Gjest Skrevet 27. september 2009 #26 Skrevet 27. september 2009 Du svarer meg at dette ikke har noe med sønnen å gjøre, det er der du tar feil. Det er hans mor, han må sette grensene. Dersom du gjør det kommer det til å bli problemer. Det ville det blitt om dette var en norsk mann også. Svigermor er mannens problem å fikse! Og så lenge han danser etter hennes pipe kommer hun ikke til å slutte. Enkelt og greit.
ana_fi_hob_ Skrevet 27. september 2009 Forfatter #27 Skrevet 27. september 2009 han vil ikke si det , for da blir hu lei seg. har gitt han det forslaget , men hun og han sier,men jeg vet jo sldri når jeg trenger hjelp. kan ikke planlegge det.
ana_fi_hob_ Skrevet 27. september 2009 Forfatter #28 Skrevet 27. september 2009 jo ser denn, men szamtidig, vi hadde ikke hatt dette problemet om hun visste å oppføre seg som en normal mor. å han har prøvd, men er umulig uten å måtte såre henne skikleig. for hun skjønner ikke normal snakk. blir grinete å gjør ting være. hun har flere ganger ødelagt mat jeg har laga fordi hun har pirka borti det. rettet på den osv. enda hun ikke aner hvordan man lager den maten. å inntrykket folk får e jo at jeg ikke kan lage mat. hun elsker å gjkøre slike ting. å sier konstant . han er favoritten min.
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 28. september 2009 #29 Skrevet 28. september 2009 Dette var et flott eksempel på hvorfor vi norske jenter faktisk blir advart mot å gifte oss med muslimer. Du skal vel i grunn være glad du slipper å bo i samme leilighet som moren.. Og i verste fall så deler jo muslimer soverom hele familien. Så sånn sett er du jo heldig. Nå mener jeg at du bor i DERES land, ergo Du må følge deres regler. Er det noe i nordmenn hater så er det muslimer som kommer til norge og fortsatt oppfører seg som om de er hjemme med sine rare regler og oppførsel. Ergo, så må du faktisk glemme dine prinsipper, din levemåte og ditt privatliv. For privatliv er ikke noe som er vanlig der nede. Et meget lite gjennomtenkt giftemål i mine øyne. Har du sett filmen IKKE UTEN MIN DATTER??? Det har vel de fleste jenter gjort, om du ikke har sett den, så burde du kanskje ha gjort det før du sa JA. Disse 2 i filmen som er gift, hun amerikansk og han muslimsk så bestemmer de seg for å flytte til hans land med datteren. Mannen har hele tiden vært eksemplarisk og kjempe snill mot både konen og datteren. Men når de flytter til hjemlandet hans, som bare skulle vare en kort periode så forrandrer mannen seg totalt. Og det er moren og resten av familien som ligger bak, den amerikanske damen kan aldri gjøre noe som helst, moren har øynene i nakken hennes hele tiden og hun blir hetset hele veien. Mannen ender opp med å bli voldelig fordi hun ikke klarer å følge de muslimske lovene og hun må rømme hjem med datteren. Uansett, det er en grunn til at vi blir advart mot muslimer, det er en grunn til at sånne filmer blir laget. Det er jo basert på sanne historier. Så eg må si at du er en meget tøff dame som turde å gifte deg med en muslim, og ikkje minst og bo der nede.. Her har du nok kjøpt katta i sekken, for har du giftet deg med en muslimsk mann, kunne du like så godt giftet deg med resten av familien. For du får de på kjøpet, og du blir ikke kvitt dem.. Og det er faktisk ikke dem sin feil, dette har med troen deres å gjøre, en kan vel kalle det hjernevasking også.. Så du kan nok se fram til mange krangler med mannen din, mye tårer og en del middagspising aleine. For han kommer aldri til å sette seg opp mot moren. Så her må du gjøre brutale valg. Enten godtar du det og finner deg i å få moren på kjøpet, eller så pakker du snippen din og drar hjem til norge. Eg vil ikkje tro det finnes noen mellomting for deg, så da er det opp til deg om du virkelig elsker mannen din så pass mye at du er villig til å bli muslimsk i levemåte, eller så drar du hjem. Sorry mac, men her har du nok giftet deg inn i noe du ikkje var klar over!!
Bunnies by night Skrevet 28. september 2009 #30 Skrevet 28. september 2009 Herrefred strilen... for et flott og nyansert innlegg... Jeg er samboer med en muslim - og har en muslimsk svigermor - verdens nydeligste menneske - som jeg er veldig veldig glad i:) Har hatt en grusom svigermor tidligere - som skulle blande nesen sin opp i alt, og ja - hun var NORSK. Uansett hvem du gifter deg med så får du faktisk en familie på kjøpet... Fremmedfrykt er farlige greier. Muslimer er ikke en ensartet gruppe vet du... det er stor variasjon fra hvilket land du kommer fra, og også innenfor det samme landet...
