Gå til innhold

Ja eller nei til...

Anbefalte innlegg

Skrevet

legalisering av cannabis/marihuana?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei fra meg;) De som driver med det driver med det uansett. Å legalisere vil føre til flere brukere (tror nå jeg).

Skrevet

NEI!!

Det der hippi dopet burde ikke være lov

Skrevet

Ja. Jeg lurer på når staten skal forstå at å ikke legalisere = null kontroll.

Legaliserer de det, forsvinner det svarte markedet. (minsker i stor grad).

Skrevet

23:18 igjen, var litt kjapp.

Det er en stor andel av norges befolkning som røyker cannabis så og si daglig. Disse blir gjerne satt i fengsel, mens voldteksmenn og forbrytere går fri mens de venter på å sone - fordi det ikke er plass i fengselet.

I tillegg finansieres kriger med det svarte markedet, og det er pga. DET SVARTE MARKEDET at man gjerne ledes til sterkere stoffer, er man ung og uvitende og kommer på plata for å kjøpe cannabis men selger ikke har det tilgjengelig, kjøper man gjerne noe annet. Dette skjer ikke ved legalisering.

I Nederland f.eks. er det mange færre som røyker enn i Norge fordi de har et helt annet forhold til det. Akkurat som Danmark og alkohol.

Cannabis kommer forøvrig lenger ned på listen ell alkohold når det kommer til hvor skadelig det er, og pr. dags dato finnes det ingen tilfeller av dødsfall etter bruk av cannabis, mens det finnes maaaange tilfeller av dødsfall etter bruk av alkohol.

Enten burde begge deler blitt lovlig eller begge deler vært ulovlig!

Skrevet

HVis du sammenligner Norge med Nederland og Danmark vil du finne at det i disse landene er mange flere som er avhengig av narkotiske stoffer og som har så alvorlige "bivirkning" av det at de ikke fungerer som forventet fra normale mennesker. Eks klarer ikke jobbe,

Det jeg synes er skummelt er hvor lite folk vet om det å bruke sentralstimulerende midler. Er kke uten grunn at rus og psykisk sykdom går hånd i hånd..

Å legalisere noe som faktisk er så farlig vil øke bruken-uten tvil!!

Og barna våre vil bli kjent med cannabis og hasj på samme måte som vi ble kjent med alkohol som unge. Takke meg til å drikke noen øl på fest enn å bruke cannabis..

Skrevet

Er enig med NN 23.24:

Nei

Som medisin : Ja

Skrevet

Bare det at du mener det er bedre at ungen din drikker noen øl fremfor å bruke cannabis, sier ganske mye om deg. Dette er det staten som har skylden for fordi de har legalisert det ene (som er mer farlig) og ikke det andre.

Skrevet

Det er meget mulig at legalisering av cannabis vil føre til at flere vil prøve det. Det ser jeg ikke på som noe problem, i og med at det er påvist å ha mindre skader enn alkohol.

Det er også ingenting i cannabis som er vanedannende. I motsetning til alkohol.

Det vil også føre til at de stoffene som faktisk er farlige - kjemiske og hardere narkotiske stoffer blir mindre tilgjengelige i og med at markedet blir kontrollert. Det vil være lettere å ta hardere stoffer om man får de tilbudt av det svarte markedet. - som gjerne vil tilby slikt i tillegg når en er ute etter å bare kjøpe cannabis.

Jeg sier ikke at det er bra å røyke hasj., det er en uting å gjøre for ofte, men i moderate mengder er det mindre farlig enn alkohol.

Cannabis er her nok for å bli. Syns at folk som har lyst å nyte slikt bør få kunne gjøre det, uten å havne i strafferegisteret. Der bør folk som faktisk skader andre få oppholde seg.

Skrevet

Tror dere dette er verre rusmiddel enn alkohol?

Skrevet

Mafiaen i Usa fikk sin "koseperiode" de årene det var alkoholforbud i landet. Er vel det som skjer her også hvis staten fortsetter på denne måten.

Skrevet

At det er mindre farlig å røyke enn å drikke er en teit, usann myte. Snakk med noen som jobber med ungdom innenfor psykiatrien. Det flommer av unge med psykoser pga bruk av cannabis. Hvilke reaksjoner man har ved bruk, er som med alt annet individuelt, men det er påvist en klar sammenheng mellom bruk av cannabis og psykoser.

NEI

Skrevet

Absolutt ikke.

Jeg er imot vanlig tobakk også. Forby skiten.

Skrevet

anonym 23:58: TWO WRONGS NEVER MAKES A RIGHT.

Å sette rusmidler opp mot hverandre er så lite intelligent som det bare går an å bli.

Skrevet

At det kan forekomme psykoser er sant., men det er veldig, veldig uvanlig. Det er mer vanlig ved bruk av kjemiske narkotiske stoffer.

At det er en større påkjenning for kroppen å komme seg etter alkohol, enn det er å komme seg etter cannabis, er ingen myte.

Vis meg en link til en seriøs artikkel som påstår noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...