Gå til innhold

Ja eller nei til...


Anbefalte innlegg

Skrevet

he he.. hadde vært gøy å bo i ditt forbyaltsomerfarligsamfunn. Der hadde Capone hatt det gøy:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, så morsomt at du ler deg ihjel.

Skrevet

Hehehe, dere vet kun dette; "hasj er farlig, mye verre enn alkohol"

 

Helt feil! Ligger man rett ut dagen derpå om man røyker seg stein? Nei!

 

Det gjør man med alkohol, det er ikke bedre for kropp og hjerne med alkohol, enn det er med hasj.

 

Det er så mange som røyker, og sånn vil det alltid være.

Skrevet

anonym 00:06: Tror faktisk de har det veldig godt i Amish-samfunnet i Pennsylvania i USA ;)

Skrevet

Ja, dumme folk vil det alltid være.

 

 

Skrevet

Har du røyka eller?

Det finnes mye forskning som kan fortelle deg at du tar feil. Men regner med du er for sløv til å få det med deg.

Skrevet

Ja, men det var ikke det jeg ba deg finne link på. Var ikke uenig i at cannabis KAN gi psykoser - jeg påsto at det er veldig uvanlig at det skjer (når du sammenligner med antall mennesker som har prøvd det)

Det er nok mye mer hyppige forekomster av psykotiske lidelser ved bruk av kjemiske narkotikum.

 

Påstanden din om at alkohol var mindre skadelig enn cannabis er den jeg vil bestride. Den vil jeg gjerne se en seriøs link på. (jeg kan gi deg mange andre linker som støtter opp mot mitt syn)

Skrevet

Hmm, kan man si at det er uvanlig når 50% av de unge med predisposisjon opplever psykoser senere i livet? Det er faktisk en god del som er predisponert. Har aldri sett tilsvarende tall for alkoholbruk og unge. Mitt poeng er at det er betydelig overdrevent å si at cannabisbruk er harmløst.

 

Har selv prøvd og var overrasket over depresjonen som fulgte. Visste ikke noe om dette. Var helt svart til sinns lenge etterpå.

Skrevet

Jeg gjør hverken eller.

 

Takk.

 

Vil ha en klar hjerne og fine lunger.

Skrevet

Dette står i linken:

 

Økningen i risiko er moderat, mener forskerne, men utslagene er langt større for folk som er disponert for psykiske lidelser i utgangspunktet. Dessuten blir situasjonen verre jo flere rever man røyker.

 

Ungdommene som var disponert for mentale problemer og i tillegg hadde brukt cannabis ganske ofte, hadde omtrent 50 prosent sjanse for å få psykoser i løpet av de fire årene studiet varte. Uten rusmidlet var risikoen derimot nede rundt 25 prosent.

 

Jeg har også røykt min del - noen år siden nå, men husker også at jeg ble deppa. (men da røykte jeg daglig - og det er helseskadelig)

Prøver ikke å gjøre cannabis "harmløs" - for det er det ingenting som er , unntatt kanskje brokkoli - men om folk har lyst å gjøre dette en gang i blant, så ser jeg ikke problemet.

Ser at med legalisering er det både positive og negative ringvirkninger.

Vil en ha seg en "jonas" så får en tak i det, uten problemer - men synes det er synd at en skal straffes for noe en velger å gjøre som ikke går ut over andre enn seg selv.

 

Skrevet

Mafiaen bestemmer fremdeles ikke over folk. Folk bestemmer over seg selv.

 

Men vi ser jo hvordan det går med folk som ønsker å røyke, drikke og bruke dop.

Kreft, kols og andre sykdommer står i kø.

 

 

Men det er jo et valg folk tar når de velger å suge på kreftpinner enten de kalles Marlboro eller Hasj.

Skrevet

Jeg syns bare man skal være ærlige i denne diskusjonen. Et vanlig argument fra tilhengere av legalisering er å påstå at bruk av cannabis er ufarlig og ikke kan gi senvirkninger. Forbausende mange går rundt og tror at man ikke utsetter seg selv for noen som helst risiko ved å røyke c. Og VELDIG mange nekter å innrømme at de faktisk er sterkt preget av bruken. Tenker da på depresjoner, asosiale tendenser, noia osv.

Skrevet

HAHAHA! Det finnes mange tilfeller av dødsfall etter hasjbruk. Bilulykker f.eks. Og selvmord. Cannabis fremkaller depresjoner, psykoser og andre psykiske diagnoser som f.eks schizofreni, som igjen kan føre til selvmord eller ulykker. Dette er forsket på og er et fakta men ikke kan benekte.

Skrevet

Ja, lite som er så koselig som en vettug debatt med saklige argumenter:)

Folk flest, med litt vett, må nok se seg enig i at der finnes bakdeler ved regelmessig bruk av c., som det også finnes ved regelmessig bruk av alkohol.

Jeg tror ikke det finnes mange bakdeler ved å gjøre det en gang i blant derimot.

Jeg tror, at ved legalisering, får en en mer avslappet holdning til det hele - som de har i f. eks Holland. Der kan en kjøpe seg en pinne på en cafe, og kose seg en time eller to.

I Norge, må man derimot minimum kjøpe 5 gram. Det er ikke noe en kan kose seg med en kveld - for en har ikke sjans å røyke opp sånne kvanta på så kort tid.

Da er det også lettere å skape en vanecannabisbruker, som gjør det for mye og for ofte.

Skrevet

Det er ikke uvanlig i det hele tatt! Jeg jobber med ingdommer som sliter med psykoser, depresjoner ol pga cannabis.

Skrevet

Vi er godt kjent med alkoholskader. Det er kanskje forskjellen der. Og jeg er selv et godt eksempel på at man ikke trenger være vanebruker for å få negative reaksjoner. Heldigvis er jeg et voksent reflektert menneske. Jeg kjenner meg selv godt etterhvert så jeg skjønner hva jeg bør og ikke bør utsette meg selv for. Verre for unge, usikre mennesker.

Skrevet

Men den målgruppen vil fort oppsøke narkotika likevel - og kanskje lettere finne veien til det som jeg ser på som den store stygge ulven - extacy, amfetamin, heroin.

At det er forbudt vil ikke hindre dem i å nå tak i det., og kanskje bli hardere brukere enn de ville ha vært om det hadde vært solgt i et legalt marked som en hadde kontroll på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...