Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Ja, jeg tror det. Dersom jeg visste det før uke 12. Senere hadde det blitt vanskeligere.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Ja pga jeg er ikke kompetent til å være bunnet 24 t i døgnet.har ikke noe familie som kan avlaste meg. Så desverre så hadde jeg gjort det. det er grunnen til at jeg ikke vil ha barn med den nye kjæresten min.Jeg er 37 år og han 36 og han sitt størte ønske er å få barn, men jeg vil ikke ha flere siden jeg har 2.dette forholdet varer ikke lenge
Lilleleen Skrevet 2. oktober 2009 #7 Skrevet 2. oktober 2009 Ville ikke gjort det om det bare hadde vert downs. Men hvis jeg hadde fått vite at jeg bar på ett barn som kom til å bli mutihandikapet, så hadde jeg vurdert det. hadde jeg fått vite at barnet jeg bar på hadde missdanelser som kunne føre til død rett før eller rett etter fødsel, så hadde jeg tatt abort. Men ett barn med downs det kunne jeg levd med. Som regel så klarer de seg så fint, også er de kjempesøte )
Tante Bassa Skrevet 2. oktober 2009 #8 Skrevet 2. oktober 2009 Nei, hadde ikke tatt abort. Men jeg har forståelse for de som velger å gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #9 Skrevet 2. oktober 2009 vanskelig å si i o m at jeg aldri har vært i situasjonen
*toppris* Skrevet 2. oktober 2009 #10 Skrevet 2. oktober 2009 vet ikke.... tenker ja pga alt det medfører, også med tanke på de ekstra komplikasjonen barnet kan få med seg (hjertefeil fx).. men også nei siden det er fullverdige mennesker som gleder seg over livet... er nok egentlig vanskelig å svare på noe slikt før man er i den situasjonen selv...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #14 Skrevet 2. oktober 2009 Nei fordi jeg er imot et sorteringssamfunn. Jeg mener at har man valgt å få barn så må man ta imot det man får selv om det ikke er slik som gjennomsnittsmennesket. For man vil elske et barn med downs syndrom like høyt som et annet barn. Så jeg mener at NEI hadde aldri gjort det og synes det er trist at mange hadde villet gjort det. Skal vi ha et samfunn med bare "perfekte" mennesker?? Er det bare de vi har plass til nå?? Et multihandicappet blir litt annerledes fordi dette barnet kan lide, ha smerter osv så her er det umulig å si når man ikke vet omfanget og hva barnet lider av. Mye av dette kan man få vite på ultralyd og fostervannsprøver.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 2. oktober 2009 #16 Skrevet 2. oktober 2009 Aner ikke.. I prinsippet ville jeg nok sagt nei, men vet aldri hvordan jeg hadde reagert om jeg var oppi situasjonen,,
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #17 Skrevet 2. oktober 2009 Nei! Jeg ville sakt ja for 6mnd siden.. Men så fikk vi en i familien med downs, visste det ikke før ungen var født at den hadde downs. Ja det er jo litt ekstra arbeid med en liten med downs for all del. Men er det noen som er så glade, fornøyde som de med downs? Setter du like stor pris på livet?? Veldi mange klarer seg veldi bra selv idag, og vi har så mange hjelp og støtter. Og jeg ville heller hatt en unge med downs en en unge som var utviklingshemmet og ikke en gang kunne gå på do selv når den var 20år!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #19 Skrevet 2. oktober 2009 Nei det hadde jeg ikke gjort med mindre det ikke hadde alvorlig hjertefeil (som jo ofte downs barn har)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2009 #21 Skrevet 2. oktober 2009 Nei,jeg valgte å beholde selv om vi visste at barnet feilte noe,det kunne deriblandt være downs. det var uaktuelt. da vi fikk resultatet var det ikke downs,men en annen kromosomfeil. Jeg er glad jeg turte å elske,på den måten har jeg fått en hel masse som jeg aldri hadde fått om vi skulle valgt å avbryte. et barn er så mye verdt at det kan ikke måles i utviklingsverdi..
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 2. oktober 2009 #22 Skrevet 2. oktober 2009 Nei. Jeg ville ikke tatt abort med mindre fosteret ikke var levedyktig utenfor livmoren. Man har aldri noen garanti for at friske barn ikke blir funksjonshemmet senere i livet. Så hvorfor velge det vekk bare fordi man vet det mens babyen er i magen?
Miss Misantrop Skrevet 2. oktober 2009 #23 Skrevet 2. oktober 2009 NEI, absolutt ikke. Hadde ikke engang tenkt tanken.
lillepixie Skrevet 2. oktober 2009 #25 Skrevet 2. oktober 2009 Det greier jeg ikke svare ja eller nei på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå