Gjest Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 For det er ikke nødvendigvis to sider av samme sak! Jeg ser diskusjonene går høyt og lavt om dette i år som i fjor og året før... Er det ikke mulig å gjøre selvstendige valg?! Jeg vet faktisk ikke om skoene jentene mine har er med i testen engang jeg, men de fungerte i fjor, de fungerte året før, og det er faktisk det som er viktig for meg! Barn er forskjellige, foreldre er forskjellige, og ikke minst legger testene vekt på forskjellige kriterier, også fra år til år. Hva med å finne det som funker for deg og ditt barn!? Ikke det som funker for testpanelet i Foreldre og Barn?!
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Definitivt best for barnet !!!!!!!!!!! Har prøvd kjempe mye forskjellig, men med 2 meget aktive barn som går i bhg hver dag og er på fjellet hver helg (har hytte) er jeg avhengig av at de er varme og tørre. Koste hva det koste vil...
Gjest Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Å bare ha testvinnere er jo alltid viktigst! Har du ikke lagt deg enda forresten? Det er arbeidsdag i morgen vettu!
Dronningen! Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Hurra for deg Tillab:o) Selvstendighet er farlig, vi gjør heller som alle andre gjør! (Ps: Jeg er ikke som alle andre, men det vet du vel?)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 hehe... best i test argumenter funker bare om det er et produkt jeg i utganspunktet har lyst til å kjøpe
Trenger hjelp!! Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Best for barnet,og har aldri brydd meg om tester. Så klart barnet mitt har blitt våt,og for å være helt ærlig,uansett hva jeg hadde kjøpt så hadde han sikkert blitt våt i ny og ne.Har en aktiv gutt :-)
Gjest Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 Nummer 3... Ikkesant! Jeg synes det er mye viktigere at ungene mine har det behagelig og er tørre å varme, enn hvordan skoene gjorde det i tester. (som sagt vet jeg ikke om "mine" har blitt testet engang) Jeg har funnet noe som funker for oss:)
Gjest Skrevet 23. september 2009 #8 Skrevet 23. september 2009 Stemmer det Susa, DET hadde jeg glemt... (både hva som er viktigst og at jeg må opp før sola i morra:p)
erteposen + 4 Skrevet 23. september 2009 #10 Skrevet 23. september 2009 Det er jo ofte en viss sammenheng, men det er viktig å leste hva de tester. En kappahl dress gjorde det superbra for et par år siden, men den tålte ikke litt vann en gang. Her i Bergen trenger en det, og det var bortkasta penger.
Gjest Skrevet 23. september 2009 #11 Skrevet 23. september 2009 Mammaen til småen, ikke sant! Eldste min er stort sett alltid tørr og ren og pen hun, mens lillemor, jeg er sikker på at om jeg så hadde dratt på henne polfarerustyr til millonen hadde den ungen blitt både våt og kald. Hun har en egen evne... Kan være fordi søledammer er til å bade i, rulle i, hvile i, osv;) Hehe...
Gjest Skrevet 23. september 2009 #12 Skrevet 23. september 2009 Det er klart det beste for barnet er viktigst! Men når man ikke aner hva man skal velge, så er det jo kanskje det tryggeste å velge noe som har fått best i test? Da er jo sjansen stor for at man blir fornøyd. Jeg er student, og har ikke råd til å prøve og feile så altfor mye. Er jo derfor det er litt greit å høre her også, nå har jeg jo fått mange gode tips på produkter mange har testet ut og er fornøyde med. Det samsvarer i dette tilfellet også med testresultatene.
Dronningen! Skrevet 23. september 2009 #14 Skrevet 23. september 2009 Takk det samme Tillab, jeg tror vi er flere som utfyller hverandre (eller som enkelte andre ville kanskje ha kalt oss - ett 6- hodet troll!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 23. september 2009 #15 Skrevet 23. september 2009 Best for barnet, så klart, men jeg forkaster ikke tester automatisk av den grunn - tester kan gi en grei pekepinn på hva som er bra og dårlig. Sier testen at regntøyet tåler slitasje dårlig er det ikke noe for en 4-åring som er høyt og lavt. Men det er jo viktig å lese testene skikkelig da, og ikke bare plukke ut vinner og taper. Jeg hater å gjøre dårlige erfaringer på yttertøyet til ungene feks, så da føler jeg meg sikrere på at det som er anbefalt heller ikke er så verst (forutsatt at testgrunnlaget er relevant for oss, seff).
