Gå til innhold

irritabelt at kontantstøtten forsvinner..!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er en av de mange som faktisk virkelig trenger ks. sønnen min er 1 år på januar. jobber halv stilling på natt,og dermed en del fri. men sier seg selv at lønnen ikke er å hoppe i taket av. hadde derfor gledet meg til å være hjemme med sønnen min minst te to første årene. men nå som denne støtten er borte,må jeg jobbe ekstra og får dermed mindre tid med min sønn..! utroooolig sinna!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følg litt med da...

Støtten er ikke borte enda, og du vil uansett få den frem til ungen er 2 år foreløpig.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Er du alene med han da? Halv stilling natt utgjør jo endel i lønn, sånn sett. Jeg jobber bare 50% (dag) og har alikevel råd til barnehage.

Skjønner at noen syns det er kjipt, men kanskje man må legge om prioriteringene litt?

Skrevet

Ja sånn er livet. Tenk at må betale for egne barn..Utrolig

Skrevet

Vel. Den var ikke oppfunnet engang med mine to eldste. Utrolig hva man likevel kan få til med litt kreativ tankegang. Personlig syns jeg at jeg kunne tjent mer og betalt mindre i skatt, men har innsett at det går greit uten at ønskene mine blir oppfylt.

Skrevet

Ja, så du vil at staten skal forsørge deg i stedet for å få en stillingsandel som dekker de økonomiske behovene dine?

(Ja, jeg vet det kan være vanskelig å få så store stillinger som man ønsker/trenger f.eks. i helsevesenet. Er bare imot kontantstøtten.)

Skrevet

wow, må jeg si. greit at dere ikke deler min mening altså,men da trenger dere heller ikke å svare på innlegget bare for å provosere..

nei, jeg hadde faktisk sett fram til å være hjemme med min sønn de første årene. har selv jobbet ibarnehage,og må si at jeg synes ikke de har så mye der å gjøre de første årene.

sosialisering ja,som alle sier. jeg vokste opp med å være hjemme de første årene,men underlig nok så har ikke jeg og ''samfunnet'' noen problemer.

jeg fikk ikke en sønn,bare så jeg kunne skynte meg og plassere han bort!!!!

50% natt er ikke all verden som hjelpepleier nei. 11000 (etter skatt da). men det holder ikke.

Skrevet

mamma 27, er det slik du ser på barna dine. ??? ja greit, det koster å ha barn. men dette handler faktisk om å ønske det beste for barna.......................

Skrevet

Men de fleste barn klarer fint å være i barnehage etter 2 år? Svarte ikke for å provosere, men det virker jo ikke som om du har satt deg inn i saken i det hele tatt...

Skrevet

Skal vi ikke svare, med mindre vi er enig med deg? Det er jo du som provoserer med innlegget ditt.

Skrevet

ja,jeg sier ikke at de ikke klarer seg. men jeg PERSONLIG kunne ha tenkt meg å være hjemme med sønnen min. jeg ser på det som tid jeg aldrig får igjen. å vil derfor være så mye jeg kan med han..

greit jeg kanskje ikke har satt meg så kjempemye inn i saken. men har fått med meg det aller viktigste.

det er forskjell på å svare provoserende og høfflig. syntes ikke akkurat innlegge mitt var så provoserende,håner ikke hva det andre føler om saken.

Skrevet

Synes at AP har besluttet og beholde KS fram til 2 års alder er det beste man kunne håpet på. AP fikk min stemme, men jeg var faktisk i utgangspunktet for KS, og de hadde vel framlagt at den skulle avvikles. Jeg trodde fullstendig, så jeg er glad for og se at den beholdes til 2. utover det synes jeg man må som flere sier planlegge framover, være kreativ, spare, endre budsjetter, låne...hva enn man må - for og kunne være hjemme med barn over 2 år.

HI - skjònner veldig godt dine ònsker om og kunne ha barnet hjemme til 2 års alder. Har hatt samme prioriteringer her. Men, da ser det jo ut som du kan få det til, iom at KS ikke kuttes fòr etter fyllte 2 år. Dette skulle også dekke de som ikke har fått bhg plass for 1 åringene ift når på året de er fòdt osv.

Håper det ordner seg for deg☺

Skrevet

Men det er jo ingen som sier at du IKKE kan være hjemme med ungen din. Men hvorfor skal vi betale for det?

Skrevet

Begge mine begynte da de var 20 mnd, og minsten var da svært klar for barnehagen. Holdt på å gå på veggene her - selv om vi var i åpen barnehage 2 ganger pr uke, og han har en bror som er 2 år eldre.

Det er mye vi kan ønske her i livet, men hvis vi vil ha det akkurat som vi vil må vi jo planlegge og jobbe for det? Du sier du ikke fikk en sønn for å sende han tidlig i barnehagen - vel, kanskje du da burde ventet til du hadde en bedre betalt jobb med å få barn? Sånn at du kunne forsørge dere..?

Skrevet

mamma27,

Bare så du vet det så betaler IKKE du for at HI skal få være hjemme med barnet sitt. Pust rolig ut!

Gjòr hjemmeleksen din og finn ut hvor mye som blir subsidiert til en fulltids bhg plass ift til KS pr/mnd!!!

Rimelig mye mer til en bhg plass. Ta det helt rolig. Har du barnet/barna dine i fulltids bhg, så betaler VI mye mer for at DU skal ha dine barn i bhg når de er 1 år.

