millie+2klumper Skrevet 24. september 2009 #26 Skrevet 24. september 2009 du er 19 år? Hva jobber du som da som tjener så mye penger at du ikke merker at 500-1000 og 1500 kr mnd Hva du skal gjøre med det må du nesten finne ut selv. Jeg tror aldri jeg kunne anmeldt min egen søster.. Men vanskelig å si hva jeg hadde gjort i din situasjon.. Men hadde nok aldri anmeldt. Lykke til i hvertfall. Håper det ordner seg:/..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #27 Skrevet 24. september 2009 Synes rett og slett du skal ta dette med banken din jeg, de har tross alt latt noen andre ta ut penger fra kontoen din.. Siden det er gjort med ditt gamle kort (som du antagelig skulle klippet istykker da du fikk nytt) er det ikke sikkert de er erstatningspliktige, men de kan gå videre med saken og anmelde henne. På den måten er det ikke "din feil" at hun er anmeldt og en viss grad av familiefred kan beholdes, du har bare oppdaget at det blir borte penger fra kontoen din også har banken nøstet trådene. Kanskje vil det bli en vekker for henne også, å se hvor skuffet du er over henne som kan gjøre noe sånt mot deg i den situasjonen du er nå, høygravid. Er dere sikre på at hun ikke har blitt avhengig av noe, ikke alle disse nymotens dopene man blir synlig dopet av... Hva bruker hun alle pengene til?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #28 Skrevet 24. september 2009 Huff, dette høres ikke greit ut i det hele tatt.. Det er utrolig vanskelig å sette seg inn i fordi jeg ikke kan se for meg at noen av mine søsken ville gjort noe sånt. Men en skal aldri si aldri og to av oss er så like at vi har gått for å være tvillinger hele livet, så det er jo selvfølgelig mulig. Jeg tror jeg ville snakket med henne, vært "streng" og synlig skuffet, og sagt at du vil ha pengene tilbake. Jeg ville også sagt at jeg vurderer å anmelde det, og at jeg kommer til å gjøre det hvis hun ikke gjør tiltak for å vise at hun har skjerpet seg, og er villig til å gjøre opp for seg. Tiltak kan jo da være å ta seg jobb, evt gi deg eller moren innsyn i hennes økonomi, snakke med banken selv, "svarteliste" seg selv, el. Det er ganske grove tyverier og svindel hun har holdt på med, og det høres ikke ut som hun skjønner omfanget av det selv. Ville også vært oppmerksom ift dopbruk o.l, i og med at hun har et veldig høyt pengeforbruk.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #29 Skrevet 24. september 2009 HI her, ser jeg har fått flere svar i løpet av dagen Du som lurte på hva jeg jobber som - jeg jobber som servitør, tro det eller ei. Mye jobb og fornuftig pengebruk gjør sitt til at jeg alltid har en del penger på kontoen. Jeg ser jo selvfølgelig at jeg må være mer oppmerksom på hva som går inn og ut av kontoen min, men bl.a. faste trekk til forsikring og sparing gjør at jeg ikke bestandig har oversikt når noe plutselig "blir borte". Ellers må jeg si at jeg har tenkt og konferert med mamma i hele dag, og etter hvert kommet frem til at jeg ikke skal anmelde noe selv, for husfredens skyld, men la banken nøste opp trådene. Etter det jeg har skjønt fra dem, er dette noe de ser veldig alvorlig på, så jeg føler meg trygg på at dette får konsekvenser. Jeg kommer i tillegg til å kreve at hun betaler hver krone tilbake, etter at jeg har sett gjennom kontoutskriften min for å avdekke omfanget av tyveriet. Kall meg gjerne feig, men jeg orker rett og slett ikke å krangle med henne. Hennes mangel på empati og respekt for andre mennesker gjør at jeg ikke tror det fører til noe annet enn sinne fra hennes side. Familien min har egentlig fått nok som det er allerede. Kortet hun har brukt har jeg fått tilbake, men hun dro sin vei før jeg fikk tak i henne, så jeg har enda ikke fått snakket med henne. Det viser seg å være et kort jeg mistet tidligere i år, så hun har tydeligvis stjålet det. Hun påstår selv at jeg har gitt det til henne, men jeg kan ikke skjønne hvordan hun tror hun kan slippe unna med det. Jeg har da ikke gitt henne bankkortet mitt, og dermed fri tilgang til kontoen min! Og ja, vi er så like at vi kan gå for tvillinger, så det med å gå inn i banken og utgi seg for å være meg, er ikke noe problem. Bildet på kortet mitt er i tillegg ganske gammelt... Takk for all respons
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #30 Skrevet 24. september 2009 Forresten ser jeg slett ikke bort fra at pengene har gått til dop av noe slag. De siste to uttakene har vært gjort dagen før et par fester. Hun tok ut penger fra kontoen min i går, og i dag er hun på fest. Fredag tok hun også ut penger, og lørdag var det en annen fest. Så det er lett å se hva hun skal finansiere, selv om jeg ikke skjønner helt hvorfor hun trenger SÅ mye for å gå på fest. HI.
Bare™ Skrevet 24. september 2009 #31 Skrevet 24. september 2009 Nettopp at det er søsteren din som misbruker deg på denne måten gjør at du skal anmelde henne...
Reveenka Skrevet 25. september 2009 #32 Skrevet 25. september 2009 Du må hvertfall si opp kontoen din i banken, og opprette en ny som du skaffer deg nytt kort til. Tror også at banken må erstatte tapet ditt, men det er muligens avhengig av at du anmelder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå