partyoffive Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Bare nysgjerrig. Fikk en kommentar her som stakk litt. Har aldri fattet poenget med og re sengene hver dag. jeg er alltid veldig på det og ha det ryddig rundt meg. Liker til min manns fustrasjon og ryddige rene overflater og gulv i stuen, kjòkkenet, badet og andre områder vi alle oppholder oss mye. Men med mindre vi har gjester over, eller barna har venner over, rer vi ikke senger hver eneste dag. Ingen har noe inn på soverommene og gjòre! Jentene deler soverom, men har et annet lekerom + loftsstue hvor alle leker, bord, spill, lego osv er. Dyna ligger ikke i en kròll. Jeg strekker den over puta liksom, men RER ikke sengen. En gang iblant rister jeg dyne og pute ut vinduet, men that's it? Hva gjòr dere? Mye man skal lure på når barna er i seng☺
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Jeg står opp, og drar på jobb.. med andre ord, jeg rer IKKE opp senga! Ikke bra for bakteriene heller vettu.. dyna skal visst ligge i en krøll ;o) Skal ha visning i morra og på lørdag, kan hende eg rer opp da
mamma >to gull Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Ja, gjør det stort sett hver dag så sant jeg ikke har dårlig tid. Når jeg først har sengeteppe og puter må jeg liksom gjøre det hvis ikke ligger det bare i en krøll på gulvet. Og så lufter jeg hele dagen da, det er viktig! Deilig å legge seg i et friskt, kjølig soverom..:-)
It's all about me Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Når klokka ringer eller en av ungene roper kryper jeg fram fra dyna, og slik den blir liggendes da ligger den til jeg skal legge meg. Når jeg så skal legge meg rister jeg den, men det er kun for å fordele dunen, og kryper under igjen. Senger skal ikke res opp hver dag, ikke med mindre du vil skape et perfekt hjem for alle de små søte som liker seg i rett og fint sengetøy.
Gjest Skrevet 28. september 2009 #5 Skrevet 28. september 2009 Gjør mye det samme som deg, men drar alltid dynene sammen til en bylt i det minste slik at madrassene får luft og det blir minst mulig midd.
~mamma~ Skrevet 28. september 2009 #6 Skrevet 28. september 2009 Aldri, bortsett fra barnerommet, for der er ungene og leker, så da er det greit at det er litt ryddig (for det blir fort mye annet rot...). Etter at jeg hørtte at det er bedre med tanke på midd at sengeklærne ligger med "innsida ut" når vi ikke ligger der, har jeg ikke dårlig samvittighet for det heller..
Den heldige eier av ett barn Skrevet 28. september 2009 #7 Skrevet 28. september 2009 Henger dynene ut av vinduet hver morgen slik at de er kalde til kvelden.
Plingeting Skrevet 28. september 2009 #8 Skrevet 28. september 2009 ja, det gjør jeg. Her er sengene redd før vi går ned. tar meg jo maks 3 minutter å re alle tre sengene.
Nea og juniors mamma Skrevet 28. september 2009 #9 Skrevet 28. september 2009 Nooooope, med mindre vi skal ha fasjonabelt besøk blir ikke sengen redd opp. Prøver å ha dynen nederst i sengen så madrassene får lufte seg slik at bugs'ene rømmer pga frisk luft ;D
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 28. september 2009 #10 Skrevet 28. september 2009 ja. Jeg rister dynene og teppene ute hver dag ogsaa, pluss skifter sengetoey 1 gang i uken (dette er vaner som er kommet av ren paranoia paa hvor perfekte jeg tror andre er). Pleide aa styke lakenene, men det har jeg maatte legge fra meg og ta opp igjen naar jeg blir pensjonist eller noe Men jeg maa jo innroemme at det ER faktisk bedre aa legge seg i oppredd seng. Jeg pleide aa aldri bry meg om saant, det har kommet snikende. Proever aa innstille en sans for ryddighet og renslighet og orden hos jentene mine, og da har jeg maatte tatt en liten kikk paa meg selv for aa gaa foran som det store eksempelet
partyoffive Skrevet 28. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 28. september 2009 Dynene ut av vinduene HVER dag? Jòye meg! Skulle gjerne hatt vinduet åpent hele dagen også. Beklageligvis har vi nabolaget fullt av utekatter som hopper inn på soverommet vårt fra tid til annen. Soverom på bakkeplan... Lufter når vi er hjemme. da kan jeg fòlge med og kaste kreket ut igjen evt. Så mid liker redde senger? interessant. ja, da har vi IKKE midd her i huset Så bra☺ Jeg visste at jeg ikke gjorde det for en grunn.