Gjest Skrevet 23. september 2009 #16 Skrevet 23. september 2009 Hvorfor er det tryggest å velge noe som er best i test?! Det forutsetter jo nemlig at kriteriene for testen samsvarer med ditt/barnets behov. Gjør den det i dette tilfellet!? Jeg skjønner at man ikke har råd til å prøve og feile, men min erfaring er å da satse på merkevarer man kjenner. Uten at de trenger å ha vært med i tester av den grunn. Jeg har riktignok valgt å prøve meg frem litt jeg da, på Ebay, på den måten har jeg faktisk råd til å prøve og feile, men samtidig så kjøper jeg bare merker jeg kjenner til, og har så langt faktisk kun bommet på størrelse, ikke kvalitet!
Gjest Skrevet 23. september 2009 #17 Skrevet 23. september 2009 Egentlig synes jeg nesten det var litt dårlig gjort jeg, for nå kom jeg jo på at jeg er trøtt:p
Gjest Skrevet 23. september 2009 #19 Skrevet 23. september 2009 Så sant som det er sagt erteposen, og jeg har nevnt det lenger opp her også. Det kommer an på kriteriene som er lagt til grunn i testen. Og jeg opplever at det er flere ting de IKKE tester som jeg er over middels intressert i når jeg skal kjøpe ting til mine jenter.
Gjest Skrevet 23. september 2009 #21 Skrevet 23. september 2009 Yaddaline, klart det gir en pekepinn, men som voksne har vi jo også gjort oss kjent med forskjellige merker opp gjennom årene, og jeg stoler vel faktisk mer på at vi kan gjøre gode valg ut fra egne erfaringer med merkene. Viking var bra når jeg var barn (faktisk så bra at gummistøvlene jeg hadde når jeg var halvannet år, nå er i bruk av min halvannetåring!) Den merkekjennskapen vi har og gjerne de samme merkene som fungerer for oss voksne, de fungerer også for barna våre. Liker nå i alle fall jeg å tro:)
Gjest Skrevet 23. september 2009 #22 Skrevet 23. september 2009 Jadajadajada... Men nå har jeg jo startet en diksusjon her, kan ikke bare stikke fra den;)
erteposen + 4 Skrevet 23. september 2009 #23 Skrevet 23. september 2009 Jeg ser HM sitt regntøy gjør det dårlig i test, men det rare er at HM sitt regntøy er det eneste som går i arv mellom brødrene her i huset. Merkelig:)
Gjest Skrevet 23. september 2009 #24 Skrevet 23. september 2009 Hehe, kriterier, kriterier;) Vi har Lindex sitt som går på barn nr 2 nå, det ser fremdeles ut som nytt... Og ja, ungene er til og med tørre! Hehe...
Gjest Skrevet 23. september 2009 #25 Skrevet 23. september 2009 Men problemet er jo at jeg ikke vet om så mange merker, og hvertfall ikke om merkene er bra eller dårlige. Dette er første vinteren gutten min går, og trenger vintersko. Det er en jungel av sko der ute. Hver skobutikk har minst 3 forskjellige typer vintersko, og jeg aner ikke hva jeg skal velge. Hva er da best? Å kjøpe de skoene som får best kritikk i et blad jeg allerede satt og leste, eller å kjøpe et par jeg ikke aner om er bra? For meg er det et lett valg. Å gå for det valget som virker tryggest og kanskje få et sko jeg er fornøyd med på første forsøk. Eller å kjøpe et par sko på impuls og risikere å at gutten min blir våt og kald og i tillegg bruke dobbelt så mange penger som jeg kunne ha brukt. Ebay er uaktuelt ettersom skostørrelsene hans varierer veldig fra merke til merke. Det handler jo ikke om å sette barnets beste til side, det handler heller ikke om evnen til å være selvstendig. Det handler om å prøve å velge det beste, og det ser jeg ikke noe galt i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå