Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #1 Skrevet 21. september 2009 hvordan kan man la en 2 åring gå rundt uten å holde øye med ham. han måtte da ha vært uten noen som passe på ganske lenge for å ha kommet seg helt til vannet? lurer på hvor mange barn moren egentlig har. så på tv en av de mennene snakke. han var ganske sint fordi at det var åpent rundt vannet og hvem som helst kunne falle i?!?!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #2 Skrevet 21. september 2009 Jeg tror man skal holde seg for god til å spekulere i andres tragedier
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #3 Skrevet 21. september 2009 Kjære du.Ser faktisk ingen grunn til å sitte å spekulere i dette her. Stakkars foreldre som har mistet sin 2-åring. Spille det noen rolle hvor mange barn denne moren har da. Da min datter var 2.5 år holdt vi på utenfor hytta, far i heimen trodde jeg hadde et øye på henne mens jeg trodde han hadde et øye på henne. I løpet av noen minutter var hun svart borte. Vi ropte og leita, men til ingen nytte. Vi begynte å lete, men vi gikk feil vei av der hun hadde gått og da skal jeg love deg at barn trenge ikke mange minutter for å komme seg et stykke vekk. Nå gikk det veldig bra for oss, og fant henne etter kun kort tid.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #4 Skrevet 21. september 2009 Først oppdager man at barnet ikke er i det lokalet man er i, la oss si det hadde gått 1 min. Kan også har vært litt missforstålser om hvem som ser etter barnet, føler i alle fall det blir litt slik når det er mange til stedet av familiemedlemmer. Så begynner de å lete, men ikke der 2 åringen har gått, så går tida og han forsvinner lengre og lengre avgårde. Uhell kan skje, og selvfølgelig ser man i ettertid at man kunne fulgt bedre med.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #5 Skrevet 21. september 2009 det hadde ikke skjedd meg. hjemme og på hytta er en ting, men når man er på fest med mange mennesker rundt holder man øye med ungen sin. akkurat derfor jeg er imot at store søsken skal se etter de yngre.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #6 Skrevet 21. september 2009 "lurer på hvor mange barn moren egentlig har." Og hva har det med saken å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #7 Skrevet 21. september 2009 tanta mi som bor i fredrikstad kjenner faktisk den familien. hun var ikke så veldig overrasket.
Anne-B. Skrevet 21. september 2009 #8 Skrevet 21. september 2009 Du er stygg innvendig, menneske. Skam deg.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #9 Skrevet 21. september 2009 jeg kjenner så mange familier som har mange små barn tett etter hverandre for å få barnetrygd og kontantstøtte. det er good business for de. men barna får ikke så mye oppfølging. derfor lurer jeg på om det var en sånn familie.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #10 Skrevet 21. september 2009 Anne-B: er det baby på vei? Og jeg kan lese ja Grattis!
lille_my:) Skrevet 21. september 2009 #11 Skrevet 21. september 2009 fy faen, saa jeavlige og raatne dere er!!!! det er et barn, et uskyldig lite barn som har mistet livet!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #12 Skrevet 21. september 2009 det kan du godt kalle meg. du kjenner meg ikke. jeg har ikke sagt noe stygt, bare lurer på hvordan man får til noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #13 Skrevet 21. september 2009 siden moren har mistet ungen sin og er i sorg er det ikke lov å lure på hvordan det har skjedd? eller om foreldrene har vært ansvarsfulle nok?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #14 Skrevet 21. september 2009 hvorfor snakker dere bare om den "ubrukelige" mora?hva med den fordømte faren?hvorfor er det bestandig mor som blir en dårlig mor i slike saker og ikke far? det kunne skjedd dere også ,så pass dere nå for hva dere sier.dette kan faktsik skje ALLE!barn er kjappe og plutselig er de en plass de ikke skulle være mens du leter en annen plass. så stygg noen av dere er!
Anne-B. Skrevet 21. september 2009 #15 Skrevet 21. september 2009 Du har lurt på det, og med det insinuert at dette er mennesker som ikke er i stand til å ta vare på sine egne barn. Det er ganske stygt. Jeg kjenner deg ikke nei, men du avgir ikke noe godt inntrykk. Det er smålig og jantete av deg.
lille_my:) Skrevet 21. september 2009 #17 Skrevet 21. september 2009 men, kjaere deg er du i en posisjon til engang aa spekulere i hva som har skjedd? eller om foreldrene har vaert ansvarsfulle nok? tror ikke det! det er faktisk en tragedie som har skjedd!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #18 Skrevet 21. september 2009 For et lavt nivå enkelte folk er på her inne..OMG.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #19 Skrevet 21. september 2009 hadde du kjent meg og min bakgrunn hadde du forstått hvorfor jeg lurer og kan virke at jeg mener det er noens feil. når du vet at i vår kultur er det nærmest en konkurranse i å lage barn. at barn er status og viser mennenes fertilitet og stolthet og kvinner er fødemaskiner. i tillegg til at i norge tjener man faktisk på det. det er en selvfølge at jeg lurer da på om hvordan dette barnet hadde det.