Gjest Skrevet 28. september 2009 #31 Skrevet 28. september 2009 Har ikke lest hele tr[den..MEN Mannen min er ikke muslim. Langt i langt i fra. hele familien hans er FRP/ere av den negative sorten. Min svigermor er ganske lik p[ din, og derfor flyttet vi langt vekk...... Det var det eneste som hjalp. En mammagutt er en mammagutt uansett religion, s[ tror ikke det er vesentlig her. Og s[ h;res det ut som svigersen din har et problem, og sorry at jeg sier det, men det tror jeg mannen din har og som tillater dette og forsvarer henne. Hannes jobb er [ stille opp for DEG. Vel lykke til da! H[per det kommer seg!
partyoffive Skrevet 28. september 2009 #32 Skrevet 28. september 2009 Mener absolutt ikke og være slem, men visste du ikke noen ting om den muslimske kultur og familie verdier fòr du giftet deg med denne mannen og gikk med på og bo i en leilighet OVER svigermor??? Synes det hòres helt forferdelig ut, og skjònner veldig godt at tårene trykker på. Men, dette tror jeg helt ærlig ikke du får forandret på!? han kommer vel antageligvis og alltid 'ære' sin mor så lenge hun lever. SLik er det jo i deres kultur. mange som har sltisomme svigermòdre, men her i landet kan man jo i det minste mòte forståelse og forhandle en slik situasjon. Det er jo ikke 'godtatt' i samfunnet på samme måte. Som en sa over som hadde en overbærende svigermor - de flyttet! Det er vel kanskje ikke så enkelt og få din mann med på det??? Håper du kan forandre på situasjonen din. Lykke til!
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 28. september 2009 #33 Skrevet 28. september 2009 For å si det på den måten til deg som reagerte på at eg var negativ mot muslimer fordi norske også har slitsomme svigermødre og og får en familie på kjøpet når man gifte seg uansett religion.. Eg har en forferdelig svigermor, hater henne.. Men i motsetning til om mannen min hadde vært muslimsk og eg hadde bodd der nede så har vi valget med å bo langt vekke fra svigermor, og vi unngår henne så godt som det lar seg gjøre. Hun prøver å manipulere mannen min hele tiden med å legge seg opp i alt hele tiden og søker hele tiden masse kontakt. Men heldigvis så bor vi i norge og vi kan faktisk velge akkurat hvor mye vi vil ha med henne og gjøre. DET er veldig stor forskjell på å være gift med en nordmann og en muslim!! Og du skal jo bare være kjempe glad for at du har funnet deg en muslimsk mann som tør å stå på egne bein og har guts nok til å flytte fra mora. Men dette er nok ikke realiteten i et muslimsk land. Og ja, må gjerne kalle meg rasistisk, helt greit for meg. Men akkurat disse muslimene er skumle når en er i deres land. Og ja eg har vært i et muslimsk land flere ganger.
ana_fi_hob_ Skrevet 28. september 2009 Forfatter #34 Skrevet 28. september 2009 vel, dette var jo ikke akuratt et veldig inteligent inlegg. bor du sammen med en muslim? å hva det ang at han ikke kommer til å snakke med henne eller sette sge opp mot henne så tar du feil. jeg forklarte mannen om denne tråden, vi leste innleggende sammen og vet du hva. ha begynte å gråte å ble kjempelei seg , fordi han ikke hadde sett hva dette gjorde med meg. så han unnskyldte seg og gikk rett ned å snakket med mammaen sin, å krevde en anne oppførsel fra nå av. så virker ikke helt som du vet hva du snakker om. til alle dere andre. tusen takk, dere har vært til stor hjelp å reddet ekteskapet mitt. taker så utrolig masse. stor klem
Bunnies by night Skrevet 28. september 2009 #35 Skrevet 28. september 2009 Jeg er forsiktig med å bruke begrepet rasistisk, men at du er loadet med fremmedfrykt - ja det vil jeg påstå. Du sier du har vært i et muslimsk land flere ganger - det kan godt være - jeg aner ikke hvilket muslimsk land. Jeg har også vært i muslimske land flerfoldige ganger, har familie der som vi besøker, har venner der som lever akkurat som våre venner i Norge. De bor ikke hjemme hos svigermor nei. Det har skjedd en utvikling i muslimske land også... De tråkker ikke ned dørene til hverandre. Både mann og kvinne er ute i jobber - og har dermed mindre tid til familie - det er ikke bare et fenomen vi har her i Norge... "du skal være kjempeglad du har funnet deg en muslimsk mann som tør å stå på egne bein og har guts nok til å flytte fra mora." Vel - de færreste menn jeg kjenner bor hjemme hos moren - og i hvert fall etter de har giftet seg... Kan ikke akkurat si at jeg er GLAD for det heller- jeg tok det som en selvfølge. Og for øvrig trengtes det heller ikke noe guts fra han sin side å gjøre det... det var en selvfølge for alle parter - inkludert moren. At familien gjerne blir vektlagt mer der enn her - det skal jeg være enig i - men det er kanskje mer positivt enn negativt. Men det er ikke slik at man tråkker ned dørene som sagt, det er mer snakk om at man inviterer hverandre over til middag en gang i uken, eller stikker en tur innom for å si hei. Men akkkurat det er vel ikke ukjent for mange nordmenn heller. Og når du begynner å dra inn "ikke uten min datter" så blir det bare latterlig.
