg etter 34 fullførte uker... alt er greitt og fint, eneste er at lillejenta er litt lett/liten, men det var både jeg og pappan også
LisaColli Skrevet 4. oktober 2009 #42 Skrevet 4. oktober 2009 er i uke 34 og har gått opp 11-12 kg. hadde 3 kg ekstra etter forrige graviditet da jeg ble gravid også.. men syns ikke det er noe ille akkurat passe.. sist gikk jeg opp akkurat 12 kg.
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 4. oktober 2009 #43 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg har gått opp 14 kilo og er 35+4 idag... Jaja, satser på trilleturer og mer aktivitet når bekkenløsninga blir bedre etter fødsel:-)
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 4. oktober 2009 #44 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg går inn i uke 41 imorgen!!! 5 dager på overtid og har lagt på meg ca 15 kg...
Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #45 Skrevet 4. oktober 2009 Er 29 uker og har lagt på meg 7 kg. Utg.punktet mitt var 60 kg og er 170 høy føler det er passe mye, selv om jeg føler meg som en hval til tider!
maipiken Skrevet 5. oktober 2009 #47 Skrevet 5. oktober 2009 hei, har lagt på meg 13,5 kg er i uke 33.. hilsen keiko
:)novemberbarn:) Skrevet 5. oktober 2009 #48 Skrevet 5. oktober 2009 Er nå i uke 33+4 og gått opp ca. 4-5 kilo...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå