Gå til innhold

irritabelt at kontantstøtten forsvinner..!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bra ks forsvinner, de pengene kan bli brukt på noe som er viktigere. Men du får jo ks frem til barnet er fylt 2 år og da er jo barnet stort nok til å begynne i bhg og du har fått vært hjemme med barnet i 2 år. Kan ikke få i pose og sekk vettu =)

Skrevet

hehe. nei,kan vell ikke få det. så får nok bare kooose meg så lenge det går an :)

Skrevet

Synes faktisk de kunne fjernet kontantstøtten jeg, og heller innført 6-timers dag med full lønn til småbarnsforeldre. Her jobber vi begge 100% og er avhengig av det økonomisk sett, men dagene er bare helt vanvittig hektiske....med 3 barn (11, 8 og 1 1/2). De største har fritidsaktiviteter på ettermiddagene, så det går i ett. Rekker knapt hjem fra jobb før vi må på farta igjen, og middag kan vi bare glemme enkelte dager. Med 2 timer kortere arb.dag hadde alt vært mye enklere for oss med små barn. Sånn som vi har det nå så får vi også veldig lite tid med minstemann, bare litt over 3 timer i døgnet i våken tilstand, og den tiden er han bare grinete etter en laaang dag i barnehagen hvor han har tatt seg HELT ut.

Skrevet

Støtter deg 100 prosent, jan09-mamma! Det er trist at man ved å skjære ned på kontantstøtten, så rammer man en god del av de som har minst å rutte med. Rimelig lite solidarisk av en sosialistregjering, spør man meg. Det fins faktisk endel mennesker, som unge uføre, studenter, arbeidsledige etc som er helt avhengig av disse tusenlappene som kontantstøtten utgjør. Samtidig må det være lov å mene at barna har minst like godt av å være mye med sin mor og far, som å gå i barnehage. I hvertfall for de minste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...