Gå til innhold

Misunner dere som ikke har hund i hus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo det jeg sier jo, hvis du hadde LEST det jeg skriver.. Det er MANNEN sin feil at det blir sånn, pga hans latskap, ikke bikkja!

Bikkja sitter jo ikke der og planlegger å røyte over hele huset bare for å lage helsiken for dere... Så hvorfor dere lar det gå utover hunden, og ikke mannen- som jo er den som har overlatt alt til dere-, det skjønner jeg ikke!

Ta konflikten med den som fortjener det, ikke la det gå utover et uskyldig dyr som aldri har bedt om å få komme dit den er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så enig med deg, Lilleva- mamma`n til Emilie. Dette er ikke hunden sin feil, og det er jo mannen min jeg er forbanna på. Men hva skal en da gjøre når han hadde hund før jeg traff han, og alt fungerte helt fint i begynnelsen, helt til hunden ble syk og det plutselig ble masse trøbbel med den? En ting hadde vært om vi kunne gjort den frisk, hvis den kunne gått på medisiner o.l, men når dyrlegen ikke finner årsaken og dermed ikke kan komme med noen konklusjon og jeg igjen sitter med alt arbeidet denne syke hunden medfører, hva gjør man da?

Jeg kan ikke bare ta med meg barna og stikke fra hus og mann heller?

Jeg kan kjefte han huden full og det kan være amper stemning mellom oss i dagevis, men det orker jeg ikke både for min egen og barnas del. Så det er jo dette som er dilemmaet, hva gjør man i en slik situasjon? Det er da jeg skulle ønske at vi aldri hadde hatt dette dyret, for det er jo PGA dette dyret vi krangler. Og det er når det har gått så langt at jeg av og til bare har lyst å bli kvitt hunden på en enkel måte. Men jeg sitter jo fast og kommer ingen vei. Jeg elsker mannen min, og han er god på veldig, veldig mange områder,men når det gjelder hunden så tar han ikke ansvar, og det er jeg drittlei av. Og samme hvor mange ganger jeg tar opp dette med ham så blir det ikke bedre.

HI

Skrevet

ALVORLIG TALT!

Jaaaaa jeg blir DRITTLEI de svarte ekle hårene til hunden vår som flyger rundt her mer eller mindre konstant, men det er da verdt det!

Elsker voffen vår og han gir oss så utrolig mye glede, at minuset med pelsen får vi bare tåle...

Er ikke noe jeg gidder å bruke energi på å fokusere på. Det bare er slik.

En hund lever bare så og så lenge.. Du klarer vel å leve med litt pels, og heller fokusere på alt det positive det er med en hund !

Og hva mener du med egentlig med at den er syk?

Skrevet

TIPS: Kjøp en børste på dyrebutikken som heter Furminator! Den tar utrolig mye pels når du børster den, og dvs faller mye mindre av hunden etterpå ... Børst hunden med den annenhver dag eller noe så vil du nok merke forskjell...

Og jeg håper ikke du lar sinne ditt gå ut over den stakkars uskyldige hunden. Han trenger kos og ros og ikke bare en pissesur matmor som har støv på hjernen.

Skrevet

Med at den er syk mener jeg at den er SYK! Er det så vanskelig å forstå???

Den er blitt testet for diabetes, stoffskiftet osv osv,men enda ikke funnet noe...så den er syk av noe slag,men vet ikke enda hva som feiler den.

Og støv på hjernen? Hmm...er vel forskjellig grad av hva som kan defineres som "støv på hjernen",men jeg er ikke av noe ekstrem sort...så du skulle kanskje ha sett hvor ille det egentlig ser ut her hjemme.

HI

Skrevet

Jeg blir så lei meg av å lese sånt som dette. Stakkars hund. Her er det en tilsynelatende snill hund som får pes for at den RØYTER. Jeg håper ikke du gir uttrykk for dette ovenfor hunden. Hunder forstår mer enn du aner.

Vi har en stor hund, og jeg støvsuger hver dag. Noe jeg uansett ville ha gjort da det også blir mye bøss etter barna. Et kvarter av dagen min tar det å støvsuge. Hvor lang tid tar det for deg? Neppe mye mer. ET KVARTER. Jeg foreslår at du bruker et kvarter av tiden din her på DIB f. eks. til å støvsuge. Du klager over mye arbeid med jobben, husarbeid og sønnen, men har tid til å sitte her og klage over alt arbeidet?

Vær snill mot hundene deres folkens. Dere har familien, jobben, venner, interesser og hobbyer. Den har KUN DERE.

Skrevet

til22:33

Skjønner den,man er det sånn at man da bare skal akseptere at mannen legger alt ansvaret på oss damer????

Skrevet

Selvfølgelig er ikke det greit, men problemet er at det mest sannsynlig går mer utover bikkja enn mannen.

Skrevet

Jeg lar aldri ting gå ut over hunden iallefall,fordi jeg er veldig glad i han,men mannen derimot hehe

Skrevet

Hehe, been there done that! ^^

Men vi skaffet oss hund sammen da... Eller, mannen maste & maste om en hund. Han har vært hundefører i militærpolitiet, så han mente at en hund bare MÅTTE vi ha. Hundemannen som han var!

Og hvem skulle børste, stelle, mate og gå på tur med bikkja 2-3 ganger for dagen? Han såklart, no problemo :))

Vel... Det varte i 1 uke! Så var ikke intr like stor lengre, og hverdagen hvor det å ha en hund er ett stort ansvar slo mannen min i trynet.

Vi hadde henne i 1,5 år, fantastisk hærlig hund. Men for meg så ble det for mye med turgåing, børsting og renhold av huset hver dag, samt 3 barn.

Så i sommer passet forloveren til min mann hunden vår mens vi var på ferie.

Og forloveren var på gråten når han leverte tilbake hunden vår etter 3 uker.

Han er singel, snart 30 år og går på tur i skog og mark hver dag, selvom han ikke hadde hund.

Så en dag fikk jeg nok, spurte forloveren om han var intr i å overta hunden vår.

Og vipps, så var han på døren å hentet henne.

Utrolig trist, men samtidig en god følelse. Hun slipper å være ett irritasjonsmoment for meg, hun fortjente så mye mer enn det.

Vi hadde nok hatt henne enda, hadde vi ikke hatt vår gode kompis som kunne overta henne.

Men nå har jeg gitt henne vekk med god samvittighet og vet at hun har det bedre nå :))

Skrevet

PuseTøsa : Det er dette jeg også mener, hunden hadde hatt det mye bedre en plass hvor noen kunne tatt godt vare på den og hvor eieren hadde hatt god tid til den. For det finnes ikke hos oss...

Mannen min jobber mye og jeg har nok med barna våre og min egen jobb. Så jeg skjønner hva dere mener, dere som kritiserer meg- dette er ikke hundens feil...den er bare havnet på helt feil plass.

HI

Skrevet

Maser du om den hunden fortsatt? Stakkars hund sier nå jeg, som må være syk i huset ditt.. Tviler på at det er mye ekstra omtanke å få i fra deg.. Du virker skikkelig empatisk.. NOT!.. Du fortjener ikke å ha mannen din, som må være en kjempekar som holder ut sytinga di, og beholder hunden!

Skrevet

Siste Anonym:

Hvem faen er du som tror du vet noe om meg? Hvis dette plager deg så la være å gå inn på dette innlegget.

Pass dine egne saker, og din egen familie (hvis du i det hele tatt har en)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...