Gå til innhold

Hvor mye lakserolje kan jeg ta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trapper, kanel, brystvortestimulering, sterk mat, sterk kaffe, sex osv..har prøvd alt. Jeg orker ikke mer.Er desperat nå og skal kjøpe lakserolje. Blir sikker mange svar at det bør du ikke gjøre din uansvarlige kvinne..osv..men, men..det får jeg tåle. Håper bare noen kan svare meg på spørsmålet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veninna mi tok 2 store spiseskjeer på ettermiddagen og på kvelden i 20-21 tiden så gikk vannet!

Skrevet

Kjenner bare til en som har prøvd, hun tok to spiseskjeer og blandet i noe drikke. Endte med at hun fikk skikkelig magekramper, lå og vred seg i smerter, fikk rier og styrtfødsel. Ungen kom på bare et par timer, hun var ikke moden i det hele tatt og revnet fra innerst til ytterst. Måtte syes sammen i narkose, fikk blodoverføring og hadde en så jævlig opplevelse at jenta hennes blir enebarn.

Tror ikke hun anbefaler deg lakserolje nei, men om du virkelig vil ta det så må du sende noen andre på apoteket. De ansatte har nemlig ikke lov til selge det til gravide (kanskje ikke uten grunn apotekene har en slik policy?)

Hvorfor prøver du ikke et klyster isteden, mye tryggere og kontrolerbart. Det gir de til og med på sykehuset for å få litt fortgang...

Skrevet

Jeg tok en hel flaske uten effekt, annet enn renneræv, da.

Skrevet

Lykke til med mulig styrtfødsel, grenseløs revning, morkakeløsning og eventuell fosterdød! Håper det er verdt det. :)

Skrevet

Apoteket har ikke lov til å nekte deg noe som helst på apoteket som er reseptfritt. De kan nekte deg mengder feks på paraseth. Gjør de det, gjør de noe de ikke har lov til. Slutt å spre feilinfo når dere ikke vet! Jeg tok 3 skjeer lakserolje og sylte ned på appelsinjuce i uke 41. Fødte dagen etter. Sprakk ikke noe og det var ikke vondere fødsel enn min første, som var uten oljen.

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale deg å ta lakserolje. Men jeg vil gi deg et tips som min jordmor kom med. Slapp av mest mulig. Det er en grunn til at så mange fødsler starter om natten, for da slapper kvinnen av og hviler.

Skrevet

Fosterdød!!!???Har du ikke tatt pillen din i dag nå igjen da. Dumme kvinne

Skrevet

Det er faktisk mulig at man setter barnets liv i fare ved å sette i gang noen som kan medføre en styrtfødsel. Det er faktisk dumhet å ikke sette seg så lite inn i ting at man ikke vet dette.

Skrevet

Det er så utrolig tydelig at det er du som ikke har peiling på hva du prater om anonym16:40. Provoserer meg sykt, slike hysteriske kvinnfolk som deg som driver med tullete skremselsproåpaganda på denne måten. De hadde da aldri i verden solgt dette reseptfritt på apoteket hvis du har rett. Skjerp deg!

Skrevet

Skjerp deg selv. Det er en grun til at apoteket nekter å selge lakserolje til gravide. Det er ikke skremselsprpaganda.

Det at du lar deg provosere av fakta viser hvor uvitende du er |16:46

Skrevet

Siden noen her ikke er helt oppdatert: Styrtfødsel, livmorruptur og morkakeløsning (gjerne som følge av for kraftige rier), er alle risikofaktorer for fosterdød.

Skrevet

Er duphalac like farlig som lakserolje?

Skrevet

Kan legge til (siden noen tror at dette ikke hadde vært solgt hvis det var farlig) at lakserolje er et middel mot forstoppelse, og selges kun som det. Det er derfor høygravide kan risikere at de nektes å få kjøpt det, fordi apoteket er kjent med farene knyttet til bruk sent i graviditeten.

Anonym 16:54.

Skrevet

Nei, dulphalac er ikke farlig. Lakerolje er et avføringsmiddel som gjør at magen tømmer seg. Mens dulphlac kun mykgjør avføringen og hindrer forstoppelse.

Skrevet

Slutt med det pisset ditt da. Du gir deg faen meg ikke. Tydelig at du er dum i hodet ditt! Har en mor som har jobbet på apotek i 30år. Og du er så full av pisspreik!

Skrevet

De har ikke lov å nekte høygravide. Noen kan gjøre det, men de har ikke lov til det!

Skrevet

Det viser bare hvor lite kunnskap både du og moren di har.

Skrevet

At mora di har jobba 30 år på et apotek, er det liksom sånn du vet sikkert at det er bra? Jøss.. Høres mer ut som om mora di trenger å henge fra seg frakken sin hvis du virkelig mener at dette er ufarlig.

Fy faen, jeg blir faktisk kvalm av folk som setter livet til sitt ufødte barn på spill fordi de er lei av å gå gravide!!! Hvorfor i helvete ble du gravid i utgangspunktet??

Skrevet

Har du jobbet tredve år på apotek og ikke har større kunnskap burde hun enten slutte i jobben eller holde seg oppdatert

Skrevet

Tror ikke det er HI som skriver alle dusteinnleggene om at dette er ufarlig. Tror det bare er et av formumtrollene som leker seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...