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 29. september 2009 #36 Skrevet 29. september 2009 Unskyld meg her altså.. Det er ikke jeg som skriver inn på dinbaby.com og spør om råd ang min muslimske mann som har en mor som har lyst å gi sønnen sin melk på flaske. Det er det du som gjør. Og NEI jeg har ikke en muslimsk mann.. Du spør om råd og hva du skal gjøre og da får du det. Da får du ikke alltid høre det som du har lyst til. Så utrolig flott at muslimske land har blitt mer som norge da, det er helt nytt i mine ører. Og jeg tror nok ikke på det før jeg ser det, men det kan godt være mulig det. Og jeg tar ikke feil noen som helst plass ang at din mann ikke kommer til å snakke med sin mor. Det er jo DU som skriver at han har snakket med henne og at han tydeligvis ikke har turd å fortelle henne hvor landet ligger. Du kan umulig ha trodd at å be om råd på nettet ang din muslimske familie ville føre til gode råd uten kritikk mot muslimer, så dum vil eg ikkje tro noen er. Men det er jo kjempe flott at folkene som har svart deg positivt her på denne tråden har reddet ekteskapet ditt. Knall det.
ana_fi_hob_ Skrevet 29. september 2009 Forfatter #37 Skrevet 29. september 2009 en lten nettside for deg frøken. sluttåvære frekk.no sier ikke jeg kun sa takk til positive svar. må du lære deg å lese da damen. grunnen til at jeg poengterte at han var muslim , er fordi islam har det islam har om famile. og kun derfor. å jo du tok FEIL
2søtesmåh Skrevet 29. september 2009 #38 Skrevet 29. september 2009 Vil ikke si det er forde de er muslimer..Han er en "mama's Boy";- og DET er problemet.Ikke religionen i seg selv..Finnes like mange ulike typer muslimer som kristen...Ikke alle er "fanatikere". Hun er jo bare en helt gjennomsnittlig "DiB-svigermor";- etter min mening,- om jeg skal tro svigerhistoriene her inne.... Tilbake til saken. Det MÅ ordnes opp i..Spør henne om det hun vil er at du skal pakke sakene og dra..Fordi det er det du kommer til å gjøre om dere ikke får noe privatliv..Barnabarn blir det IHVERTFALL ikke,- for det rekker dere ikke å få til når han må fungere som mannen i huset i to husholdninger...Om hun da innrømmer at hun vil ha deg vekk,- da er saken enkel..Mannen din må velge,- og du og hans mor må godta det valget,- samme hva det blir. Han mp vise seg som MANN og bestemme det helt og holdent alene.Om han vil ha deg eller mora.... Lykke til
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 29. september 2009 #39 Skrevet 29. september 2009 Åhh, så sint vi skulle bli da. Skjønner ikkje koffor du gidder å hisse deg. Du hadde jo fått ordnet opp i ekteskapet ditt og alt var ordnet med svigermoren din, var det ikkje det du ville? Hvis det hjelper på humøret ditt så kan eg godt skrive at eg tok feil. Og ikkje skriv til meg at eg må lære meg og lese, for det er ingen tvil om hvem av oss som har lese og skrive problemer. Men kan vi ikkje bare legge saken død da, du har jo ordnet opp i alt skriver du. Så da er det vel ikkje noe mer å snakke om?
Gjest Skrevet 29. september 2009 #40 Skrevet 29. september 2009 Flytt, flytt, FLYTT! Det er nok det eneste som hjelper i deres tilfelle, med mindre mannen din blir voksen nok til å manne seg opp til sin egen lille mamma og sier fra at nå er dette hans hjem, hans kone og hans liv. Han kan sette ned foten til moren sin. Det er ikke hverken syndig eller respektløst overfor moren å si fra. Det er ikke din jobb, men hans, tror jeg. Jeg tror det blir verre hvis du sier fra. Men nå har jeg sett kvinner i slike land bli ganske høyrøstet mot hverandre til tider, så kanskje må du sette deg selv i respekt også? Hvis hun går i skapene deres, rer opp senga og driver med sysler som er deres sysler, synes jeg du har vært "tålmodig" altfor lenge. Jeg hadde flyttet for lenge siden. Sammen med mannen, altså. Svigermor hadde ikke vunnet denne lille kampen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå