Gå til innhold

Guttenavnet Jone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi krangler ikke, er bare uenige. Men det navnet betyr veldig mye for meg, så det hadde vært veldig kjekt å overbevise ham.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, så overskriften og tenkte: det er vel et jentenavn...

Tenk så slitsomt for gutten deres og hele tiden få høre, trodde det var jentenavn.

Gjest Månefuglen med twins
Skrevet

Jone er kjempefint navn.. men jeg er oppvokst i Rogaland og har et familiemedlem som heter det..

;)

Skrevet

Jeg vokste opp i Stavanger og har bodd hele mitt voksne liv på sørlandet, og kjenner flere Jone fra begge steder. Fint, tradisjonelt navn. Har aldri tenkt over at det er et uvanlig navn:)

Skrevet

Kjenner flere gutter som heter Jone. Liker ikke navnet så veldig, men vet iallefall at det er et guttenavn.

Skrevet

Jeg synest det er kjempefint! Men jeg er da fra Rogaland ;)

Skrevet

Jeg er fra Rogaland og vet at det er et guttenavn men hørte fra et vennepar av meg bosatt i Oslo at mannen der i huset titt og ofte ble tatt for å være dame. Det drøyeste må ha vært da han fikk tilsendt prøver på bind og tamponger med ønske om tilbakemelding på produktene fra en eller anne klubb/probusent hehe

Skrevet

Jeg er fra østlandet, og har aldri hørt navnet før. Syns ikke det er noe særlig fint. Høres litt rar ut i mine ører, men smaken er som baken. Så jeg er nok mer enig med mannen din.

Skrevet

Fra Nordland, kjenner en gutt født i 2009 som heter Jone. Kjenner en annen gutt født samme år som heter Jonah.

Oppfatter Jone som et guttenavn.

Kan det være et alternativ å lage et dobbeltnavn med bindestrek for at dere begge skal få viljen deres, samt understreke at det er et guttenavn? Eks Jone-Andreas...osv.

Skrevet

Jeg liker det ikke fordi det brukes både som gutte- og jentenavn. Eks: Jone Salomonsen (kvinnelig teolog som fra tid til annen dukker opp i media). Er fra Nord-Norge.

Skrevet

Jeg svarer selv om jeg er fra Rogaland ;-) Syns i teorien at Jone er et fint navn, og har aldri tenkt på det som et jentenavn. Men når det er sagt, så faller det for min del i samme sjanger som Ronny, Johnny og Kenneth, men det er pga. private assosiasjoner med diverse Joner....

• 1 måned senere...
Skrevet

Jone i samme sjanger som Ronny og Kenneth? Huff da, det har jeg aldri opplevd selv... Jeg føler at Jone er solid, traust middelklassenavn, men det er kanskje fordi jeg er oppvokst i et solid, traust middelklassemiljø :o)

Skrevet

Er fra langt nord og vet om en Jone, gutt.

Syns det er et fint navn og hadde aldri trodd det var et jentenavn.

Skrevet

Enig i at det er et solid og litt traust navn.

Skrevet

kjenner en som heter jonne. jone har jeg aldri hørt,men syns det var stilig:)

Skrevet

Jeg er fra Vestfold og har aldri hørt det navnet før. Men jeg syntes det var ett maskulint navn, så hadde tenkt guttenavn uansett om det bare hadde stått Jone.

Jeg likte det veldig godt,syntes det var kjempefint :o) men min samboer er enig med din mann.

Skrevet

Jeg er sørlending og hadde ikke hørt Jone før jeg flytta til Rogaland selv. Syns det er superfint, og hadde det ikke vært for at en kollega av mannen het det, så kunne det fint vært et alternativ for oss.

Skrevet

Synes Jone er kjempefint både som gutte- og jentenavn:)!

Skrevet

Jeg vet om en liten Jone. Hadde aldri hørt det før, men liker det godt. Synes det er litt spesielt, men veldig fint:) Synes IKKE det høres ut som et jentenavn, men det er kanskje bare fordi jeg bare har hørt det på en gutt.

Skrevet

Er svært få menn som heter Jonne i Norge, kanskje vi kjenner samme person. Er han fra Nord-Norge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...