Gå til innhold

Vekta da jenter.. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer bare på hva dere andre opplever i forhold til vektøkning... Forrige sv.skap la jeg på meg ca. 15. Har sv.dia nå og hadde det sist, og da blir ofte babyene større...

Jeg har gått opp 6 kg, er 32+0 nå. Men synes jeg ser ut som jeg har lagt på meg minst 20 kg etter størrelsen på magen å bedømme.. :P

Anyone else?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 35 uker i morgen. Å jeg har lagt på meg 5 kg.

Skrevet

38 uker i morgen, og lagt på meg 7 kg

Skrevet

Jeg er 33 uker og har lagt på meg 7 kg.

Skrevet

Dere er så heldig, jeg er 37+4 og har lagt på meg 19 kg:( Er feit og jævlig, i forrige svangerskap lå jeg på meg 27 kg:S menmen noen legger på seg mer enn andre, er ikke så mye å gjøre med det, kommer ihvertfall noe godt ut av det=)

Skrevet

æsj.. Uke 38 og har gått opp 10 kg

blæ

stygg

Skrevet

10 kg er jo ingenting mammaioktober :P slår ikke meg med mine 19 kg:S hehe

Gjest eelis+guttespire *fødeklar*
Skrevet

Jeg hadde lagt på meg 20 kg da jeg var på kontroll 36+1. Er nå 37+5 og regner med jeg er minst to kg opp, for jeg har plutselig antatt form som en vannballong ;-)

Skrevet

Syntes det var mange her inne som hadde lagt på seg særdeles lite. Er nå selv i slutten av uke 39 og har lagt på meg ca 12 kg. Føler selv det er veldig snitt, og overhodet ikke mye.

Skrevet

Jeg er i uke 36 og har lagt på meg 3 kg + - Varierer litt etter hvor mye vann jeg har i kroppen.

Men forrige svangerskap gikk jeg opp 22 kg og ved starten av dette hadde jeg fremdeles 14 kg mer i forhold til startvekten ved første svangerskap....

Litt av årsaken til "laber" vektøkning er lett svangerskapsdiabetes noe som gjør at jeg passer ekstra på kostholdet, etter at jeg fikk diagnosen så har jeg gått ned 1,5 kg og der holder vekten seg nogenlunde stabilt

Skrevet

Husk at det er mange som ikke vil skrive om vekta si her når de ser hvor lite andre legger på seg. Liker ikke sånne tråder jeg, Enda jeg ligger der jeg skal.

Skrevet

Jeg har lagt på meg rundt 6 kg. Er 36 uker i morgen. Skulle gjerne lagt på meg mer... Må på vekstkontroll nå også pga utflatende sf-mål. Ikke noe gøy å gå og bekymre seg for lav vektøkning og liten mage heller. Er helt normalvektig i utgangspunktet, så ideelt sett burde vektøkningen vært litt større. Så lav vektøkning er ikke bare fryd og gammen for alle...

Skrevet

36 uker og har gått opp ca 7 kg

Skrevet

Om noen ikke vil skrive om vekta si så er det helt opp til hver enkelt. Jeg gikk opp mye forrige svangerskap...da trengte kroppen min de kiloene pluss at jeg sluttet å røyke. Gikk da opp 22 kg.

Denne gangen så hadde jeg 14 kg mer i utgangspunktet og dermed har ikke kroppen min samme behovet for vektøkning som sist gang. Jeg spiser normalt men kanskje litt ekstra sunt uten mye sukker og karbohydrater etter diagnose svangerskapsdiabetes.

De som veier lite eller normalt i utgangspunktet går som regel mer opp i vekt enn de som har noen kg å ta av. Det er helt normalt.

Selv har jeg vært bekymret for om lille i magen har det bra fordi jeg ikke går opp i vekt, men både lege og jordmor forteller meg at alt er i skjønneste orden med henne :-) Og jeg ligger også i øvre sjiktet på SF målene så er absolutt ikke liten rundt magen.

Skrevet

Uke 35, lagt på meg 15;) Har lagt på meg 17 og 18 i de to forrige, så regner med det blir 19 denne gang:p Jaja, de går av igjen..heldivis;)

Skrevet

Jeg er i uke 34+4, og har gått opp 15 kg. Er ikke bekymret i det hele tatt. Gikk opp mer med nr. 1 og 2, og kiloene rant fort av igjen. Trening + normalt sunt kosthold.

Gleder meg til å få kroppen min "tilbake". Føler meg ikke så veldig mobil om dagen. Ruller rundt i sofaen og senga - føler meg stappfull av unge! Er veldig motivert for trening nå, for til sommeren gifter jeg meg i karibien:) Krysser fingrene for at jeg har klart å kvitte meg med de overflødige kiloene innen juni...

Skrevet

Er 31 uker på vei og har lagt på meg 10 kg:-) Synes selv det er kjempefin vektoppgang (er tynn fra før).

Skrevet

Jeg har fortsatt noen ekstra kilo etter forrige graviditet og slet med kvalme de første 4 månedene. Så her er jeg fortsatt på -1 kilo. Men det er fordi jeg har lagt om kosthold totalt og har en aktiv 2 åring hjemme som krever sitt. Pluss å jobbe i barnehage er en del trening i seg selv :)

Skrevet

- 2 og 13 dager til termin. Har mange kilo å ta av iog pådratt med sv.diabetes, så jeg må være fornøyd med dette...

Skrevet

har lagt på meg 7 kg så langt uke 35. har litt å ta av fra før, så trenger vel ikke legge på meg så mye. ellers har jeg prøvd å spise rimelig sunt, prøvd å unngå potetgull og sjokolade. har sklidd litt ut med den sjokoladen den siste uka da.... kremt.

Skrevet

Jeg er i uke 36 og har lagt på meg 23 kilo. Hadde rundt 30 kg for mye da jeg ble gravid, så jeg hadde håpt at jeg ikke skulle legge på meg så mye.

Jeg føler meg absolutt ikke stygg slik som mange her og får kommentar på at jeg bare har lagt på meg på magen. Magen er giga stor og dekker vel litt over det jeg har lagt på meg ellers på kroppen.

Jeg la på meg 35 kilo sist jeg var gravid, men da hadde jeg svangerskapsforgiftning.

Nå har jeg nok lagt på meg litt for mye, men jeg synes det er skremmende med noen av kommentarene til de som har lagt på seg under 10 kg. Det er jo helt normalt! Som oftest få at de med normal eller høy vektøkning som svarer på disse trådene.

Skrevet

Jeg hadde også sv.diabetes forige gang g da la jeg på meg 30 kg....nå er jeg 31 uker og 8 kg så er meget fornøyd.Har også klart og unngått diabetsesen hittil så krysser fingrene for at det går like fint de neste 2 mnd:) men magen....den er stoooor!

Skrevet

Oi så bra da!! Jeg krysser fingrene for at jeg er kvitt sv.dia etter denne graviditeten her også. Ble det sist! Slev om jeg har lagt på meg relativt lite så føler jeg meg giga giga forde... men det er stort sett bare magen som har vokst (mager trøst..), Hvis vi skal ha en til, håpe rjeg å kunne unngå sv.dia ved å gå ned litt ekstra etter enne fødselen, men det gjenstår å se om jge klarer he he :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...