Gå til innhold

Er din 3 åring bereist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det viktig om et barn på 3 år er "bereist"? Husker jo ikke noe av det for senere likevel, hehe.

jeg vil starte min egen tråd: Har ditt barn mange merkeklær? Jeg kjøper bare Mexx, lacoste og Burburry til mine små. Jeg er så glad i å shoppe. H*n sier hele tiden, å kan jeg ikke få noen nye skjorter?

Jaja, jeg harselerer, men det ble litt tullete.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke viktig om 3-åringen er bereist, men det er litt gøy å høre om andre reiser med sin 3-åring og hvor de har vært. Derfor svarte jeg på denne tråden om hvor jeg har reist med mitt barn. Er ikke noe statusgreier det vel?

Skrevet

HI her- syntes det var superkoselig å høre at det er så mange reiseglade foreldre og barn der ute! Dette var som sagt ikke ment som en skrytetråd- men det er tydelig noen 'mindre bereiste' føler seg truffet.. Ja, ja. Flere?

Skrevet

Nei, kun vært innenlands så langt, og siden jeg har fobi mot smitte og ikke kan sitte i fly, tog ol. så er det lite aktuelt før jeg blir mangemillionær og har råd til eget jetfly, dvs aldri ;-)

Skrevet

Jeg har jo ikke uttalt meg om hvor "bereist" mine barn er, har jeg vel? Så om jeg er "mindre bereist" og føler meg truffet blir jo bare dine spekulasjoner.

Personlig så har jeg også en forkjærlighet for Frankrike og Côte d'azur.

Så kan man spørre seg, hvem er mest bereist; den som har vert i alle vår fylker eller den som har vert 8 ganger i Frankrike.

Skrevet

Jeg synes det er viktig at barn fra de er helt små lærer seg at det finnes mye rart utenfor deres eget sandkasseområde ;)

Fordi jeg har ei jente med "utvida behov" og godt utvikla bil/båtdilla har hu fått sett/reist mye i sitt korte liv.

I tillegg til mange båt/bilturer til Danmark og Tyskland for å kjøpe inn spesialmat til henne, så har hun også fått seg div cruise, bl a til Tyskland, Sverige, Russland og Estland.

Og 4-årsdagen nå før jul blir feiret i Eurodisney

Og selv når de er så små er det utrolig hva de får med seg :)

Jenta mi er en kløpper på å finne igjen tax-freene. Ikke fordi mamma og pappa kjøper alkohol, men fordi der finnes skumgodt, cola og leker........

Skrevet

3 åringen her har vært på Rodos, kroatsia og 3 ganger i Tyrkia.

Skrevet

Har vært 1 gang på Kreta, 3 ganger på Gran Canaria, 1 gang i USA, 1 gang i Danmark og 4 ganger i Sverige.

Og om det teller å reise i Norge så reiser vi 4-5 ganger i året til Nordnorge.

Så da er mitt barn meget bereist til å være 3 år.

Skrevet

Min 3-åring hadde vært i 3 land da han var fylt 11 DAGER han!!! Og etter det har det bare blitt mer og mer.

Men synes kanskje det blir litt for "snevert" hvis tankegangen din HI er at man er bereist kun om man har vært utenfor Norges grenser.

Så selv om min 3-åring har vært i mange land, så har han faktisk kun vært i 3 fylker i Norge, så svaret på spørsmålet ditt er NEI - jeg føler ikke at han er bereist.

Skrevet

Ja, min 3 åring har vært mye på reisefot siden han var 6 mnd gml. Han har vært i mange land. Vi har vært hjemme 3 ganger til hjemlandet mitt, som ligger "tusener" av mil unna.

Ingen big deal.

Skrevet

I fjor var jenta vår 1 år og 3 mnd. Da dro vi til Hellas med fly. Dette var IKKE morsomt! Flyturen var et mareritt. Hun nektet å sitte stille og skreik og ville ikke sove. Sov først når flyet landet. (5 timer i fly)

Hun har vært meget aktiv fra første dag, og aldri sittet stille. SÅ jeg tror det kommer mye an på ungen...

Nå i Sommer var vi i sverige. Skulle prøve kjøreferie. Det gikk bedre ettersom vi selv kunne bestemme hvor lenge i gangen skulle kjøre. Så jeg tenker at det blir nok ferieturer til svreige/finland i noen år til hun lærer seg å sitte stille:)

For noen er det viktig å være i flest mulig land eller eksotiske steder. Men barna synes det er like morsomt å være i et lekeland i USA og i Sverige.. Tror nå jeg da!

Skrevet

Tror også det kommer an på barnet hvordan flyturen blir, MEN jeg tror også at foreldrene er med på å påvirke hvordan flyturen blir. Har sett flere eksempler på at foreldrene stresser med mat, bleie, skrikende barn, urolige barn som ikke får bevege seg osv osv og det påvirker barna til å stresse.

Skrevet

2 ganger på Gran Can, 2 ganger i Bulgaria og en gang i Thailand. Reiste første gang i des i fjor så han vet godt hva ferie er nå. Han blir 3 år i mrg og har sin egen trillekoffert med Ole Brum som han triller rundt på. Jeg er veldig glad i å reise selv og ser ut til at lillemann har arvet den interessen. Hadde ikke reist med han om han gav uttrykk for at han ikke likte det, men nå spør han selv om vi kan reise på ferie..

Bruker veldig lite penger på alt annet så kan derfor ta oss noen ferier innimellom, heldigvis.. Siden vi bor i Bergen må vi bort for å tørke opp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...