Mom2Two Skrevet 28. september 2009 #12 Skrevet 28. september 2009 Rer ALDRI senger, ikke en gang når vi får besøk;-) Ser ikke poenget, og alle skjønner at du har gjort det kun for besøkets skyld..hehe.. Er det ikke bare besteforeldregenerasjonen som rer senger da?
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 28. september 2009 #13 Skrevet 28. september 2009 vi står opp og går.. vi lar dyna ligge i en krøll.. ikke bra å isolere krypdyra i senga med å re opp..
partyoffive Skrevet 28. september 2009 Forfatter #14 Skrevet 28. september 2009 At man helst ikke skal 'dekke til sengen' med sengeteppe og pynte puter har jeg hòrt. Da kan det sette seg mye midd, og madrassen f9r ingen luft. Så vi har ikke det. Men jeg visste ikke at man helst ikke skulle re sengen. Er det fordi midden liker best 'flate' laken og dyner? bra for oss☺
blomstre Skrevet 28. september 2009 #15 Skrevet 28. september 2009 Ang midd. De trives hvis det er varmt og fuktig. Derfor skal man brette dynen vekk fra madrassen når man står opp, slik at all svetten man har fått i madrassen ila natten skal kunne fordampe. Har middallergi, mitt allebi for IKKE å re sengen, bare brette dynene vekk :-)
Norwegian by injection Skrevet 28. september 2009 #17 Skrevet 28. september 2009 Hver morgen, klarer nesten ikke å gå ut døra før det er gjort, he he ;-)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 28. september 2009 #19 Skrevet 28. september 2009 Så og si aldri. Soverommet vårt er nedprioritert...
partyoffive Skrevet 28. september 2009 Forfatter #20 Skrevet 28. september 2009 Ja, da fòler jeg at nok en gang er min parnoide svigerinne på grensen til 'unormalen' her, og ikke jeg☺
partyoffive Skrevet 28. september 2009 Forfatter #21 Skrevet 28. september 2009 For real? It's not like u to joke, so u left me hanging here...
Bibappelula <3 Skrevet 28. september 2009 #22 Skrevet 28. september 2009 Rer bare opp sengene når jeg har fri. Går jeg på jobb blir sengene uredd hele dagen
Mrs. Bouquet Skrevet 28. september 2009 #23 Skrevet 28. september 2009 Ja, etter at alle er stelt og har spist frokost tar jeg meg en liten rydderunde og rydder kjøkken, bad og soverommet. Da reier jeg sengene samtidig, det vil si å strekke lakenet, bankte putene tilbake i fasong og legge dyna i en brett. Barnas dyner blir lagt utover senga. Liker mye bedre å legge meg i en oppredd seng enn en i fullt kaos.
pea-in-the-pod Skrevet 28. september 2009 #24 Skrevet 28. september 2009 Rer sengen hver eneste dag, med sengeteppe og full pakke :-) Liker å ha "strøkent" soverom og døren åpen. Drar vekk dynene og lar madrassen lufte seg og dynene bli kalde når jeg står opp. Rer så opp rett før jeg går ut døren. Det skaper ikke mer midd ved å re opp, men man skal ikke re opp med en gang man har stått opp. La det gå 30min-1time. Så er det bare å riste og brette det man vil!
Gjest Skrevet 28. september 2009 #25 Skrevet 28. september 2009 Fordi sengemidd ikke tåler frisk luft, legger vi alltid dynene brettet i to i fotenden. Minsten si dyne henger jeg over siden på grindsenga. Med vinduene på gløtt, får madrassene luftet seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå