h2lita Skrevet 22. september 2009 #26 Skrevet 22. september 2009 Alt felles. Felles konto, to kort. Fungerer knirkefritt;)
LilleBjella Skrevet 22. september 2009 #27 Skrevet 22. september 2009 Felles. All lønn går inn på min konto. Sånn har det vært lenge, men vi har ikke rotet oss til å få to kort enda. Så jeg overfører "lommpenger" til min manns konto, slik at han har litt når han må. Men det er som regel jeg som handler, både mat, klær og bensin. Jeg tjener forresten en del mer enn han, men det kunne aldri falt meg inn å ikke skulle hatt totalt felles økonomi. Vi er gift og har barn. Da vi var studenter så hadde vi felle matkonto/regningskonto. Jeg er i følge min mann finanminister, og har det økonomiske "ansvaret". Men når vi skal kjøpe inn større ting, så diskuterer vi det først. Krangler aldri om penger.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 22. september 2009 #28 Skrevet 22. september 2009 Nei, men vi teller ikke penger når måneden er over for å passe på at vi har brukt likt heller.
Berta_78 Skrevet 22. september 2009 #29 Skrevet 22. september 2009 Helt separat. Vi eier hver vår del av huset og har hver våre lån. Regninger tar vi om hverandre litt tilfeldig. Vi tjener heldigvis godt nok til å slippe stramme budsjetter og pengekrangler, og jeg synes det er vidunderlig å slippe å legge meg opp i hva han bruker penger på og vice versa. Jeg synes det er så deilig å slippe å rettferdiggjøre et par sko, eller måtte "nekte" ham å kjøpe noe han har lyst på! Vi betaler om hverandre når vi handler og er på ferie og slikt. Han betaler jevnt over en god del mer enn meg siden han tjener endel mer menn meg. Med min forrige samboer hadde jeg veldig felles økonomi, det ble bare bråk.
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 22. september 2009 #30 Skrevet 22. september 2009 Hver våre kontoer og kort. Betaler hver faste regninger, jeg feks. lån, han fellesutgifter og alt til bil. Resten har vi delt ca 50/50. Jeg tjener noe mer enn han, og ender opp med å kjøpe det meste til ungene osv.,men dette krangler vi ikke om. Han "tenker" nok ikke på at vesla vokser ut av klærne like mye som jeg, som pt er hjemme. Synes dette funker fint, så lenge vi har mat på bordet, sparer litt hevr mnd og har det ok, gidder jeg ikke å styre mer med hva jeg-han bruker pengene til:-)
Tante Blås Squaw Skrevet 22. september 2009 #31 Skrevet 22. september 2009 Jepp - felles økonomi ) Lett å styre penger når man ikke har så mange va dem, hehe
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 22. september 2009 #32 Skrevet 22. september 2009 Både felles og separat fordi det passer for oss....
MissBenz Skrevet 22. september 2009 #33 Skrevet 22. september 2009 Nei heldigvis ikke Da hadde jeg nok ikke kunnet koset meg sånn som jeg gjør. Han har fast arbeid og jeg har ingen jobb enda (har to tette småbarn). Han betaler alt av regninger, bensin og faste utgifter til huset. Jeg betaler 1/3 av bil og huslån (4000 kr), barneforsikring, mat, klær og utstyr til barna. Også betaler jeg 5000 kr i gjeld hver mnd pga eksen. Synes dette fungerer bra, etter at alt er betalt har jeg penger igjen og kan kose meg med klær, sko, interiør og reiser, går med noen 1000 der også hver mnd. Har planer om felles økonomi i fremtiden etter at jeg er ferdig med dritten til eksen og har fast jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå