Gå til innhold

Hadde dere kjøpt sko til 2500 kr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å kunne svare, så må jeg ta visse forbehold.

Nei, jeg ville ikke kjøpt semskede støvletter til så mye. Det er kun fordi semsket har et mindre bruksområde (føler jeg).

Støvletter i vanlig skinn i en nøytral farge og utseende som sitter godt på foten og er av god kvalitet kan jeg fint bruke penger på. For godt skotøy er faktisk viktig! Jeg sliter med både hofter og rygg, så jeg kan ikke bruke allverdens. Som regel får man det man betaler for.

Det er litt rart å sammenligne et par sko til 2500 kr mot vesker til 70-80 000 kr. Ja det er kvalitetsforskjeller der også, men en veske til 2500 kr og en til 80 000 kr - der er det kun design og merkenavn som skiller i mine øyne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg fikk min første jobb kjøpte jeg noen helt fantastiske Anna Sui-boots til over 6000 kr. Disse er fortsatt like kule og fine, og helt fantastiske å gå i. Føler jeg har feststøvletter for flere år fremover :)

Bortsett fra dette kjøpet, har jeg ikke så mange sko, og kjøper sjelden klær. Bruker heller mye penger på få plagg, enn å kjøpe lassevis av billigtøy jeg aldri bruker. Tar man godt vare på klassiske kvalitetsklær, har man glede av dem i flere år fremover. Kjøper fair trade-produkter der jeg kan, og tenker at jeg belaster miljøet mindre ved lavere forbruk i kvantitet, om ikke i pris.

Skrevet

Jeg har ikke det, sto i går å sikkla på ett par støvletter til 700kr, å fikk meg ikke til å kjøpe de engang.

Skrevet

spesialsko - f.eks. telemarkstøvler, så kanskje, men ikke ellers.

Skrevet

Jeg vil tro at for de fleste vil dette sterkt bero på økonomi. Har du penger så kjøp, hvis ikke løp.....

Skrevet

Når en snakker om forbruk og etikk er jo det litt vittig at mange ikke investerer i få klær av god kvalitet som koster istedet for å kjøpe billige klær som er transportert langt og som en raskt må kaste.

Skrevet

Nei. Jeg har økonomi til det, men ville ikke gjort det.

Skrevet

Neffi: til opplysning finnes det menneser som trenger sko som koster mye penger :) Sånn hvis de vil ha sko på føttene i det hele tatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...