Tante Blås Squaw Skrevet 21. september 2009 #20 Skrevet 21. september 2009 "tanta mi som bor i fredrikstad kjenner faktisk den familien. hun var ikke så veldig overrasket. Anonym" Hva i helvete er det for slags kommentar?!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #21 Skrevet 21. september 2009 Det er en kurdisk familie som er rammet. Jeg har god kjennskap til kvinnene i miljøet da jeg har jobbet med dem i årevis. Er det noen av dere som har kjennskap til det kurdiske miljøet i Norge? Man kan sammenligne det litt med sigøynere. Barna er på egenhånd stort sett hele tiden. Hvis de er heldig har de søsken som er litt eldre som kanskje kan forstå at ting er farlig. Men som regel kommer disse barna som perler på snor fordi det er vanlig å ha mange barn i kurdistan og fordi de får kontantstøtte og mer til så de klarer seg her i Norge. Jeg kjenner det kurdiske miljøet på godt og vondt og det er ikke til å stikke under en stol at omsorgsevnen til flere er så som så. Nå er det ingen av oss som har vært tilstede der men det er LOV å spekulere i ting. Som Abid Q Raja sier så vet alle at pakistanere slår barna sine men ingen griper inn. Tenk at dette også er en sånn sak. Og tenk på lille stakkaren som har lidd drukningsdøden. Stakkars liten. han har sikkert kost seg og kastet sten i vannet osv og kanskje mistet balansen og falt uti. Det er helt forferdelig..
Småtorsk Skrevet 21. september 2009 #22 Skrevet 21. september 2009 Og DER gikk tråden fra å være en ekkel tråd som spekulerer i dårlig tilsyn fra tragedie-rammede foreldre, til å plusse spekulasjoner om at foreldrenes etniske opphav skal være årsaken til dette dårlige tilsynet. Det er skikkelig ufint å bruke en konkret sak som bakgrunn for slike speskulasjoner. Vi har ikke nok fakta til å komme med slike spekulasjoner. Folk må gjerne komme med saklige teorier om sammenheng mellom barneulykker, påpasselighet og etnisitet GENERELT,. Men å henge det på en fersk enkeltsak med tragisk utfall er SKIKKELIG UFINT.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #23 Skrevet 21. september 2009 Fy faen så vemmelige dere er. særlig du som nevner hvor de er fra. Hva faen har det med saken å gjøre? Er det ikke greit å holde seg moden nok til å ikke siotte og snakke sånn om noen som har mistet barnet sitt? Faens drittkjerringer.
MJ<3 Skrevet 21. september 2009 #24 Skrevet 21. september 2009 Du som snakker om at du vet så mye om kurdere oppi der, du vet tydeligvis NADA. Jeg har goood kjennskap til kurdere fordi min mann er kurder, og de er absolutt mer enn skikket til å ta seg av barn, da vi var i tyrkia på besøk hos svigers nettopp syns jeg nesten de var overhysteriske ifht jakob faktisk! Irriterende å lese slikt, sammenligne med SIGØYNERE? Herregud menneske, se til å få øya opp, om du kjenner en kurdisk familie kjenner du ikke alle! Og de er også fordelt over mange land, og Kurdistan fins ikke lenger. Til opplysning.... Makan!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2009 #25 Skrevet 21. september 2009 Jeg snakker om kurdere fra Irak. De selv kaller det kurdistan så da gjør jeg det og. Ok kanskje det var stygt å skrive det så tett opptil ulykken som har vært, den ser jeg selv. Jeg synes da fortsatt forferdelig synd på gutten og foreldrene. men jeg mener det kanskje ligger en stygg forklaring bak, at de ikke alltid ser etter barna sine. Hart du vært i bryllup eller fest med dem før? Barna er jo for seg selv hele kvelden og gjør omtrent som dem vil. Det er ikke vits å dra inn rasisme osv. Det er jo fakta. Det gjelder selvfølgelig ikke alle. Som jeg sier alle vet at pakistanere slår barna som en del av oppdragelsen, men det finnes sikkert noen unntak der og eller? Men jeg står fortsatt på det jeg sier om at de er litt sløve med å se etter barna sine og at de er mye på egenhånd. Selv om du har en familie som er OK betyr det ikke at resten er det.. Jeg som skrev lenger opp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå