Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #26 Skrevet 26. september 2009 Jeg vet om mange alenemødre som er veldig imot os. Dette fordi de mener at det gir alenemødre en mulighet til å sitte på ræva å bare ikke gjøre en dritt i 3 år. Jeg er delvis enig. Synes også alenemødre bør ut i jobb akkurat som andre samboende mødre. Det er på mange måter veldig urettferdig.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #27 Skrevet 26. september 2009 Men kontantstøtta forsvinner jo ikke HELT! Den varer til barnet blir 2 år! Og hvem er det som sier at det er synd i aleneforsørgere? Jeg synes det er flott at vi som KUN har EN inntekt faktisk kan studere for å få EN høy inntekt. Det er de som er i forhold som sutrer over "hvor mye penger aleneforsørgere får trødd opp i ræva" for det er ikke så mye penger. (og nå kommer det noen som sier at venninna deres har fått 35.000 for å sitte på ræva). Jeg kjenner INGEN alenemødre som sitter på ræva, samtlige jobber ræva av seg for å kunne gi ungen sin det aller beste!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #28 Skrevet 26. september 2009 Det er IKKE urettferdig. For OS + utvidet barnetrygd + bidrag + evt. bostøtte, er tilsammen en stor nok sum til at noen faktisk får en mulighet til å sitte på ræva å bare ikke gjøre en dritt i 3 år. Evt til å ta en utdannelse uten å opparbeide seg studiegjeld. KS, derimot, er urettferdig. For den har blitt så liten at ingen kan leve av den. I følge denne logikken, ville KS bli rettferdig dersom den ble økt til f.eks. samme nivå som OS.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #29 Skrevet 26. september 2009 Andre med EN høy inntekt betaler på studielåna sine. De har bare vært så "utaktiske" at de har gått fra gubben etter studietiden.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #30 Skrevet 26. september 2009 Jeg må fortsatt betale tilbake på studielånet mitt etter endt utdannelse, med EN inntekt. Og mener du at man blir aleneforsørgere etter taktikk? At det er dama som går ifra mannen for å få penger? Da synes jeg synd i de damene når realiteten biter dem i ræva.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #31 Skrevet 26. september 2009 Nei, jeg mener ikke det. Bare at de som er studerende alenemødre burde tåle å ta opp lån i stedet for å motta OS. Og derved ende opp som deg som fortsatt må betale på lån etter endt utdannelse med EN inntekt.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #32 Skrevet 26. september 2009 Støtten er faktisk kortet inn i tid. Før var den lavere, men en kunne ha den i 10 år som helt ordinær tid. Og overgangsstønad er faktisk ikke kun til alenemødre med babyer, og helt små barn. Den kan utvides om en som er enslig forsørger har handicapet barn(med hjelpestønad sats 3 eller 4). Da kan en ha den til barnet er 18 om det er nødvendig. Den er også til de som har vært pleiere i familien, og på den måten er blirr hindret til utdannelse/karriere. Da kan de få overgangsstønad i inntil 3 år, for å få orden på livet arbeidsmessig etter at pleieforholdet er helt avsluttet. Det er også noe med at en skillsmisse er ikke alltid konfliktfri, noe som kan gjøre at en trenger tid før en takler hverdagen. Og da først klarer en å se fremover og planlegge. En trenger tid til slikt. En skal ikke være nødt til å stresse med hverdagen midt oppi kriser. En trenger ikke pengeproblemer på toppen av det hele. Det er ikke alle som bare blir gravide alene, og dermed slipper det mest opprivende. Ikke alle alenemødre er alene fra starten. Så å helt være imot overgangsstønad, er egentlig sykt....