Skrevet

ja,det blir nok slik partyoffive:) får tenke kreativt,å være glad for at de ikke har kuttet den helt ut.. må nyyyte tiden med de små,tiden går jo bare såååå fort..!

Skrevet

Kjære deg. Hadde ikke vi hatt ungene i barnehagen, hadde ikke samfunnet gått rundt. Jeg jobber og betaler skatt. Hvorfor tror du det hadde gått med samfunnet om alle skulle kost seg hjemme i år etter år? Jeg gjør min del, er vel mere enn det du kan si. Så pust rolig ut selv.

Skrevet

Helt enig! Vær hjemme med han/henne til 2 hvis du kan. Vi kuttet mange 'hjòrner ' for og få det til, men det er absolutt verdt det. Det er ikke for evig og alltid. At 1 åringer har godt av bhg for pedagogiske grunner er det stòrste %&^#(@(*(#$!$ jeg hòrer. N9r de blir 2 har de fleste (ikke alle) behov for litt mer sosialsering enn mamma kan tilby.

har en på 18 mnd selv, vi g9r i åpen bhg 2x i uken, og har ellers ganske mye på timeplanen. M/2 eldre sòsken er han alltid 'med på noe' og har mye kontakt med andre barn og voksne. Men han begynner og bli moden for mer, så når han blir 2 skal han få gå i bhg og kose seg der☺

Lykke til!

Skrevet

For et tåpelig svar. vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Du gjòr din del??? Ha-ha. med og putte barna i fulltids bhg når de er 12 mnd, gjòr du din del? Latterlig.

Samfunnet hadde ikke gått rundt, hvis du ikke hadde hatt barna dine i bhg? Er du seriòs? Hvor får du informasjonen din fra? Hvordan gikk smafunnet rundt fòr så mange kvinner begynnte og dumpe barna i 100% bhg 5 dager i uken fra 6-12 mnd's alderen da? Når barn gikk i barnepark, og maange levde av en lònning til barna var 2 og 3?

Tror ikke samfunnet går dukken fordi man velger og være hjemme med barna ytterligere 6-12 mnd utover svangerskaptspermisjonen du. vær litt realistisk her.

Det er vel heller ingen som snakker om 'år etter år'? Hvor får du det fra? Snakk om dramatisering og overdrivelse. Alltid dårlig tegn på motargumentasjon nå man må trekke inn overdrivelse og dramtatisering for og få fram et poeng.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg skjønner fortsatt ikke økonomien her. Tjener mannen din fryktelig dårlig? Jeg har også 11.000 utbetalt i mnd, og vi har 32.000 i faste utgifter hver mnd.. og der ligger også barnehage på 4.200,-

Ikke for å mene hverken det ene eller andre om kontantstøtten da jeg aldri har benyttet meg av den, men jeg mener bare at man kan hvis man vil! Og må man, så må man...

Skrevet

Hva er det du bidrar med i samfunnet da? Hvis du ikke jobber og betaler skatt? Nei samfunnet går ikke dukken sålenge du SELV betaler for det. Hvorfor skal noen andre betale for deg? Hvordan samfunnet gikk rundt før? Gikk fint det, man prioriterte annerledes slik at man hadde råd til å gå hjemme. Det er du som er latterlig her.

Skrevet

Jeg har bidrat til samfunnet i maaange år jenta mi, jeg er ingen 'ung-jente' og jeg begynner og jobbe igjen om noen måneder. Jeg har en mann som betaler 36% skatt per/mnd så - Don't you worry! Jeg går hjemme med en på 18 mnd på ubetalt permisjon, hvis det får deg til og fòle deg bedere?

Voldsom til bitterhet. Det er ingen ANDRE som betaler for meg fròken.

Men du sier det jo selv; Man prioriterer annerledes hvis man vil gå hjemme litt extra. THE END. Men gå ikke rundt og tro at det er pga deg og din skatt, og at du har dine barn fulltid i bhg og betaler skatt av din lònning, som ene og alene gjòr at enkelte kan få til og ha 1 åringene hjemme.

har sett mange av dine innlegg fòr. Du er rapp i kjeften. Nei, det er du som er latterlig her☺☺☺

Skrevet

Tror du nettopp har bevist hvor tragisk dine utsagn er? Hehe er jeg en ung frøken? jo takk for det..Nærmer meg 30, men det er jo flott at du synes jeg er en ung jente. Det setter jeg pris på :) Heller en ungjente enn enn gammel bitter kjærring ;) Oiiiiii betaler din mann 36% skatt hver måned? Det gjør min også, faktisk OSS BEGGE, også? Er det noe å være stolt av? Joda staten betaler når du er hjemme. Bullshit at du ikke mottok støtte fra staten når du var hjemme. Tror jeg ingenting på. Men du får ha en flott kveld videre. Nå har jeg kastet bort nok tid på dine meningsløse innlegg. Skal avslutte med en av dine tragiske kommentarer: "Ha- ha!

Skrevet

Mamma27,

Du kan egentlig tro hva F... du vil. Jeg har IKKE mottatt svangerskapspermisjon med min sònn. Grunnen er ingen av din business.

Ung fròken var 'mulignes' sarkastisk?

Jeg er forresten hverken gammel eller bitter☺. Poenget var at jeg/vi har betalt våre skatter og DU er ikke grunnen til at jeg ikke må stappe min 1 åring i bhg hele dagen. Det er grunnet egne rpioriteringer, sparing og vilje! Ellers takk!

Fortsatt flott kvled selv☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...