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #33 Skrevet 26. september 2009 Ja skal jaggu si jeg hadde vært fornøyd om jeg fikk 35 000kr for å gjøre ingenting. men da regner jeg med at den personen får utrolig høyt bidrag. Fra bf, eller har foreldrepenger som regnes inn i den summen, for man får faktisk ikke så mye i støtte.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #34 Skrevet 26. september 2009 Det er veldig mange her inne som forteller at de kjenner noen som kjenner noen som får 35 000 for å gjøre ingenting. Det er nok ikke et reellt tall, bare total overdrivelse.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #35 Skrevet 26. september 2009 Jeg tar opp lån i tillegg til OS, fordi OS er akkurat nok til å få hjulene til å nesten gå rundt. Med lån i tillegg slipper jeg å snu på krona når det kommer til klær til barnet mitt, middagsmat og andre uforutsette utgifter. I tillegg får jeg spart bittelitt til jeg er ferdig med studiene.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #36 Skrevet 26. september 2009 Min venninne får utbetalt 21.000 kr pr måned. Dette er bare i støtte og stønader. Det hun tjener på en evt. jobb kommer da i tillegg. Pluss at hun har lavt skattetrekk og får dekket mye i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #37 Skrevet 26. september 2009 Oioioi, det skulle gjerne jeg hatt!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. september 2009 #38 Skrevet 26. september 2009 jeg syns det burde vært krav til at man var arbeidsøkende, student eller i jobb minst 50 % fra man fikk barnehageplass
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #39 Skrevet 26. september 2009 Tipper HI egentlig vil ha fram hvor urimelig det er med "Nei til KS!!! Nei til KS!!!! " Ved å dra en sammenligning: Hva om noen fant på å si Nei til OS!!!. Antakelig er hun konfortabel med både KS og OS.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #40 Skrevet 26. september 2009 HELT ENIG!! Skaff dere en jobb i stedet for å snylte på oss andre!!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #41 Skrevet 26. september 2009 Snylter jeg på deg? Hvordan da? Jeg jobba i mange år og betalte mye skatt før jeg ble alenemor. Jeg betaler fortsatt skatt. Så hvordan kjære anus 20:14 snylter jeg på deg?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #42 Skrevet 26. september 2009 He he, typisk en alenemor i skyttergraven.. Det er jo ikke slik at hver og en av oss som er i jobb har vår egen "skattekonto" hos Staten som vi kan ta av når vi mener det passer. Med andre ord; de pengene du har innbetalt i skatt tidligere, ble helt sikkert brukt til noe fornuftig da du jobbet. Så NÅ er det nok vi yrkesaktive (og med æren i behold) som finansierer trygden din.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #43 Skrevet 26. september 2009 Tror vel ikke at skattetrekket ditt bidrar spesielt mye.. Dekker vel kanskje den ekstra barnetrygden som du har har, også...?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #44 Skrevet 26. september 2009 Bingo 20:13! Du har helt rett! Hi
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #45 Skrevet 26. september 2009 He he he...må le nå jeg. Hi, du som er i mot os, er ikke den skarpeste kniven i skuffen. Om du tror at aleneforsørgerer får så jævla mye penger, så anbefaler jeg at du skiller deg eller gjør det slutt med typen/samboeren din og blir aleneforsørger. Så får vi se hvor mye "nei til os" kommer ut av munnen din.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #46 Skrevet 26. september 2009 Haha, okei. Ja, for jeg skal jo aldri ut i jobb, jeg skal sitte på ræva mi resten av livet mitt og snylte på deg. Og nei, jeg mener ikke at jeg har en egen skattekonto, men jeg lurer på hvordan DU finansierer overgangsstønaden MIN i disse tre årene? Om du blir alene så er det vel jeg som finansierer din trygd, for da er jo jeg yrkesaktiv (med æren i behold). Jeg har forresten masse ære, i motsetning til deg kanskje. Virker ikke som den skarpeste kniven i skuffen. Så fortell meg; hvordan finansierer du OSen min?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #47 Skrevet 26. september 2009 Nei, det tror jeg heller ikke. Jeg bidrar til et fellessamfunn. Om ett år vil jeg være ute i full jobb, og bidra like mye (om ikke mer) som dere gjør. Så hvordan kan dere si at det er dere som finansierer min OS?
Gjest Skrevet 26. september 2009 #48 Skrevet 26. september 2009 Kontantstøtte hadde ikke utelukkende hjulpet meg som alenemor for å kunne være hjemme med ham når han var 10 mnd. Og nei, det var ikke synd på meg etter jeg ble alenemor, jeg fikk det mye bedre med å være fri og frank for å si det på den måten. Og nei, jeg satt ikke mye på ræva og venta å få penger inn i kassa uten å gjøre noe selv. Jeg klarte fint å starte på utdannelsen (nettstudier, siden det ikke er så enkelt å være alene med barn og sitte på skolebenken samtidig) og ta godt vare på gutten min samtidig.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #49 Skrevet 26. september 2009 fy faen hva jeg blir kvalm av måten dere tråkker oss alenemødre ned i søla på. håper alle dere blir sittende med skjegget i postkassa ved at mannen forlater dere, så får dere smake deres egen medisin. håper også da at de har avskaffet os. så får dere smake på DEN selv da fy hvor jeg skulle likt å mosa dere alle ned i dritten. hilsen alenemor som jobber rævva av seg for å få til en holdbar utdanning til os er ferdig!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #50 Skrevet 26. september 2009 HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HAHAHAHHAHAHHAHA HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH HAHAHHAHAHAHHAHAHA HI DU ER EN IDIOT
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå